וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגלוש בטירוף: יאיוי קוסמה עיצבה סקייטבורד

30.8.2018 / 14:47

האישה והאגדה מביאה את הפטרן שפרסם אותה בעולם למחוזות חדשים: אם תהיו מספיק זריזים, גם אתם תוכלו לשים ידיים (או ליתר דיוק רגליים) על הסקייטבורד החדש שעיצבה קוסמה בבלעדיות ל-MoMA

יאיוי קוסמה - סקייטבורדים. MoMA,
פריט אספנים בהתהוות/MoMA

האמנית היפנית הנודעת יאיוי קוסמה הוציאה מהדורה מוגבלת של לוחות סקייטבורד שמכוסים בפטרן נקודות האייקוני שלה. 500 סקייטבורדים בלבד ימכרו באופן בלעדי בחנות העיצוב האינטרנטית של ה-MoMA (מוזיאון האמנות המודרנית בניו ורק) החל מאוקטובר הקרוב, ואספני אמנות, לצד סקייטרים להוטים כבר מתאמנים על זריזות הלחיצה על המקש בעכבר.

יאיוי קוסמה - סקייטבורדים. MoMA,
קוסמה ציירה את הנקודות בעצמה על גבי 500 לוחות סקייטבורד/MoMA

אובססיה ארוכת השנים של קוסמה לנקודות, שהחלה עוד בשנות ה-50 עם סדרת העבודות "Dots", קיבלה עד היום ביטוי כמעט בכל צורה אפשרית - תערוכות ומיצגים שהוצגו ברחבי העולם, בהם הנקודות מעטרות משטחי ענק של רצפות, קירות, תקרות וגם את החפצים שביניהם, הפכו כבר מזמן לסמל ההיכר המפורסם ביותר שלה.

קוסמה בת ה-89 מתגוררת מרצון במוסד פסיכיאטרי, כשהפעם הראשונה בה אשפזה את עצמה הייתה ב-1977. הסטודיו שלה בטוקיו נמצא במרחק הליכה מבית החולים והיא ממשיכה ליצור ללא הפסקה.

עוד באותו נושא

שגעון: כך הפכה אמנית עם הפרעה נפשית קשה לאחת הנשים המשפיעות בעולם

לכתבה המלאה
יאיוי קוסמה האמנית היפנית הגדולה בעולם. GettyImages
הנקודות שבלעו את הכל - יאיוי קוסמה עומדת בלב אחת התערוכות שלה/GettyImages

זוהי לא הפעם הראשונה שה-MoMA מציג לוחות סקייטבורד שמעוטרים ביצירות של אמנים מפורסמים - אנדי וורהול, ז'אן מישל בסקיאט ויצירות אחרות של קוסמה עצמה כבר הונצחו בצורה כזו בעבר. אבל - זוהי בהחלט הפעם הראשונה, שבה כל 500 היחידות עוטרו בעבודת יד של האמן/ית. מ-MoMA נמסר שבמקור הפטרנים של קוסמה הודפסו בדפוס דיגיטלי על הלוחות. אולם לאחר שאלה נשלחו לסטודיו שלה לקבלת אישור, היא החליטה שהם זקוקים לשיפור, וציירה את הנקודות ידנית על גבי כל אחד מהלוחות. את הלוחות ניתן למצוא בשתי גרסאות - נקודות שחורות על רקע צהוב או נקודות אדומות על גבי רקע לבן.

יאיוי קוסמה. GettyImages
פסל הדלעת המנוקדת באי נאושימה ביפן/GettyImages
יאיוי קוסמה - סקייטבורדים. MoMA,
מוזיאון האמנות המודרנית בג'קרטה - גם המבקרות בתערוכה הפכו לחלק ממנה/MoMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully