וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו יצירת אמנות: מותג השטיחים הספרדי חוגג 30

היא עובדת בשיתוף עם מעצבים רבים ביניהם, רון ארד, חיימה חיון והאחים הצרפתיים רונן וארווין בורלק, חברה בארגון למניעת העסקת קטינים ובעיקר, אחראית למהפכה עיצובית בתחום השטיחים. נאני מרקינה חוגגת 30 שנה למותג שהקימה בשבוע העיצוב במילאנו

יח"צ - חד פעמי

אם בשנים עברו שטיחים נתפסו בעיני רבים כמוצר מגושם, כבד שעיקר תפקידו הוא לחמם את הבית בעונה הקרה, הרי שמדובר בעשור האחרון במהפכה של ממש. השטיחים הפכו לפריטים מעוצבים כמו כל רהיט אחר בבית, הקשר בינם לבין החורף הינו מקרי בהחלט ועיצובם המושקע והיצירתי כבר לא מבוסס על צמר כבשים או דוגמאות גיאומטריות משמימות. הוא משלב צורות וחומרים מפתיעים ומי שאחראית לא מעט על "מהפכת השטיחים" המבורכת הזאת היא המעצבת הספרדייה נאני מרקינה, שהקימה בברצלונה לפני 30 שנה את מותג השטיחים הקרוי על שמה ומאז, הפכה לשם דבר בתחום. מרקינה, החלה כמעצבת עצמאית שבלטה בשמי העיצוב בזכות שימוש בטכניקות מסורתיות, עיצובים מתוחכמים ובעיקר סטייל משובח, שהקנה למוצריה מעמד של אמנות בדומה לסטאטוס להם זכו שטיחי הקיר בתקופת הרנסנס. ה-Tapestry שהיו מככבים על הקירות בבתי המלוכה והחברה הגבוהה וכך, הפכו לסימן מזהה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
30 שנה אחרי הקמת המותג שטיחי "נאני מרקינה" הפכו לפריטים מבוקשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרקינה שעבדה לבד ובשקט בשקט מספר שנים, הבינה את כללי המשחק בסצנת העיצוב העולמית: לא די בכך שתעצב שטיחים מקוריים ויצירתיים שיככבו בספרד וברחבי אירופה, עליה לחזק את שמה באמצעות מעצבים נוספים ובולטים שישתפו עימה פעולה ויעצבו עבורה. וכך, בדומה לחברות עיצוב גדולות ומוערכות כגון, "מורוסו" ו"מאגיס" ואחרות שממתגות עצמן בזכות טלנטים מובילים, גם מרקינה אוחזת היום ברשימת "זהב" של המעצבים הנחשבים בתעשייה. ביניהם, רון ארד (שלנו), המעצב הספרדי הרב תחומי חוויאר מריסקל, מייקל לין, טורד בונטגי', קבוצת העיצוב המקסיקנית "נל קולקטיבו", האחים הצרפתיים רונן וארווין בורלק ועוד רבים, טובים ומוכשרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקציית Do-Lo-Rez שעיצב רון ארד לנאני מרקינה ב- 2009/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך הקולקציה החדשה של היימה היון למרקינה לכבוד יום הולדת 30/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד מסימני ההיכר המובהקים של שטיחי מרקינה היא טכניקה מסורתית של עבודת יד הנעשית על ידי אנשי מלאכה מקצועיים בצפון הודו, שם שוכן מפעל החברה. לאחר שהדי אן איי של השטיח קורם עוד וגידים על ידי עשרות אנשי צוות בסטודיו השוכן בברצלונה, מרקינה נודדת יבשת ומסבירה לעובדיה המקומיים איך המוצר הסופי צריך להראות. כל שטיח נעשה על ידי עשרות אנשים שאורגים, מברישים, שוטפים ומעבדים את החומרים בתהליך מוקפד ומבוקר ליצירת סקלת צבעים מגוונת וטקסטורות נעימות ורכות למגע. את השימוש במכונות התעשייתיות והמתקדמות מרקינה מעדיפה לנצל למטרות אחרות כגון מוצרי הנייר, האריזות והקטלוגים המיוחדים שהיא מוציאה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עבודת יד מסורתית שנעשית על ידי אנשי מקצוע בצפון הודו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל שטיח עובר מספר שלבים של עיבוד ביניהם שטיפה מאסיבית של הצמר הארוג/מערכת וואלה!, צילום מסך

על אף שהחלק הארי בתהליך ייצור השטיחים נעשה באזורים נדחים ופרימיטיביים, מרקינה מקפידה במתן זכויות לעובדיה האסייתים, שעיקר עבודתם היא מלאכת כפיים מאומצת ומייגעת. בנוסף, היא גם חברה ופעילה בארגון הנקרא Care & Fair שהוקם על ידי ארגוני השטיחים העולמיים ומטרתו למנוע העסקה וניצול של קטינים בשוק העבודה הבלתי מבוקר בתחום השטיחים ברחבי הודו, פקיסטן ונפאל. בארגון זה פועלים למעלה מ- 450 יצרני שטיחים שמפרישים כאחוז מהכנסותיהם עבור פעילויות חינוכיות וטיפולים רפואיים עבור ילדי האזור. בנוסף, בזמן שמרקינה מגיעה למפעל שלה השוכן בהודו, היא מקפידה לבקר גם בבתי הספר וגני הילדים ולתרום לתכנית הלימודים בהיבט העשרתי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרקינה מקפידה על זכויות עובדיה האסייתים ופעילה בארגון הפועל למניעת העסקת קטינים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקצית שטיחים שעיצב האמן הגרפי כריסטיאן זוזונגה בהשראת פיקסלים ופירוק של הצבע ב-2012/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקציית "פורמוסה" בעיצוב מייקל לין, שנעשתה בהשארת ציורי יד מסורתיים מהמאה ה- 16 ב-2009/מערכת וואלה!, צילום מסך

קולקציית השטיחים החגיגית לכבוד יום הולדת 30 של המותג הנחשפת בימים אלו במילאנו מציגה שיתוף פעולה מיוחד של המעצב הספרדי חיימה היון. היון נחשב לאחד המעצבים הבולטים, המוערכים והחשובים בעיצוב העכשווי. כמו בעיצוביו השונים - מרהיטים ועד חללים מסחריים (מלונות וחנויות נעליים לדוגמה), חיון ממשיך את כתב ידו גם על גבי השטיחים החדשים שמאופיינים במראה גרפי של שרבוטים צבעוניים ומשמחים כמו גם שילוב של צורת הציפור המוכרת של היון שמזוהה באמצעות המקור.

הקולקציה הנוספת שעוצבה לכבוד היום הולדת החגיגי הזה נעשתה על ידי מרקינה. מדובר בקולקציה ייחודית שמיועדת להתאמה אישית באינטרנט לפי בחירה של הלקוח.

מחירים עדיין לא פורסמו למוצרים החדשים שטרם עלו על המדף. אך יש לקחת בחשבון שמדובר במותג מעצבים ובמהדורה מוגבלת של חיון שתזכה ככל הנראה לתג גבוה.
לישראל יגיעו הקולקציות החדשות במהלך השנה הקרובה וימכרו ברשת חנויות טולמנ'ס.

הכתבת אורחת של טולמנ'ס בשבוע העיצוב במילאנו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המעצב הספרדי חיימה חיון על השטיח שעיצב למרקינה בשבוע העיצוב מילאנו 2017/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקציית השטיחים הזאת נעשתה כמחווה לעבודות הציור והפיסול של האמן הספרדי אדוארדו צ'ילידה ב-2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully