וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 בום: שיטות אקולוגיות לניקיון השיש והכיור

חומץ, חול ים ולימון יכולים לחולל פלאים במטבח ולהשאיר את משטח העבודה והכיור מצוחצחים בעיקר עם התחשבות בסביבה ובכדור שלנו

המטבח הוא אחד מהמקומות בבית שחשוב ביותר להקפיד בו על הניקיון, היות ומדובר בסביבה שיש בה במזון. בשל עובדה זו יש להקפיד שמשטחי העבודה יהיו נקיים והיגייניים, שבכיור לא יהיו כלים ומיותר לציין - גם משולל משאריות מזון, אשר ידוע שבשילוב עם מים יוצרים ריקבון וריחות לא נעימים. ניתן כמובן לנקות את השיש והכיור בחומרים הנמכרים לכל דורש במרכולים, אך ישנן גם דרכים אחרות. חמישה אנשים שונים חולקים עם המדור את השיטות המנצחות שלהם לניקיון השיש והכיור בצורה שתשמור על איכות הסביבה.

אילוסטרציה. ShutterStock
ניקיון השיש והכיור ושמירה על איכות הסביבה/ShutterStock

סודה לשתיה

אירית (33) נשואה: "בהרגלי הניקיון שלי ובכלל, אני מקפידה לשמור על איכות הסביבה, בנוסף אני אימא לתינוקת קטנה ואני לא יכולה לשאת את המחשבה שהיא תיחשף לחומרים רעילים" מסבירה אירית.

השיטה: בכל מה שקשור בניקיון הבית ובמטבח בפרט, אירית אימצה את הסודה לשתיה. יש נוסחה סודית, לדבריה. על ידי סודה לשתיה ומעט מים היא יוצרת משחה שבעזרתה היא מנקה את הכיור ואת השיש במטבח, "פשוט מורחים מהמשחה על האזורים שרוצים לנקות, שוטפים עם מים ומנגבים" מסבירה אירית את השיטה הפשוטה לביצוע. בנוסף, הסודה לשתיה גם פותחת סתימות בכיור. כל שצריך לעשות הוא לשפוך חופן של סודה לשתיה לפתח הניקוז (אפשר גם לשפוך מעט חומץ מעל) ולשפוך קומקום מלא במים רותחים. כך הסתימה תפתח וגם הריח הרע שעולה מהכיור יעלם.

פתח ניקוז. ShutterStock
סודה לשתיה גם פותחת סתימה בכיור/ShutterStock

לימון מוסיף המון

יובל (25) רווק: "אני בעד סביבה ירוקה ולא פחות חשוב מזה בעד חסכון כספי" מספר יובל, שמשתמש בלימון טרי או מלח לימון בפעולות הניקיון במטבח.

השיטה: מלח לימון בכמות גדולה הנמכר בחנות תבלינים, במחיר השווה לכל כיס, ובכך יובל מספר שהוא חוסך את ההוצאה הגדולה על חומרי ניקוי. "ראשית, לימון מפיץ ריח נעים במטבח, הוא מבריק את משטח העבודה ומרענן. אם יש לי לימונים טריים אני סוחט ארבעה לימונים, מערבב עם מלח עד לקבלת משחה, מטפטף ממנה לכיור ומקרצף בעדינות. עם קליפות הלימונים אני מבריק את ברז הכיור". בכל מקרה יובל תמיד מחזיק חומץ לימון שסופח ריחות לא נעימים, איתו הוא מסיר אבנית מהקומקום ומנקה את משטחי העבודה במטבח. התוצאה לדבריו מעולה, חסכונית ואקולוגית.

אילוסטרציה. ShutterStock
לימונים טריים לרענון וניקוי משטחי העבודה במטבח/ShutterStock

חומץ לא רק בסלט

חנה (60) נשואה ואם לשלושה: "לא תאמינו מה חומץ יכול לעשות במטבח. חוץ מהשימוש שאני עושה עם חומץ, בעיקר בסלט, אני גם נעזרת בו לניקיון המטבח" צוחקת חנה.

השיטה: חנה מסבירה שחומץ הוא התכשיר בו היא משתמשת להברקת משטחים, לניקוי שומנים, להסרת אבנית ואפילו להברקת הסכו"ם. היא שופכת קצת חומץ על השיש ובכיור ומשפשפת עם ספוג. "מכיוון שמדובר בחומץ, אין חשש מהרעלה, כמו שיש מחומרים המכילים כימיקלים. במטבח יש מאכלים שונים, הנכדים באים לבקר וחוטפים מהשיש אוכל ואני לא מודאגת, מקסימום יהיה להם קצת חמוץ בפה" מסבירה חנה.

בקבוק חומץ. ShutterStock
חומץ יעיל לניקוי משטחים וגם להסרת עובש ואבנית/ShutterStock

ארמונות בחול

יואב (45) נשוי: "אצלנו בבית אני אחראי על שטיפת הכלים וניקיון המטבח. השיטה שלי אולי תישמע מעט מוזרה, אבל אין ספק שהיא עובדת" מסביר יואב שנעזר בחול ים לניקיון המטבח.

השיטה: "יש לי בבית צנצנת עם חול ים, אותנ אני דואג למלא מחדש בכל פעם שאני קופץ לים על הילדים". חול הים משמש כ"פילינג". יואב מפזר מעט חול באזורים בהם מתרכז שומן ולכלוך קשה על השיש, משפשף בצורה עדינה ושוטף עם מים. כך גם מנקה יואב את הכיור "אני מפזר את החול ומשפשף ושוטף את כל הגרגרים בעזרת מים, הכיור מבריק כמו חדש ואני לא מבזבז כסף על חומרי ניקוי". מסביר יואב.

חוף ים. ShutterStock
חול ים משמש כפילינג לכיור, מבריק ומנקה/ShutterStock

התפוח הגדול

דוד (50) גרוש. דוד מודה שאת שיטות הניקיון שלו הוא רכש מגרושתו. "אני לא רוצה להישמע שוביניסט, אבל כשהייתי נשוי אשתי היתה מנקה את הבית. היום כשאני עושה את זה בעצמי אני נעזר בשיטות שלה", הוא אומר בחיוך.

השיטה: דוד משתמש בחומץ תפוחים לניקוי בכל המשטחים בבית, כולל השיש והבכיור במטבח. "בבקבוק תרסיס אני מוהל מים עם עשרה אחוז חומץ תפוחים ויש לי תכשיר ניקיון מעולה". השימוש בחומץ תפוחים מהול במים משמש גם לשטיפת הכלים, לניקוי הקומקום ואפילו להסרת כתמים מבגדים. דוד מעיד שמדובר בחומר ניקוי נפלא ובעיקר זול וידידותי לסביבה.

שיטות יעילות לייבוש כביסה. ShutterStock
חומץ תפוחים מהול במים לניקיון כל משטחי הבית/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully