וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכנה 'הנסתרת' שמתחבאת באמבטיה שלך - וזה לא עובש

26.9.2024 / 0:05

החומר הנראה תמים יכול לגרום נזק רב לבריאות שלך אם לא מטפלים בו. אבל למרבה המזל, מומחים המליצו על כמה טיפים פשוטים כדי להיפטר ממנו

השיטה הנכונה לניקוי אבק/Purdy & Figg | Cleaning Hacks

זה ידוע היטב כי עובש יכול להוות בעיה אמיתית אם תמצאו אותו על הקירות או התקרה בביתכם, כאשר חדר האמבטיה הוא כר הגידול הנפוץ ביותר שלו בשל האווירה הלחה והחמה בו. בעבר שיתפנו אתכם בלא מעט טריקים ושיטות לטפל בעובש בחדר האמבטיה, אבל מומחים קבעו כעת כי ישנו חומר נפוץ נוסף בחדר האמבטיה שיכול גם הוא לגרום למגוון בעיות בריאותיות - והוא הרבה יותר 'מוסתר' ממה שעובש נוטה להיות.

מומחי האמבטיות והצנרת ב-Plumbworld הזהירו כי ב-70% מחדרי האמבטיות והשירותים עלולים להסתיר בעיה לא מוכרת, במיוחד במקומות שקשה לראות ולהגיע אליהם כשמנקים, כמו על ראש הארונות או מאחורי האסלה.

הבעיה היא אבק נחבא שלא רק הופך את ניקיון חדר האמבטיה לסיוט, אלא יכול גם לגרום למספר בעיות בריאות שונות - במיוחד עבור אנשים עם אלרגיות או אסתמה. האבק הנחבא מכיל אלרגנים כגון אבקה (פולן), קרדית אבק ופטריות עובש, שיכולים לגרום לגירוי דרכי הנשימה כאשר הם נשאפים. בחלל הסגור של חדר האמבטיה, חלקיקים אלה יכולים בקלות להתפזר באוויר, במיוחד כאשר הם מופרעים במהלך ניקוי או פעילויות יומיומיות כמו מקלחת. הדבר יכול להוביל לתסמינים כגון שיעול, צפצופים וקוצר נשימה, מה שמקשה מאוד אף מסכן אנשים עם בעית נשימה.

@lynsey_queenofclean I bet you guys ask yourself this question all the time. Why on earth does my bathroom get so dusty? I find it so frustrating do you? Well here are 5 reasons why Watch to the end ? #bathroom #bathroomdust #dusting #clean #cleanwithme #queenofclean #cleaningmotivation #dust #bathroomcleaning #bathroomclean #cleanwithme #tips #vacuum #freshenupfriday #deepcleaning ♬ Another One Bites The Dust - Remastered 2011 - Queen

חדרי רחצה הם לעתים קרובות סביבות לחות, מה שיכול ליצור תנאים אידיאליים עבור קרדית אבק ופטריות עובש - שני אלרגנים נפוצים. נוכחות של אבק מוסתר באזורים אלה יכולה להחמיר באופן משמעותי את האלרגיות, ולהוביל לתגובות אלרגיות תכופות יותר וחמורות יותר.

תסמינים כגון התעטשות, נזלת, גירד בעיניים ואפילו גודש בסינוסים עלולים להיות בולטים יותר, במיוחד כאשר "מפריעים" לאבק והוא מפוזר באוויר. עבור אנשים עם אלרגיות חמורות, זה יכול לגרום לירידה באיכות החיים הכללית, מכיוון שהם עלולים להרגיש כל הזמן אי נוחות בבית שלהם.

אבק נסתר יכול להכיל גם חיידקים ופתוגנים מזיקים המשגשגים בסביבה הלחה של חדר האמבטיה. כאשר אבק מצטבר על משטחים כמו כיורים, ארונות או בין האריחים, זה יכול להפוך לקרקע פוריה לגידול חיידקים. אם לא מנקים אותו באופן קבוע, האבק הזה יכול לתרום להתפשטות של זיהומים, במיוחד במשקי בית עם ילדים צעירים, קשישים או אנשים עם מערכת חיסון מוחלשת.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

אז מה עושים?

למרבה המזל, ישנן כמה דרכים קלות להתמודד עם הנושא הזה - כשהברורה היא ניקוי קבוע של האבק באמבטיה ובשירותים, תוך התמקדות באזורים גלויים ונסתרים כאחד - כמו החלק העליון של הארונות ומאחורי אסלת השירותים. השתמשו במטלית לחה או במברשת אבק עשויה ממיקרופייבר כדי ללכוד ביעילות את האבק ולמנוע ממנו להסתובב באוויר.

מומלץ גם לשמור על מערכת האוורור בחדר האמבטיה נקייה על ידי החלפת מסננים ולשאוב את פתחי האוורור והרצפה באופן קבוע. זה מונע הצטברות אבק ומבטיח שמערכת האיוורור פועלת ביעילות, תוך שמירה על איכות אוויר טובה. חדר אמבטיה שמאוורר בצורה לא טובה מושך אבק עקב רמות הלחות הגבוהות. לפיכך, יש להתרגל לפתוח את חלון חדר האמבטיה במהלך ואחרי מקלחות חמות כדי לאפשר ללחות ולחום לצאת. אם חלונות חדר האמבטיה שלכם קטנים, השאירו רווח קטן בדלת למשך 45 דקות לאחר המקלחת כדי להגביר את זרימת האוויר.

עוד שיטות לניקוי אבק
מנסים לנקות אבק ללא הצלחה? זו הטעות הנפוצה שאתם עושים

קבלו טריק פשוט וזול שירחיק את האבק מהמשטחים בבית

אישה מנקה את חדר האמבטיה. Diego Cervo, ShutterStock
נקו אבק. גם באמבטיה/ShutterStock, Diego Cervo

אם חדר האמבטיה שלכם נוטה לצבור אבק, חשוב מאוד לנקות אותו בקביעות ולאבק אותו היטב.הימנע משימוש בחומר ניקוי שמותיר את משטחי האמבטיה עם שאריות דביקות שמושכות אבק, ובכך הופכות את מאמצי הניקוי שלכם לבזבוז זמן. בכל מקרה מומלץ לנקות את חדר האמבטיה לעתים קרובות על סמך כמה מהר הוא מתלכלך - אולי פעם או פעמיים בשבוע. תוך כדי הניקיון הקפידו להסיר אבק מכל האזורים, כולל מתג האור, מגירות, מחזיקי נייר טואלט מתקני החזקת מברשת השיניים, ראש המקלחת והשטיח.

זכירו את הכלל החשוב - אבק מנקים מלמעלה למטה. ראשית, הסירו את כל מה שנמצא על מדפי האמבטיה, הרצפה והמשטחים האחרים כך שהחדר יהיה חשוף. עדיף גם להימנע מאחסון בגדים מלוכלכים בחדר האמבטיה ולשמור אותם במקום שבו אתם שואבים אבק לעתים קרובות.

התחילו בניקוי פתחי האיוורור, המדפים וכל שאר האזורים העליונים. לאחר מכן יש לנקות את הקירות ולסיים עם הרצפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully