וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קר שם: 5 שיטות מנצחות לניקוי המקרר

כרמי צדוק

11.6.2013 / 8:18

להעביר ניגוב גם על הידית ומעל המקרר, לנקות עם חומץ את מדפי הזכוכית, עם סבון כלים את מתקן הביצים ובסוף לפזר קפה שחור להפגת ריחות רעים - כל הדרכים למקרר נקי, נעים ומעורר תיאבון

מתי בפעם האחרונה ניקיתם את המקרר שלכם? האם אתם מהטיפוסים המשקיענים שמקרצפים ביסודיות או רק מעבירים סמרטוט מידי פעם? מסתבר שיש טכניקות שונות ומרובות לניקוי המקרר שהפך לקונצנזוס בכל בית. חמישה דיירים שונים מגלים לנו חמש שיטות שונות ומשחררים טיפים לתחזוק תקין ונקי של מקור הקור.

לנקות את הבית בלי לפגוע בעור הידיים והמניקור

10 שיטות לכיבוס וייבוש כביסה מבלי להרוס את הבגד

אילוסטרציה. ShutterStock
חלוקה נוחה של פירות וירקות במגירות שונות/ShutterStock

לאה (62), פנסיונרית של התעשייה האווירית, אמנם לא חובבת מושבעת של ניקיון המקרר אבל מוכיחה תשומת לב ראויה כלפיו. כדי להקל על מלאכת הקרצוף, לאה מחלקת את המטלה לכמה ימים. "ביום הראשון אני מנקה את הדלת החיצונית, מוציאה את כל מה שנמצא עליה כולל כלי הביצים. טובלת סמרטוט במים עם מעט חומץ ומנקה את כל החלקים." פעולה דומה היא גם עושה בגוף המקרר. מוציאה את המגירות, ועם סקוטצ' מנקה ומקרצפת אותם. שוטפת היטב במים זורמים תחת הברז, ומניחה אותם הפוך לייבוש ואחר כך על הצד. "לאחר שכל המקרר מרוקן, אני מעבירה מטלית לחה ולאחריה יבשה, גם על הדפנות של המקרר. ומחזירה הכל למקום". את היום השני לאה מקדישה לניקיון המקפיא. "אני מנתקת את המקרר מהחשמל, ומוציאה את הקופסאות והעופות הקפואים מהפריזר. אני משתדלת לרוקן את כל הדברים במהירות. לאחר מכן מנקה באמצעות מטלית לחה את הדלת החיצונית עם מים וחומץ ומחזירה מייד את הדברים. על הדרך מתגלות לחמניות ישנות שאין בהן צורך וכך, זו הזדמנות לזרוק חלק מהדברים הישנים שאני מוצאת".

כל השיטות לארגון חדר כביסה

בחור צעיר מנקה את המקרר. ShutterStock
לא לשכוח לנקות גם את מתקן הביצים שעל הדלת/ShutterStock

לא לשכוח את האבק שמעל המקרר

שלומי (45) אלמן ללא ילדים, מנסה לטפל במקרר בדרך אחרת. "אני לא מוציא אותו מהחשמל, זו טרחה עבורי". אני מרים את המוצרים, מנקה עם מגבת לחה ומחזיר למקום. אחר כך מנקה את המקרר מבחוץ כדי שיהיה מבריק, כך שכשיבואו אורחים הם יראו שהבית והמטבח מתוחזקים כראוי. פעם בחצי שנה אני מנקה את האבק שמצטבר מעל המקרר בעזרת ממחטה או אפילו נייר טואלט". בתבניות הביצים אני משתמש לאחסון דברים קטנים. לדעתי צריך לדאוג רק לגבי מה שנראה לעין, אני לא חושב שצריך להשקיע מאמץ מוגזם בניקוי המקרר, כי גם ככה הוא מתלכלך שוב תוך זמן קצר".

חומרי ניקוי טבעיים שנמצאו כמקרצפים מוצלחים

ניקיון מדפי זכוכית במקרר. ShutterStock
ניגוב מדבי הזכוכית שבתוך המקרר עם מעט חומץ/ShutterStock

להבריק את מדפי הזכוכית

שרון (38) מורה לחינוך מיוחד, מקפידה על ניקוי המקרר לטובת שמירה על בריאות המשפחה: "אני חוששת מחיידקים ואוכל שמריח רע, לכן אני מקפידה לצחצח ולהבריק את המקרר לעיתים קרובות. יש לי מקרר גדול ורחב מנירוסטה, דבר שגורם לי לנקות אותו קבוע כדי להעלים את סימני הידיים של הילדים. המקרר כולל מתקן מים, לכן אני נוהגת לנקות אותו עם מטלית לחה כל שבוע". שרון מרבה לנקות את מדפי הזכוכית הפנימיים. "אני עושה זאת בעזרת חומר מיוחד לניקוי זכוכית. כל יומיים-שלושה אני בודקת שאין שאריות מזון שהתפזרו במקרר. כשמגיע שלב החזרת המוצרים, אני מקפידה לסדר את הדברים במקום בסדר הגיוני ונוח. ירקות במגירה אחת, פירות במגירה אחרת. את החומרים היבשים כמו הקמח והסוכר אני מניחה באגף נפרד, ואת הממרחים והרטבים באזור מוגדר גם כן.

כל השיטות לחדר רחצה מבריק

אילוסטרציה מקרר נירוסטה משפחתי. GettyImages
ניגוב קבוע של סימני ידיים ממקרר נירוסטה/GettyImages

קפה שחור להפגת ריחות רעים

אורנה (51) אחות במקצועה, נחשבת למנקה כפייתית המקפידה על כל פרט ופרט: "אני מוציאה את כל המדפים מהמקרר, שולפת שתי מגירות החוצה, רוחצת את כל החלקים שהוצאתי בתוך האמבטיה ובעזרת סקוצ' רך טבול בחומר ניקוי של כלים, משפשפת משני הכיוונים ואז שוטפת במים נקיים. לאחר מכן אני מניחה לייבוש ומשלימה את הפעולה בעזרת ניגוב ידני. לבסוף, כשהכל יבש אני מכניסה בעדינות את הדברים למקרר. כדי שלא יהיה למקרר ריח רע, אני שמה בו ובמקפיא כפית קפה שחור לנטרול ריחות רעים (בצלוחית קטנה)". את המקפיא אורנה מנקה בתדירות גבוהה. "חשוב לי לזכור כל חלק. אפילו כלי קוביות הקרח כדי שלא יהיה שם לכלוך או טעם לוואי חלילה. אני מנקה עם מים וסבון של כלים, ואחר כך עם מטלית רטובה ספוגה במים. לבסוף מעבירה מטלית יבשה, וממהרת להחזיר את השניצלים הקפואים של הילדים כדי שלא יפשירו."

לא תאמינו איך נפטרים משערות שנשרו ברחבי הבית

דלת המקרר. ShutterStock
לא פחות חשובה והכי הרבה בשימוש - הידית/ShutterStock

ידית נקייה ובדיקה של תוקף המוצרים באופן קבוע

לירן (27) סטודנט להנדסת חשמל מודה שהוא מעדיף לקנות אוכל מוכן או להכין פסטה ונקניקיות. המקרר שבדירתו ישן ומרעיש אך נותן מענה לדייר הצעיר. לירן מנקה את המקרר לעיתים רחוקות: "זה קורה אחת לחצי שנה, בעיקר כשאימא שלי מזכירה לי לבדוק את תוקף המוצרים כמו מיונז, קטשופ ועוד. כשאני מנקה אני מוציא מהמקרר רק את הפירות והירקות כדי שלא יירטבו במים וחומרי ניקוי. בדרך כלל אני לוקח בגד ישן על תקן סמרטוט, ומשתמש בו בכדי לנקות. אני מרטיב את הבד עם מעט מים, ומנקה במקומות שאני רואה לנכון באותו הרגע, אין מקום קבוע. אני מקפיד לנקות את החלק החיצוני ואת הידית. אני לא מהטיפוסים האלה שמוציאים חצי מקרר ושולפים מדפים, אין לי זמן וכוח להתעסק בזה. אחרי הכל, מקרר זה מוצר שהוא פנימי ובקושי רואים מה נעשה בתוכו".

עוד כתבות בנושא ניקיון וארגון הבית, טיפים שווים ועצות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully