וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתים מבפנים: להסתכל על כל תל אביב מלמעלה

נועה רוזין

29.4.2013 / 8:13

דירת 127 מ"ר במגדל דרום תל אביבי הכוללת משרד ביתי ועיצוב מוקפד היא אחת הפנינים האדריכליות שתוכלו לבקר בסוף השבוע במסגרת "בתים מבפנים" -כתבה ראשונה בסיקור מיוחד

יח"צ - חד פעמי

"היה לי חשוב להראות בבתים מבפנים גם דירה שכורה ולא רק דירה בבעלות", מציינת האדריכלית זיו קריכלי שפותחת את דירתה בסוף השבוע לקהל הרחב. "יש כאן הצגה של חוויית ארעיות וזמניות של עיצוב תוך שילוב של הנאה ונוחות. חלק נכבד מהנדל"ן התל אביבי ומסמלי העיר המובהקים הן דירות שכורות ואין יותר מתאים מלהראות זאת ולשים הנושא בלב השיח".

משרדה של קריכלי הקיים מזה 13 שנה, מתמחה בעיקר בתחום המגורים לעשירון והמאיון העליון לצד עיצוב מסחרי, ובמקרה שלה הסנדלר רחוק מללכת יחף. את דירתה השכורה ששוכנת במגדל מגורים בשדרות ההשכלה, תכננה יחד עם הבעלים והייתה שותפה לבחירות העיצוביות, הרבה מעבר לריהוט והדקורציה.

הדירה מאפשרת תצפית מרשימה על תל אביב וכמו מכניסה את האורבאניות לתוך מרחב המגורים כאילו הייתה פוסטר מוחשי. המטבח הלבן והמצוחצח קיבל נקודות צבע בודדות כאשר לדברי קריכלי העשייה בחלל היא שאמורה להעניק את הצבע בהתאם לשימוש בו. הסלון מורכב מספה שעוצבה בהזמנה מיוחדת ברחוב הרצל (מה שחסך בעלויות) בשילוב אייקון מכובד - "כיסא ברוייר" שקיבל פרשנות אחרת באמצעות חבלים על ידי קריכלי לאחר שהריפוד שלו איבד חיים.

חדר העבודה או אם תרצו, המשרד הביתי של קריכלי מפריד בין החללים הציבוריים (מבטח, סלון ופינת אוכל) לבין חדרי השינה הפרטיים. הוא עוצב בקו נקי כמו שאר הדירה והוא כגלוי ונסתר הודות לשימוש במחיצת רפפות המאפשר משחק מעניין בחלל.

ביחידת ההורים שעוצבה בסגנון זורם ונינוח השתמשה קריכלי בגוף תאורה פיסולי וצילום יצירתי שתורמים לשלווה הכרחית לחלל זה, לצד חדר ארונות מרווח.

אירוע "בתים מבפנים" שיתקיים בסוף השבוע בתל אביב (2-4 במאי), ייפתח בפני מבקרים סקרנים את דלתות בתיה הייחודיים של העיר החל מלופטים מעוצבים, וילות עירוניות, דרך מבני ציבור בעלי ערך ארכיטקטוני ואף יציע סיורים באתרי בנייה מסקרנים. המסורת הבינלאומית שנערכת זו השנה השביעית מאפשרת חיבור שונה וייחודי לעיר התוססת והצצה חד פעמית לפנינות אדריכליות. 143 הפרויקטים שיפתחו השנה נבחרו בדגש על העיר הלבנה כמחווה לציון עשור להכרזת אונסקו על תל אביב. מחווה נוספת שתתקיים לציון ההכרזה, הוא סיור לילי בין בניינים של 40 רקדנים אשר יאירו את המבנים בכוריאוגרפיה ייחודית הנקראת "גרילה לייטינג".

להשתתפות בחלק מהסיורים והביקורים יש להירשם מראש באתר בתים מבפנים.

(טקסט: אפרת בראשי)

עוד בתים שתוכלו לבקר בהם בסוף השבוע בתל אביב:

דירת 14 מיליון שקל בפרויקט הירקון 96

דירה אקלקטית וצבעונית משנות ה-30

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכל פינה רואים את העיר התוססת/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סלון שעוצב בעל פי הנחייתה של זיו קריכלי ברחוב הרצל לחסכון בעלויות/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצד שמאל כיסא ברוייר קיבל פרשנות חדשה ומנימליסטית/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החוץ נכנס פנים והפנים יוצא החוצה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פינת אוכל שעוצבה על ידי זיו משאריות עצים אצל הנגר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסדרון עם תמונות משפחתיות מפריד בין האזור הציבורי לפרטי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פינת האוכל היצירתית מכנסת את פני הבית בכל ערב/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבט מבמסדרון לסלון לחללים הציבוריים הסלון והמטבח/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully