וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עוצרת באדום: המעצבת שהפכה לאימפריה בזכות ריהוט חוץ

בקרוב צפויה להגיע לרשת טולמנ'ס קולקציה צבעונית במיוחד שעשויה בטכנולוגיה היי טקיסטית שגם אם השמש הישראלית או הברד יכו בה - היא תראה כמו חדשה. היא עוצבה על ידי אחת המעצבות המובילות בעולם - פאולה לנטי, שישבה איתנו לראיון מיוחד

רהיטי חוץ - פאולה לנטי. יחצ, טולמנ,ס,
חצר הביתן שבו הציגה לנטי במילאנו עוצב בקולקציה החדשה/יחצ, טולמנ,ס

היא נחשבת לאחת המעצבות המוכרות בעולם בזכות המותג שהקימה הנקרא על שמה. היא התחילה בעיצוב רהיטי חוץ ואט אט נכנסה פנימה, גם אל תוך הבית, עם קולקציות דומות. יש לה סגנון ייחודי שאפשר לזהות ממרחקים, בעיקר בזכות הצבעים הדומיננטיים שהיא בוחרת לעשות בהם שימוש ואם ממש מוכרחים לתאר אותה - מדובר בפיגורה צנועה ולא מוחצנת, המתלבשת בצורה צנועה ולא צבעונית, בניגוד גמור לדי אן איי המאפיין את המותג שלה. המעצבת האיטלקייה פאולה לנטי איננה מרבה להתראיין, היא לא שולטת בשפה האנגלית וכמעט שלא מתחזקת גינונים של מעצבת בסדר גודל כמו שלה, למרות שמדובר באימפריה של ממש. אל הביתן שלה בשבוע העיצוב שנערך בחודש אפריל במילאנו, שהוצג באחד המפעלים היפים ביותר בעיר, לא רחוק מקרן פראדה, ברחוב אורוביה נהרו מאות אנשים ובניהם, גם רכבי ואנים שחורים כשעליהם מתנוסס שמה. אימפריה, כבר אמרנו, אבל שקטה מהסוג שכמעט ולא רואים עוד.

לנטי הקימה את המותג לפני 24 שנים, היא התחילה בקטן, כמו כל עסק מתחיל ואט אט הפכה להיות מחוזרת במקומות שונים בעולם. החיפוש המתמשך של המעצבת הצנועה אחר היופי באמצעות ביטויים רבים מתגלה בראש ובראשונה על ידי בחירה זהירה של חומרים שהיא מציעה בגוונים חדשים ושילובים יוצאי דופן. לנטי כמו מנהלת דיאלוג קבוע עם המחקר הטכנולוגי וחילופי חוויות, שאינם מבוססים על ביטויים אסתטיים בלבד, אלא גם כאלה שמכבדים את הסביבה ואת הטבע.

רהיטי חוץ - פאולה לנטי. יחצ, טולמנ'ס,
מחיצות עם פנלים מסתובבים/יחצ, טולמנ'ס

בקולקציה החדשה של לנטי שהוצגה השנה במילאנו ניכרים שוב הצבעים שמהווים מוטיב דומיננטי במותג, אלא שהפעם לנטי פלרטטה גם עם טכנולוגיות חדשות, עם פטנטים חדשים ועם שילובים מעניינים שקשה בכלל להאמין שהם מתאימים לתנאי אקלים חיצוניים. העין מרצת לכל הכיוונים והיד כמו רוצה לגעת וללטף את החומרים השונים. האריגות, הקשירות והשילובים כמו שתי וערב של הבדים באים לידי ביטוי בשטיחים, כורסאות, ספות, מחיצות, פופים ועוד.

הריאיון עם המעצבת המבוקשת שאת רוב ראיונותיה מקיימת רק עם המדיות האיטלקיות נעשה עם מתורגמנית, אחת מהעוזרות האישיות והקרובות של לנטי. זאת הפעם הראשונה שלנטי מתראיינת לגוף ישראלי וברור מיד שהמעמד לא טבעי לה כמו למעצבים אחרים, שמתורגלים לשבת מול עיתונאים ששופכים עליהם שאלות.

ראשית, אי אפשר להתעלם מהחגיגה הצבעונית שאת יוצרת סביבך, במיוחד בקולקציה החדשה. את עוקבת אחרי פנטון ואחרי הצבע שהם מכריזים עליו כל שנה?
"האמת שלא. אני יוצרת טרנדים משלי, עם סקלת צבעים שאני מאמינה בה, עם שילובים שנראים לי מעניינים, שמתאימים יותר, שחזקים יותר. אני פחות מתחברת לפנטון, ואפשר לראות שהשילובים שלי עובדים לא רע. אני לא חושבת על פנטון כשאני מעצבת קולקציות חדשות אלא על האדם והסביבה שבה הוא חי".

מה החידושים שאת מביאה השנה?
"בין הפריטים השונים אפשר לראות יחסים יוצאי דופן בין חומרים היי טקים למלאכת יד, לאריגים שכמו נפתחים אל העולם החושני והחדש. הוא בא לידי ביטוי בצבעים וכמובן, בעמידות יוצאת דופן שנבחנה על ידנו במהלך השנה האחרונה, במעבדות שונות".

עוד באותו נושא

המעצבים הברזילאים שיצליחו לרגש גם את האדישים שביניכם

לכתבה המלאה
רהיטי חוץ - פאולה לנטי. יחצ, טולמנ,ס,
שימוש בפלטת צבעים מגוונת/יחצ, טולמנ,ס

ריהוט חוץ עבר כברת דרך בשנים האחרונות. איך הוא התפתח?
"כשהקמנו את המותג היו אז מוצרים הרבה יותר צנועים, אולי אפילו אפשר להגיד נוקשים, שעשויים מחומרים פשוטים כמו מתכת ופלסטיק. אנחנו למעשה היינו בין הראשונים להציע ריהוט חוץ שמעוצב עם בדים נוחים ונעימים. כיום, ישנו צורך גדול יותר לחיות ולבלות באוויר הפתוח, כך שאנשים נוטים יותר להשקיע לא רק בעיצוב פנים הבית, אלא גם בחוץ הנחשב חלק בלתי נפרד מסביבת המגורים. השינוי הגדול הוא שלא מדובר בעוד באביזר או מוטיב זמני".

הקמת את המותג כמתמחה בעיצוב ריהוט חוץ ולאחרונה, עשית את הזליגה הזאת גם לתוך הבית. מה היה הטריגר העיקרי לכך?
"הזליגה" מהחוץ פנימה הייתה עבורי למעשה התפתחות טבעית, בהתחשב בכך שהתחלנו גם לייצא שטיחים וכורסאות עבור פנים הבית. פנים וחוץ כבר לא תחומים מנוגדים אלא משיקים ומשלימים במיוחד בבתים פרטיים".

רהיטי חוץ - פאולה לנטי. יחצ, טולמנ,ס,
לנטי נכנסה אט אט גם לעיצוב של ריהוט פנים/יחצ, טולמנ,ס

לנטי נמנית בין הנשים המשפיעות בעולם העיצוב והאדריכלות. אין כמותן הרבה מאחר ומדובר בתחום הנשלט בעיקר על ידי גברים. ביניהן, אפשר למצוא את המעצבת פאולה נבונה, פטריציה אורקיולה, האדריכלית זאהה חדיד שהלכה לעולמה לפני כשנתיים (ומשרדה עדיין ממשיך לפעול), פטריציה מורוסו (מבעלי המותג האיטלקי) ונאני מרקינה. בתקופה שבה תנועת METOO# צוברת תאוצה ברחבי העולם אי אפשר שלא להתייחס אליה גם בגבולות שמחוץ לגזרה ההוליוודית. כך למשל, בחודש מרץ האחרון האדריכל המפורסם ריצ'רד מאייר הואשם בהטרדות מיניות על ידי חמש נשים שעבדו במשרדו. מאייר, דאג להתנצל ולהשעות את עצמו למשך חצי שנה מהמשרד שהוא עצמו הקים.

גם את מוקפת בסביבה גברית ברובה, מה היחס שלך לתנועת METOO#?
"השותפה שבחרתי לעבוד איתה היא אישה ובמקרה או שלא היא גם אחותי - אנה לנטי, שאחראית על החזון והאסטרטגיה של המותג. אני מעסיקה הרבה נשים, אבל אני חייבת להגיד לך שלאורך כל הקריירה שלי לא נתקלתי במקרה דומה, או משהו שהיווה עליי איום מגדרי. אני חושבת שזה פשוט עניין של מזל ואנשים שפוגשים בדרך, זה לא משהו שעשיתי או לא עשיתי".

את הקולקציה החדשה של פאולה לנטי ניתן להשיג בחנויות טולמנ'ס

פעולה לנטי. יחצ, באדיבות טולמנ'ס,
פאולה לנטי המעצבת הצנועה שהקימה אימפרייה/יחצ, באדיבות טולמנ'ס
רהיטים בעיצוב פאולה לנטי. יחצ, אתר רשמי,
נדנדות חוץ העומדות בכל תנאי מזג אוויר/יחצ, אתר רשמי

** הכותבת הייתה אורחת של טולמנ'ס במילאנו

רהיטים בעיצוב פאולה לנטי. יחצ, אתר רשמי,
מיטה זוגית עם ראש מיטה קלוע/יחצ, אתר רשמי
רהיטים בעיצוב פאולה לנטי. יחצ, אתר רשמי,
שולחנות אריחים מתאימים לחוץ ולפנים/יחצ, אתר רשמי
רהיטים בעיצוב פאולה לנטי. יחצ, אתר רשמי,
שטיחים המתאימים גם לחוץ/יחצ, אתר רשמי
רהיטים בעיצוב פאולה לנטי. יחצ, אתר רשמי,
ריהוט פנים של פאולה לנטי מהקולקציה החדשה/יחצ, אתר רשמי
רהיטים בעיצוב פאולה לנטי. יחצ, אתר רשמי,
ריהוט חוץ של פאולה לנטי מתוך הקולקציה החדשה/יחצ, אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully