וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמזום בראש: כל השיטות הטבעיות להרחקת יתושים

מכת היתושים בעיצומה, הזמזומים באוזן במהלך הלילה בלתי פוסקים וההתמודדות עם הגירודים והאודם ביום שלמחרת מציקים. 7 שיטות פשוטות ואקולוגיות להרחקת המעופף המזמזם

שעון קיץ, שמש, ים ובגדים קצרים, הם רק חלק מהסיבות שגורמות לרבים מאיתנו לאהוב את הקיץ. אך כמו בכל דבר בחיים יש גם חסרונות בעונה הלוהטת ואחד מהם, מעבר לחום המתיש הם המקקים ושאר חרקים שיוצאים מתרדמת החורף שלהם. יתושים, או למען הדיוק היתושות הם המרגיזים שבהם. אין דבר שיכול להדיר שינה יותר מיתושה המזמזמת באוזן ולקינוח מוצצת את הדם ומשאירה עקיצה מגרדת ואדומה שמלווה אותנו לאורך כל היממה. תכשירים שונים, המכילים חומרים פעילים המשמשים לדחיית יתושים, נמכרים בחנויות, בניהם תרסיסים, משחות, קוטלי יתושים חשמליים ועוד. אך למעשה המחשבה לחשוף את הגוף בכל חודשי הקיץ לכימיקלים אינה מעודדת וסביר גם שמזיקה לגוף בטווח הארוך, במיוחד כשמדובר בילדים קטנים. כדי להתמודד עם העקיצות ישנם חומרים טבעיים, ידידותיים לסביבה שיוכלו לסייע בהגנה מפני הצרה המעופפת ועוד שיטות סביבתיות שיכולות להרחיק את היתושים מחדר השינה ובעיקר מהגוף.

אילוסטרציה. ShutterStock
להמנע מסימנים אדומים ולא מחמיאים על הרגליים/ShutterStock

חפשו את תו התקן

בראש ובראשונה אפשר להשתמש באמצעים מוכרים כמו כילה והתקנת רשתות נגד יתושים על החלונות והדלתות. במקרה של התקנת רשתות עדיף להשתמש בכאלה שיש להן תו תקן והן עשויות מתכת ולא פלסטיק המאופיין כחלש בפני השמש קטנה. בנוסף, התקנת מאוורר תקרה גדול ירחיק את היתושים ועל הדרך יצנן את הגוף.

אילוסטרציה. ShutterStock
כילה למיטה תעניק תחושה של ילדות ועל הדרך תגן על הישנים/ShutterStock

המנעות מרטיבות

היתושה מטילה את ביציה במקום שיש בו מים עומדים ולכן אם גיליתם בסביבת הבית מקור מים עומדים על הגג, בגינה או במקומות נוספים, רצוי לייבש את אותו מקור מים ובכך למנוע את משיכתם של היתושים לאזור.

אילוסטרציה גבר מתבשם. ShutterStock
ריח בושם דומיננטי מושך יתושות/ShutterStock

כוחו של ריח

בין עקיצת היתוש לריח נמצא קשר. מסתבר שהיתושים נמשכים לריחות חזקים ולכן, כדאי להשתמש בתכשירים ובשמים לגוף ללא ריח או לחילופין בעלי ריח עדין במיוחד. בנוסף, התגלה גם כי יתושים נמשכים לצבעים כהים ולכן על מנת שלא להיעקץ, כדאי להימנע מלבישת בגדים כהים בזמן השינה במהלך חודשי הקיץ.

מאוורר תקרה. zhangyang, ShutterStock
הכי פשוט וגם יעיל - מאוורר תקרה יעיף את היצורים הקלים/ShutterStock, zhangyang

צמחים מיוחדים שיסייעו בהרחקת היתושים

ישנם צמחים הידועים כדוחי יתושים בזכות ריחם החזק בניהם נמנים גרניום, מליסה וצמח הפלקטרנתוס. אפשר לשתול צמחים אלו בעציצים ולהניח על אדן החלון. הריח ירחיק את היתושים וחלון החדר יוכל להישאר פתוח. כך ניתן יהיה ליהנות גם מצמחיה דקורטיבית וגם מחדר מאוורר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ריחו הנעים של הגרניום לא בא טוב ליתושים/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם המזמזמים לא מתים על בצל

בצל, חומץ ושום גם הם ירחיקו את היתושים, כל אחד בצורה אחרת. מי שלא נרתע מריח החומץ יכול למרוח אותו על הגוף, או לחילופין להעמיד על אדן החלון קערה (בגודל בינוני) עם חומץ. ריחו החריף של הבצל גם כן ירחיק את היתושים ולכן ניתן לפרוס בצל לפרוסות ולהניח על צלחת בסמוך למיטה.

לגבי שיני שום, אם אוכלים אותן בכמויות ולאורך זמן ממושך, הריח הדומיננטי מופרש בזיעה ומרחיק את היתושים. לטובת מי שלוקח על עצמו את האתגר חשוב שיהיה מודע שהריח יכול לדחות לא רק יתושים אלא גם בני אדם.

בצלים. ShutterStock
בצל חתוך בסמוך למיטה יעניק לכם לילה שקט ללא זמזומים/ShutterStock

השמנים הריחניים שאפשר למרוח על הגוף

ישנם מספר שמנים אתריים שיתושים אינם מחבבים. הראשון הוא שמן ציטרונלה, בעל ריח לימוני חזק ונעים דווקא לבני אדם. בנוסף, שמנים כמו לבנדר, מנטה, עץ התה, ציפורן גרניום ואקליפטוס, גם הם ירחיקו יתושים. את השמנים ניתן למרוח ישירות על הגוף (בערבוב עם שמן בסיס) לטפטף על הבגדים והסדינים, או להשתמש במבער ולטפטף לתוכו כ- 5 טיפות מהשמן.

אילוסטרציה. ShutterStock
ריחם של שמנים אתרים מסויימים ירחיקו את היתושים/ShutterStock

לעשות בבית

שיטה אחרונה וחביבה למיגור התופעה המעקצצת מבוססת על הכנת תכשיר הגנה טבעי בבית. החומרים המבוקשים לביצוע המשימה כוללים: 6 טיפות שמן עץ התה, 12טיפות שמן אקליפטוס, 50 מ"ל שמן שקדים, 4 טיפות שמן מנטה וקפסולה של שמן ויטמין E. יש לערבב את אלו ביחד בתוך צנצנת ולשמור במקום קריר לעת הצורך.


לא תאמינו מה אפשר לנקות עם קליפות הדרים

יושבים טוב: 5 שיטות מנצחות להברקת האלה

הפקה מיוחדת: לנקות את הבית ולהשאר יפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully