וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחיד מסוגו בעולם: הבית שתוכנן לנעמי קמפבל

בית המגורים היחיד בעולם שתוכנן על ידי האדריכלית זאהה חדיד הושלם בימים אלה. הוא שוכן בלב יער ברוסיה, נראה כמו חללית עתידנית ותוכנן במקור עבור הטופ מודל שלצערה לא תזכה לגור בו אף לא יום אחד

מערכת וואלה!

(בווידאו: מוזיאון למורשת ערב הסעודית בעיצוב זאהה חדיד)

במשך עשרות שנים האדריכלית המפורסמת בעולם זאהה חדיד הצליחה "לסנוור" את העולם עם תכנון של בניינים מרשימים. מבנים שלפעמים המבקרים לא נתנו להם סיכוי לעמוד על הקרקע או כאלה שכמו התנגדו לחוקי הגרביטציה. חדיד, מיותר לציין אולי הפכה לסמל, אייקון בזכות סגנונה העתידני ובמותה לפני כשנתיים כמו ציוותה לאנשי משרדה את צוואתה האדריכלית. למרות שחדיד איננה, הפרויקטים הרבים שתכננה נחשפים עדיין בזה אחר זה ברחבי העולם. כמו מטפטפים את העמל הרב של האישה שהקדישה את כל כולה לתכנון ובנייה.

בימים אלה הושלמה בנייתו של בית ייחודי מסוגו בעולם. הוא שוכן בקפיטל היל רזידנס (Capital Hill Residence), כשלושה קילומטרים מערב למוסקבה ונחשב לבית המגורים הפרטי היחיד שחדיד תכננה. עם זאת, שלא כמו המבנים האחרים של חדיד שתוכננו על פי רוב בסביבה עירונית, קפיטל היל רזידנס הינו מבנה ניאו- עתידני הניצב בליבו של יער עבות וכמו רוצה להתמזג איתו.

לקריאה נוספת:
זאהה חדיד עיצבה שולחן בהשראת התסרוקת של הנסיכה ליה
עוד מזכרת מזאהה חדיד: תערוכת רהיטים מפתיעה בלונדון
מה חושב פיליפ סטארק על זאהה חדיד?

בית פרטי שעיצבה זאהה חדיד ברוסיה. אתר רשמי,
נראה שעוד רגע המבנה יתנתק מהאדמה וירחף באוויר/אתר רשמי

"החללית האדריכלית" של חדיד כוללת פאנלים גדולים מזכוכית ותקרות גבוהות במיוחד, והיא חולשת על 2,650 מ"ר. היא כוללת ספא, חמם טורקי, חדר כושר, בריכת שחייה מקורה, שניתן לסגור אותה לרצפה יצירה ולהפוך לרחבת ריקודים. שני המגדלים הלבנים שפורצים מתוך המבנה מתנשאים לגובה של 20 מטרים והם כוללים חדרי שינה המשקיפים על היער כולו.

הבית האמור שצורתו אופיינית רק לעבודותיה של חדיד הוא למעשה הזמנה של יזם הנדל"ן הבינלאומי והמיליארדר הרוסי ולדיסלב דורונין. עת פגש דורנין את חדיד לפני כעשור הוא התרשם מהיותה אשת מקצוע בעלת חזון שיכולה ליצור את בית חלומותיו המושלם. "בפגישה הראשונה שהיתה לי עם חדיד" סיפר דורונין לאחרונה לאתר האדריכלות האמריקאי Architecture Dijest, "שוחחנו על עבודות האמנות של קזימיר מלביץ' (צייר ומעצב פולני) ושל ואל ליסיצקי (אמנן ומעצב רוסי) ובמשך כל הערב דיברנו על אמנות ועיצוב, וכבר אז, במהלך אותה הפגישה החלטתי שאני רוצה לעבוד עם זאהה על פרויקט נדל"ן גדול".

את הבית המטורף הזה דורנין תיכנן להעניק למי שהיתה אז אהובתו, זוגתו הטופ מודל נעמי קמפבל. אלא שעד שהמבנה עמד על תילו לאחרונה, השניים כבר לא מבלים זה בזרועות של זו. לדורונין בת זוג אחרת, כריסטינה רומנובה שעדיין לא זכתה לקבל הצהרה מפורשת בנוגע למגורים בבית המפורסם שביער כמו שזכתה בעבר קמפבל.

עוד באותו נושא

מורשתה של האדריכלית החשובה בעולם

לכתבה המלאה
בית פרטי שעיצבה זאהה חדיד ברוסיה. אתר רשמי,
מבט מלמעלה על המבנה שמזכיר חללית/אתר רשמי

זאהה שהצליחה להגשים לדורונין פנטזיה, סיפקה לו לפני מספר שנים תכניות, שרטוטים והדמיות שתאמו אחד לאחד למבנה שהוקם והושלם לאחרונה מה ששבה את ליבו של היזם האוליגרך.

מדובר בפרויקט שהפך מתחילת בנייתו ועד היום לאחד הספוטים המסקרנים ביותר בעולם האדריכלות והנדל"ן. נכון לימים אלה שוויה של יצירת האדריכלות הזאת מוערכת ב-140 מיליון דולר. עדיין לא ברור האם דורונין ירצה למכור את הנכס ולעשות עליו רווח עצום, לאור העובדה שזהו בית המגורים היחיד בעולם שתוכנן על ידי חדיד.

פנטהאוז בניו יורק של טייקון הנדל"ן הרוסי ולדיסלב דורונין. splash
בימים שהיו יחד. המיליארדר הרוסי ולדיסלב דורונין והטופ מודל נעמי קמפבל/splash
בית פרטי שעיצבה זאהה חדיד ברוסיה. אתר רשמי,
בלב היער, רחוק מהכל/אתר רשמי
בית פרטי שעיצבה זאהה חדיד ברוסיה. אתר רשמי,
חדרי השינה נצאים כ-20 מ' מעל האדמה/אתר רשמי
בית פרטי שעיצבה זאהה חדיד ברוסיה. אתר רשמי,
הבית מחופה בלוחות זכוכית עצומים/אתר רשמי
בית פרטי שעיצבה זאהה חדיד ברוסיה. אתר רשמי,
גם מבפנים הבית מאופיין במראה עתידני/אתר רשמי
בית פרטי שעיצבה זאהה חדיד ברוסיה. אתר רשמי,
הבית כולל בריכה פנימית מחופה/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully