וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתים מבפנים: דירה ב-14 מיליון שקלים על הים

נועה רוזין

30.4.2013 / 7:52

מבנה באוהאוס ותיק ברחוב הירקון קיבל זריקת בוטוקס והפך לאחד המבנים המבוקשים בעיר הלבנה- בסוף השבוע ניתן לסייר בו ולהציץ ליוקרה בדירה לדוגמה - כתבה שנייה בסדרה

צילום: דייב שחר; עריכה: אמיר קוטיגרו

הוא נחשב לאחד ממבני הבואהאוס היפים של תל אביב, המבוקשים והיקרים כיום בעיר. פרויקט "הירקון 96", השוכן על קו הים עבר כמה מתיחות פנים מוקפדות על ידי אדריכל השימור אמנון בר אור וזכה לתוספת חדשה בת 9 קומות על ידי משרד האדריכלים המוערך "בר אוריין". המבנה הסימטרי בנוי בצורת האות H. כיכר פנימית מקבלת את הנכנסים ומרפסות עגולות רחבות שמתצפתות מעל, מהוות לאחד ממאפייניו הבולטים של סגנון הבנייה הבינלאומי והנוסטלגי שנשאר כאן מהמאה הקודמת. סיור מודרך במבנה במהלך סוף השבוע במסגרת פרויקט "בתתים מבפנים" יציג את סיפורו ושימורו המוקפד ויסתיים בהצצה בדירה לדוגמה שעוצבה על ידי האדריכל עודד לביא ורוהטה על ידי המעצב אריק בן שמחון. דירה זו כמו כלל הדירות בפרויקט היוקרתי "הירקון 96" צופה אל הים ועלותה נאמדת על 14 מיליון שקלים.

אירוע "בתים מבפנים" שיתקיים בסוף השבוע בתל אביב (2-4 במאי), ייפתח בפני מבקרים סקרנים את דלתות בתיה הייחודיים של העיר החל מלופטים מעוצבים, וילות עירוניות, דרך מבני ציבור בעלי ערך ארכיטקטוני ואף יציע סיורים באתרי בנייה מסקרנים. המסורת הבינלאומית שנערכת זו השנה השביעית מאפשרת חיבור שונה וייחודי לעיר התוססת והצצה חד פעמית לפנינות אדריכליות. 143 הפרויקטים שיפתחו השנה נבחרו בדגש על העיר הלבנה כמחווה לציון עשור להכרזת אונסקו על תל אביב. מחווה נוספת שתתקיים לציון ההכרזה, הוא סיור לילי בין בניינים של 40 רקדנים אשר יאירו את המבנים בכוריאוגרפיה ייחודית הנקראת "גרילה לייטינג".

להשתתפות בחלק מהסיורים והביקורים יש להירשם מראש באתר בתים מבפנים.

(טקסט: אפרת בראשי)

עוד בתים שתוכלו לבקר בהם בסוף השבוע בתל אביב:

להסתכל על כל תל אביב מלמעלה

דירה אקלקטית וצבעונית משנות ה-30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully