וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי טיפת כימיקליים: שש שיטות ידידותיות לניקיון הסלון

החדר הפעיל בבית, המקום בו כל המשפחה מתכנסת, הוא גם החלל הפופולארי בעיקר בערב ובסופי שבוע. מכאן, הוא צובר יותר לכלוך שיש לתקוף בחוכמה ואפשר ורצוי להתחשב על הדרך בסביבה

כשמדובר בניקיון הסלון בבית, הכולל חפצים כמו ספות, שטיחים וילונות ועוד, רובנו מורגלים לגשת לסופר, לחפש את מחלקת חומרי הניקוי ולרכוש את מיטב התכשירים שיסייעו במשימה. אך מסתבר שאפשר גם אחרת. ישנן שיטות ניקיון שאינן מצריכות חומרים המכילים כימיקלים אלא רק חומרים טבעיים הנמצאים בבית בהישג יד. בצורה זאת שומרים על איכות הסביבה ועל הדרך חוסכים גם לא מעט כסף. שישה אנשים שונים חלקו עם המדור את השיטות האקולוגיות שלהם לניקיון הסלון.


ככה תנקו את המטבח בלי לפגוע בכדור שלנו

חדר ירוק. ShutterStock
ניקיון אקולוגי בחדר המגורים/ShutterStock

ספות עור

דפנה (38) נשואה פלוס שניים: אחת הסיבות שדפנה ובעלה רכשו סלון מעור הוא כדי שיהיה להם קל לנקות את הספות היות והם מגדלים שני ילדים קטנים שמפזרים פירורים ומכתימים את הספות כמעט בכל יום.

השיטה: דפנה מספרת שמעבר לעובדה שהיא ובעלה מתחברים מאוד לשמירה על איכות הסביבה, במקרה של ספות מעור ידוע שאסור לנקות אותן בחומרים המכילים חומרים כימיים היות והעור עלול להיפגע והצבע שלו יכול להתקלף. "המליצו לנו בחנות הרהיטים לערבב שמן זית וחומץ לבן יחד, לטבול בתערובת מטלית בד ולנקות עמה את העור. בשלב השני אני משתמשת בנייר סופג כדי להסיר את השומניות מהספה" מסבירה דפנה את התהליך.

כל השיטות הירוקות להרחקת יתושים

ספת עור. ShutterStock
שמן זית וחומץ לבן ינקו את ספות העור בסלון/ShutterStock

מאחורי הווילון

אורה (66) גרושה פלוס שלוש: לאורה שלושה וילונות בסלון אותם היא נוהגת לנקות פעם בחצי שנה בצורה יסודית.

השיטה: "למרות שלנקות וילונות זאת התעסקות, אני לא מוותרת על המראה הרך והנעים שמתקבל בסלון כשעל כל חלון יש וילון" מסבירה אורה. את וילונות הבד אורה תפרה בעצמה ואחת לחצי שנה היא מורידה אותם ומנקה. "אני מחליטה על יומיים שאני קוראת להם "פרויקט וילונות" זה מתחיל בכך שאני מכניסה את הווילונות למכונת הכביסה, מחכה שיתייבשו ונעזרת בסולם כדי לתלות אותם חזרה". אורה משתדלת איפה שאפשר להשתמש בחומרים טבעיים וכך היא עושה גם במכונת הכביסה. במקום להשתמש במרכך כביסה היא מערבבת כ-20 טיפות של שמנים אתריים יחד עם חצי כוס חומץ ומכוונת את המכונה על תכנית כביסה עדינה. אורה ממליצה להשתמש בשמנים כמו: לבנדר, עץ התה וגרניום המריחים טוב ואף מסייעים בהרחקת עש.

לא תאמינו מה אפשר לנקות עם קליפות הדרים

אילוסטרציה. ShutterStock
שמנים אתריים וחומץ כתחליף למרכך כביסה/ShutterStock

עץ טבעי

ליאור (48) גרוש פלוס אחד: לליאור יש בסלון רהיטים עתיקים מעץ טבעי עליהם הוא מקפיד לשמור.

השיטה: "יש לי בבית כמה רהיטי עץ שהיו בעבר בבית של סבתא שלי, בניהם שולחן סלון גדול ושתי כורסאות טלוויזיה" מספר ליאור. היות ויש לו סנטימנטים לריהוט וחשוב לו לשמור על איכות העץ, ליאור נעזר בניקוי הרהיטים בשמן זית. אחרי שליאור מוריד בעזרת מטלית יבשה את הפירורים והלכלוך מהשולחן ומהכורסאות הוא נעזר במטלית וסופג אותה במעט שמן זית ובשפשוף עדין עובר על משטח השולחן ועל הידיות של הכורסאות. "בצורה הזאת העץ נקי והמשטח מבריק, אני לא מוציא הון על חומרי ניקוי מיוחדים לעץ ואני גם שומר על הריהוט שסבתא שלי הכי אהבה".

5 שיטות מנצחות לניקיון המקרר

אילוסטרציה. Subbotina Anna, ShutterStock
רהיטי עץ טבעי ניתן לשמר ולנקות בעזרת שמן זית/ShutterStock, Subbotina Anna

מקיר לקיר

ארנון (56) נשוי פלוס שניים: לארנון יש קליניקה טיפולית המצוידת בשטיח מקיר לקיר המתכסה לעיתים בכתמים, אותם חשוב לו להסיר על מנת לשמור על המראה המטופח והנקי של הקליניקה.

השיטה: "למען האמת אני לא מנקה את הקליניקה בעצמי ויש מנקה שמגיע פעם בשבוע" מודה ארנון. היות וארנון הוא פריק של אקולוגיה וחשוב לו מאוד שניקיון הקליניקה ייעשה רק בחומרים טבעיים, הוא הסביר למנקה כיצד לעשות זאת.
השיטה של ארנון מאוד פשוטה, כשישנם כתמים על השטיח מה שצריך לעשות זה להשתמש בקמח תירס. "מפזרים על הכתמים כמות גדולה של קמח תירס, מחכים כרבע שעה ורק אז שואבים את השטיח" מסביר ארנון.

לנקות מראה שקופה בצורה ירוקה

כתם יין על השטיח. StockCube, ShutterStock
קמח תירס יסיר את הכתמים מהשטיח/ShutterStock, StockCube

תפתח חלון

יואב (25) רווק: חולק דירה עם שתי שותפות. ביום שמוגדר בדירה כיום ניקיון יואב אחראי על ניקיון החלונות.

השיטה: יואב בחר בניקיון החלונות כי לדבריו זה החלק שהכי קל לנקות בבית. "אין לנו תריסים בדירה רק חלונות מזכוכית ולכן זה מאוד פשוט לנקות אותם. אנחנו שלושה סטודנטים בבית וחשוב לנו לחסוך כסף עד כמה שניתן ובנוסף, יש לנו מודעות מאוד גבוהה לאיכות הסביבה" מספר יואב. הוא מערבב בבקבוק התזה מים עם כף חומץ שמשמש חומר הניקוי שלו. לאחר ההתזה יואב משתמש בעיתונים כדי לנקות את הזכוכיות. הוא מספר שהוא זוכר את אימא שלו משתמשת בעיתונים בניקוי החלונות ומודה שהשיטה הזאת עובדת מצוין. גם החלונות נקיים וגם יואב והשותפות לא מוציאים כסף מיותר על מטליות ונוזלי ניקוי.

השנה תתחשבו יותר בסביבה

עיתונים. ShutterStock
בעזרת עיתונים ישנים ניתן לנקות את חלונות הבית/ShutterStock

על הרצפה

אורית (30) רווקה: אורית מנקה את רצפת הדירה שלה אחת לשבוע ומשתמשת בחומר הניקוי הכי יעיל לדבריה- מים חמים.

השיטה: "שימוש בנוזלים ריחניים כאלה ואחרים לניקוי הרצפות זה לא באמת הכרחי כמו שהרבה אנשים נוטים לחשוב. למעשה הנוזלים השונים בעיקר מפזרים ריח ונותנים תחושה של ניקיון" טוענת אורית. על מנת לשטוף את הרצפות אורית משתמשת במים חמימים על ידי כך שמערבבת בדלי מים רותחים בשילוב של מים פושרים מהברז. "חשוב להשתמש במים חמימים ולא רותחים, להחליף אותם כל כמה שטיפות והתוצאה יעילה הרבה יותר מאשר שימוש בכל חומר אחר שמזיק לסביבה" מסבירה אורית. אם יש כתם עקשן שמסרב לרדת אורית נעזרת בסודה לשתיה, משפשפת את המקום נקודתית וממשיכה עם המים.

יושבים טוב: 5 שיטות מנצחות לניקיון האסלה

חומרי ניקוי. ShutterStock
מים חמימים בשילוב סודה לשתיה יסירו כתמים עקשניים מהרצפה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully