וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק נקי - גם מסודר: כל השיטות לארגון חדר הכביסה

שירה גל שרייבר

11.2.2013 / 8:25

הוא נחשב לחדר הכי מבולגן בבית, ערימות הבגדים שמצטברות בו מרחיקות מהסביבה את הדיירים ובכל זאת חייבים לפקוד אותו בכל יום - ככה תארגנו לעצמכם חדר כביסה מתוקתק ונעים

אם יש חדר שאפשר לתאר אותו בתור הכבשה השחורה של הבית, הכי נשכח, אולי אפילו מוזנח - הלא זה חדר הכביסה, הידוע גם בכינויים הצבעוניים "החדרון \ המחסן \ חדר הבלאגן". אין הרבה בתים בהם חדר הכביסה מוקדש למכונת הכביסה והמייבש בלבד. בדרך כלל כל סנטימטר פנוי מנוצל לבאלגן כלשהו - כלי עבודה, בגדים משנה שעברה, אופניים, מזוודות, כסא ים וארגז החול של החתול. במקרים קשים, את כל אלו צריך לעבור כדי להגיע למכונות, או שאתם מברי המזל האלו, שמצליחים לשמור על שביל מעבר צר בין הארגזים והשקיות.

בחור בג'ינס מכניס כביסה למכונת כביסה עם פתח קדמי. Gabi Moisa, ShutterStock
כמה צעדים בדרך לבדר מופתי בחלל הבעייתי/ShutterStock, Gabi Moisa

אם גם אתם, מחכים ליום חופש מיוחד כדי להתחיל לטפל בחדר הכביסה, הגיע הזמן שתתעוררו מהחלום ותרעננו את סדר העדיפויות. אולי זה לא חדר שאפשר להשתלט עליו בשעתיים, אבל אם תמצאו לכם בכל יומיים הזדמנות לסדר דבר או שניים, תגלו שאין צורך לחכות לפנסיה.

חדר כביסה. ShutterStock
במקרים שיש אפשרות מיקום מכונת הכביסה זה על זה יתרום לסדר/ShutterStock

ממה מתחילים?

הכינו שניים, שלושה ארגזי קרטון וכמות כפולה מזה של שקיות זבל, שימו תזכורת לעוד שעתיים, ותתנפלו על החדר במטרה אחת - להוציא ממנו כמה שיותר דברים לתרומה \ מסירה.
מטרת משנה - לפנות כמה שיותר זבל. תת מטרה - לסדר קצת דברים, גם אם זה אומר בערימות. זאת אומרת - שקיות בגדים לימין, ארגזים בפירמידה, אופניים וצעצועים לשמאל. כלל האצבע הוא שכל הבלאגן נצמד אל הקיר, ומקסימום נערם לגובה, ולא בשכבות. כך, כשתגשו לחלק ב’ של הסידור, כבר יהיה לכם קצת יותר קל להבין מי נגד מה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולב שמתקפל בבתים שחסר מקול לתלות את הכביסה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פינת הכביסה

האם אתם שייכים לנישת העורמים או המצטופפים? זאת אומרת, האם המייבש שלכם יושב על מכונת הכביסה או לצידה? אין פה עניין של מה יותר נכון, אלא של נוחות המשתמש. כך או כך, יש לארגן ליד המכונות פינה ובה חומרי ניקוי. אם מכונת הכביסה שלכם עומדת על יד המייבש, ולשניהם פתח קדמי (לא עליון) אתם יכולים לנצל את השטח שמעל המכונות, לשים עליו פלטת עץ גדולה ובעצם להשתמש בשולחן שנוצר לכם למגוון דברים. בין אם זה להניח עליו את חומרי הכביסה או את הכביסה המקופלת. במקרה של מייבש שעומד על מכונה, או מכונות עם פתח עליון, נצטרך לנצל את חלל החדר והקירות. מילת הקסם הפעם היא – מדפים.

אילוסטרציה. ShutterStock
כל מוצרי הניקוי במקום אחד שלא ישוטטו בחדר הקטן/ShutterStock

חיי מדף

אמנם מדובר בפרויקט, ולא משהו שאפשר להכין כבדרך אגב, אבל בחדרון שמשמש לכביסה ולאחסון, תוספת של מדפים יכולה להוות שינוי של ממש. המדפים מפנים לנו קודם כל את החלל התחתון, ויוצרים חלוקה של "שמיים וארץ". את החלל התחתון, זאת אומרת את הרצפה, ננצל בחוכמה. נניח את סלי הכביסה בצורה מסודרת, או לחילופין - ארגזי אחסון סגורים, שנפתחים רק לעיתים רחוקות או בכלל לא. על המדפים נוכל לשים חומרי ניקוי, כלי עבודה, סלסלות וקופסאות עם משחקים ישנים שמידי פעם הילדים נזכרים בהם, או כל דבר אחר שאתם צריכים או נזכרים בו פעם בכמה זמן, ותמיד שוכחים היכן הוא מונח. כשמניחים דברים על מדפים, קל יותר לשמור על סדר. אי אפשר סתם לערום עליהם - פשוט כי אז הכול נופל. הדבר החכם ביותר לעשות הוא לסדר עליהם קופסאות אחסון קטנות ובינוניות, ואפילו להגזים, ולהדביק על הקופסה פתקית עם הציוד שיש בתוכה.

חדר כביסה. ShutterStock
גם כשמוציאים את הבגדים מהמכונה צריך שיהיה פה סדר/ShutterStock

טאצ' סופי בשביל הסטייל

את הקיר המרכזי, או לפחות זה שיש עליו הכי פחות מדפים או כתמי עובש, אפשר לקשט בטפט, תמונה מעניינת או מדבקת קיר, שיכניסו צבע ועניין ואולי אפילו חיוך קטן. המשקיעים שביניכם מוזמנים לשדרג את קופסאות האחסון לקופסאות צבעוניות ומדליקות ואת סלי הכביסה למראה תואם. רצוי להתמקד בסלים מרובעים או מלבנים, שניתן להציב אותם אחד ליד השני בצורה כזו שיתפסו כמה שפחות מקום. למרות הדחף הראשוני, מומלץ להימנע מסלי כביסה ענקיים. נכון שיש לכם הרבה כביסה, אבל כאשר סל ענק מתמלא כביסה, זה הרבה יותר מייאש מסל בינוני-גדול שעולה על גדותיו. לפעמים הפרש קטן עושה הבדל ענק. כמו למשל תוספת של שרפרף ישיבה לחדר. הוא יקל עליכם את מיון הכביסה ואת השהיה בחדר. ואם יהיה לכם נוח להישאר - יהיה לכם נוח לעשות עוד סידור קטן פה ועוד סידור שם, וכך לשמור על החדר מצוחצח, ולהשאיר הרחק מאחור את הזיכרון של החדר המוזנח.


לאינדקס ארונות אמבטיה; לאינדקס מדפים ובנייה מעץ
לפוארטל העיצוב מבית מגזין בניין ודיור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully