וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעצבים הברזילאים שיצליחו לרגש גם את האדישים שביניכם

הם נמנים בין המעצבים המבוקשים בעולם, יש להם עדת אספנים שמוכנים לשלם עשרות אלפי דולרים על כורסה שעיצבו והם אפילו מעריצים כמה מעצבים ישראלים. אפרת בראשי מפן פגשה את האחים הברזילאים הומברטו ופרננדו קמפנה בשבוע העיצוב שנערך בחודש שעבר במילאנו

האחים קמפנה. יחצ, טולמנ'ס - EDRA,
כיסא המחייב ישיבה רשמית ועדיין נוח במיוחד - מתוך הקולקציה החדשה של האחים קמפנה לאדרה/יחצ, טולמנ'ס - EDRA

הם חמים, לבביים ומבטם מלא בסקרנות ועניין במי שיושב מולם, בניגוד לשאר המעצבים המבוקשים שהתראיינו כמו בסרט נע בשבוע העמוס שנערך במילאנו בחודש שעבר. אולי בגלל שמדובר במעצבים ברזילאיים ומזגם תוסס יותר, אולי בשל אופים הנינוח או פשוט בשל העובדה שהם לא חיים ויוצרים בקלחת המבעבעת של הסצנה האירופאית. כך או אחרת, האחים הומברטו ופרננטו קמפנה נמנים בעשירייה המובילה של המעצבים המובילים והעסוקים בעולם. ולמרות שמקורות ההשראה שלהם נובעים מעוני ודלות, חלק מהעבודות שלהם מצליחות למגנט גם אספני אמנות ועיצוב, שכמו מלקטים בשקיקה מוצרים נבחרים של השניים.

במהלך 25 שנות פעילות, ביססו השניים את שמם בין מיטב המעצבים הבינלאומיים תוך שהם מטמיעים את שפתם הייחודית והאינדיבידואלית בפרטי ריהוט, גופי תאורה, ואובייקטים שונים שזכו להכרה ופרסום. את עבודותיהם ניתן לראות בחברות מובחרות, המובילות את שדה העיצוב העולמי, כגון: אדרה - איתה מציינים המעצבים 20 שנות פעילות, קפליני, מליסה, חברת התכשיטים היוקרתית ה. שטרן, מוזיאון המומה לאמנות מודרנית בניו יורק, ואף נראו במחוזותינו, בתערוכה שנערכה במוזיאון תל אביב ב- 2002.

לקריאה נוספת:
"מתנה ללא תכולה". זה מה שפיירו ליסוני חושב על מוזיאון העיצוב בחולון
פטרישיה אורקיולה בביקור מיוחד בארץ מספרת על הפנטהאוז היקר ביותר בישראל
המעצב הספרדי חיימה חיון מסתתר מאחורי מסכה

האחים קמפנה. יחצ, טולמנ'ס - EDRA,
הומברטו ופרננדו קמפנה בשבוע העיצוב במילאנו, אפריל 2018/יחצ, טולמנ'ס - EDRA

"לחיים" אומרים האחים קמפנה מבטא ברזילאי מתגלגל, בפתיחת הריאיון המיוחד שנערך עמם בחודש שעבר במילאנו. "אנחנו מכירים מקרוב את הקהילה היהודית. באזור שאנחנו חיים ועובדים בסאו פאולו, יש קהילה יהודית גדולה וחמה ואנחנו מתחברים לזה מאוד. היהודים הם אנשים חביבים וטובי לב".

הסטודיו שלכם הוקם לפני מעלה מ-20 שנה בסאו פאולו ורוב הפעילות של עולם העיצוב מתרחשת דווקא באירופה, חשבתם פעם להתרחב מחוץ לגבולות ברזיל?
"אנחנו מאוד אוהבים את ברזיל. החברות שאיתן אנו עובדים כדוגמת אדרה, איתה אנחנו משתפים פעולה מזה 20 שנה, הן למעשה ה"נציגות" שלנו באירופה. אנחנו עובדים וגרים אחד ליד השני והנוכחות שלנו במקום בו נולדנו וגדלנו חשובה לנו. אנחנו עובדים לא מעט עם הקהילה המתקשה במקום וזה מרגיש לנו הכי נכון וטבעי. בנוסף, אנחנו עובדים עם חומרים מקומיים וזולים שאותם אנחנו מוצאים דווקא בברזיל".

למעצבים עסוקים כמוכם יש זמן לעבוד עם הקהילה המקומית?
"כן. העסקנו למשל לא מעט נשים אסירות בייצור של מוצרים פשוטים. ביניהם, היו הכורסאות המורכבות מבובות של תנינים ושאר צעצועים ממולאים. אנחנו אוהבים את הקשר עם האנשים, עם העם, עם הסביבה שמקיפה אותנו כיצורים אנושיים בכלל ולא רק כמעצבים".

הומברטו ופרננדו קמפנה משיקים ליין חדש של שידות בהשראת אקווריומים
בהשראת הבארוק: הקולקציה המוזהבת של האחים קמפנה

עוד באותו נושא

פיליפ סטארק מעריץ יזם ישראלי ולא יודע שהוא הסתבך. ריאיון

לכתבה המלאה
האחים קמפנה. יחצ, טולמנ'ס - EDRA,
הכורסה החדשה של האחים קמפנה Sade, שילוב של קטיפה ורצועות עור לאדרה/יחצ, טולמנ'ס - EDRA

בארסנל שלכם יש פריטים מיוחדים שעיצבתם שאינם מיועדים לכולם, למעשה הם מיועדים לאספנים בלבד. כמו למשל שטיח שעשוי מקנבוס ובובות שנמכר ב-2011 ביותר מ-35 אלף דולר במכירה פומבית בפריז וגם כורסת "Banquete" המורכבת מעשרות בובות ודובונים פרוותיים, שנמכרה בבית המכירות סותביס, ב- 66 אלף דולר. לא עיצבתם אותו מראש לצרכן הממוצע, נכון?
"אנחנו אף פעם לא חושבים על הצרכן מראש בזמן שאנחנו ניגשים לתהליך העיצוב. ברוב המוצרים אנחנו מכתיבים את הקו ולא הצרכנים. אנחנו אוהבים להשתמש בחומרים מפתיעים וזה מה שעשינו גם עם השטיח והכורסה שציינת. יש מקרים שבהם המותגים השונים איתם אנו עובדים, כמו אדרה שמבקשים לפעמים מוטיב אחד שממנו אנחנו יוצאים לעבודה".

כמו שציינתם אתם עובדים 20 שנה עם המותג האיטלקי אדרה. חתיכת זמן, מזל טוב. איך חוגגים מאורע כזה?
"אנחנו חוגגים אותו עם השקה של שני מוצרים חדשים שנחשפים לראשונה פה במילאנו. אחד מהם הוא כיסא לאונג' מדגם Blue Velvet, עשוי קטיפה המעניק יציבות ליושב ומגיע בשישה צבעים שונים, ביניהם בורדו, ירוק, שחור וכו. המוצר השני הוא Sade- כורסה שמחייבת ישיבה פחות רשמית. היא מורכבת מקטיפה ומשילוב של רצועות עור שלמעשה יוצר מתח בין שני החומרים. מן איזון ומשחק מעניין בין הקשה לרך".

הקולקציה החדשה תנחת בישראל במהלך החודשים הקרובים בחנויות טולמנ'ס, היבואנית הבלעדית של אדרה.


24 קראט - המיטות המקוריות שעיצבו האחים קמפנה
חופשה נוסח קמפנה ביוון - המלון המוטרף שעיצוב הברזילאיים

האחים קמפנה. יחצ, טולמנ'ס - EDRA,
כורסאות שמציעות ישיבה פחות רשמית/יחצ, טולמנ'ס - EDRA

ב-2006 עיצבתם ליין נעליים עבור מליסה - מותג ברזילאי מצליח. המחירים היו נגישים לכולם - בניגוד למוצרים שאתם מעצבים לאדרה למשל. זה שימח הרבה לקוחות שיכלו להרשות לעצמם אולי בפעם הראשונה לרכוש מוצר שחתום על ידי האחים קמפנה. חשבתם אולי לשחזר שיתוף פעולה מסוג כזה?
"למעשה כן, אנחנו בעד לאפשר למגוון אוכלוסיות לרכוש את המוצרים שלנו. לאחרונה עיצבנו נעלי פליפ פלופ שבקרוב יצאו לשוק. אנחנו אוהבים לעצב עבור אנשים שישתמשו במוצר שלנו באופן ישיר ונגיש".

אם כבר מדברים על נגיש, בהרבה מהרהיטים שלכם יש שילוב של חומרים מפתיעים כמו למשל חתיכות של עצים, בובות, קנבוס ועוד. מה דעתכם על טרנד הויגן פרנדלי שזולג אט אט גם לעולם העיצוב?
"אנחנו אוהבים להשתמש בחומרים טבעיים מאז ומתמיד. אנחנו חושבים ש-2019 תהיה יותר ויותר טבעית. במבוק למשל הנחשב לחומר עתיק הופך להיות דומיננטי. בסמוך לסטודיו שלנו בסאו פאולו, גידלנו מייצג שצומח ומתהווה כל יום מחדש ועשוי כולו מבמבוק. אנחנו עוקבים אחריו ומוקסמים מתהליך צמיחתו וזה מרתק אותנו כל בוקר מחדש".

האחים קמפנה. יחצ, טולמנ'ס - EDRA,
הכיסאות החדשים של האחים קמפנה מגיעים במגוון של צבעים/יחצ, טולמנ'ס - EDRA
האחים קמפנה. יחצ, טולמנ'ס - EDRA,
הכיסאות מתאימים גם כפינת ישיבה בשולחן אוכל/יחצ, טולמנ'ס - EDRA

התחלתם את הראיון עם המילה "לחיים" והאהבה שלכם לקהילה היהודית בסאו פאולו. ב-2002 הצגתם אפילו תערוכה במוזיאון תל אביב, הייתם מאז בישראל?
"לא היינו, אבל אנחנו חייבים לציין שיש לנו כמה מעצבים ישראלים פייבוריטים כמו פרופ' עזרי טרזי (העומד בראש התוכנית ללימודים מתקדמים בעיצוב תעשייתי בטכניון ובעבר שימש כמרצה במחלקה לעיצוב תעשייתי ובתוכנית לתואר שני בבצלאל) ואת המעצבים הצעירים שי אלקלעי ויעל מר (סטודיו Raw Edges) שעיצבו בשנה שעברה כמה פריטים מעניינים ללואי ויטון. אנחנו מקווים שתהיה לנו הזדמנות להגיע שוב, באמת עבר כבר הרבה זמן מהפעם האחרונה שביקרנו אצלכם".



*הכותבת היתה אורחת של טולמנ'ס במילאנו

האחים קמפנה. יחצ, טולמנ'ס - EDRA,
לא עוזבים את ברזיל. האחים הומברטו ופרננדו קמפנה בשבוע העיצוב במילאנו, אפריל 2018/יחצ, טולמנ'ס - EDRA

עוד עבודות של האחים קמפנה:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ספה קלועה מדגם Boa/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך סדרת רהיטים בהשראת אקווריום שעיצבו האחים קמפנה/מערכת וואלה!, צילום מסך
האחים הברזילאיים קמפנה משיקים ליין רהיטים בהשראת הבארוק. דזיין, צילום מסך
מתוך סדרת רהיטים בהשראת הבארוק שעיצבו האחים קמפנה/צילום מסך, דזיין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיסא "סושי" מחתיכות של בדים בעיצוב האחים קמפנה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כורסת "Banquete" המורכבת מעשרות בובות ודובונים פרוותיים בעיצוב האחים קמפנה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיטות אפיריון בהשפעה אפריקאית בעיצוב האחים קמפנה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כורסת חוטים בעיצוב האחים קמפנה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקציית כלים שעיצבו קמפנה לאלסי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלון ביוון שעיצבו האחים קמפנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully