וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם כדאי לשטוף כלים לפני מדיח? מומחה מיישב את הוויכוח

2.10.2024 / 0:16

מומחה למכשירי חשמל מיישב את הוויכוח האינסופי בנושא שטיפת כלים לפני ששמים אותם במדיח הכלים - ויש כמה וכמה סיבות לפעול ככה

האם צריך לשטוף את הכלים לפני שמכניסים אותם למדיח?//@cleanmyspace

האם מומלץ לשטוף את הכלים במים לפני שמכניסים אותם למדיח הכלים? תתפלאו כמה אנשים מתעסקים בשאלה הזאת. כעת מומחה למכשירי חשמל החליט לשים סוף לוויכוח בנושא וחשף את כל הסיבות מדוע כדאי או לא כדאי לשטוף כלים לפני ניקיון במדיח.

מאטי בי מ-TA Appliances שיתף את התשובה שלו בסרטון טיקטוק שעד כה צבר 4.3 מיליון צפיות. התשובה החד משמעית שלו היא שאין לשטוף כלים לפני שמכניסים אותם למדיח. הוא מסביר בסרטון שפינוי שאריות המזון מהצלחות והקערות לפח היא הפעולה היחידה שצריך לבצע לפני שמכניסים את הכלים למדיח.

"הנה משהו שלא ידעתי עד שהתחלתי לעבוד בחנות למוצרי חשמל", אומר מאטי בסרטון, "כשאתה משתמש במדיח כלים, אתה בעצם רק צריך לרוקן את הכלים שלך ולא לשטוף אותם לגמרי, כי חומר הניקוי צריך משהו להיקשר אליו - שאריות המזון". הוא הוסיף: "למעשה תגיעו לתוצאות נקיות יותר אם רק תרוקנו את הכלים ותשאירו עליהם מעט חלקיקי מזון מאשר אם הייתם שוטפים אותם במים לפני כן".

מאטי בי מסביר מדוע לא מומלץ לשטוף כלים לפני ששמים אותם במדיח:

@taappliances it feels so counterintuitive but all major brands of dishwashers recommend THIS. #appliances #homeappliances #dishwasher #thingsididntknow ♬ original sound - taappliances

וכן, תתפלאו, שטיפה של הכלים לפני שימוש במדיח הכלים היא נושא די שנוי במחלוקת, כאשר אלה ששוטפים את הכלים בדרך כלל יוצאים להגנת הפעולה בכל פעם שמישהו מייעץ שלא לעשות זאת. בתגובות לסרטון של מאטי, אנשים טענו שהדברים שלו נועדו רק לקדם מכירות של מדיחים ולא מעבר. "נשמע כמו משהו שמוכר מכשירי חשמל יגיד כדי להגדיל את המכירות", כתב אחד ואחר הוסיף: "הכלים שלא שטפתי לפני, בסוף מחזור מדיח הכלים היו מתחננים להיראות כמו הכלים ששטפתי לפני".

ב-TA Appliances סגרו את האפשרות להגיב לסרטון עם התגובה הבאה: "האיש הזה הוא לא איש מכירות. הוא מנסה לעזור לכם לחסוך בכסף, אבל תעשו מה שאתם רוצים".

עמדתו של מאטי ב' לגבי שטיפת כלים לפני טעינת המדיח מגובה על ידי מומחה מדיחי הכלים של CHOICE, אשלי אירדייל. לדבריו, כלים שטופים גורמים למדיח הכלים לחוש שהכלים נקיים יותר ממה שהם בפועל, כך שהוא לא יעבוד קשה מספיק כדי לנקות אותם. "רוקנו את שאריות המזון מהכלים שלכם לפני שאתם מכניסים אותם למדיח הכלים, אבל אל תשטפו. זה לא יגרום לכלים שלכם לצאת נקיים יותר. זה רק בזבוז של מים", הסביר אירדייל, "בנוסף, כשאתם שוטפים את הצלחות שלכם לפני שימוש במדיח הכלים, אתם מציגים חוסר אמונה מוחלט ביכולת של המדיח לעשות את העבודה האחת ששילמתם כדי שהוא יעשה".


עוד בנושא:
הסיבה המפחידה שבגללה אסור להפעיל את מדיח הכלים בלילה

לא הבינה למה מדיח הכלים שלה לא עובד טוב, ונגעלה לגלות את הסיבה

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
@blueland Newsflash: If you're pre-rinsing your dishes before loading them in the dishwasher, you're wasting a lot of water! Research has shown that you actually don't need to pre-rinse your dishes. Less water, less time, and dishes that are just as clean. ✨? #dishhack #blueland #dishwasher ♬ оригинальный звук - Zotov ? HB 12.09 ??

ומה איתכם?

האם אתם שוטפים את הכלים לפני המדיח?

לא
כן
40 משתתפים

הנה כל הסיבות מדוע לא לשטוף כלים לפני שאתם שמים אותן במדיח:

1. זה יביא לתוצאה של כלים פחות נקיים במדיחים מודרניים - לרוב מדיחי הכלים המודרניים יש חיישנים שיכולים לדעת עד כמה הכלים מלוכלכים - והם קובעים את אורך וטמפרטורת המחזור בהתאם. במצב שהכלים שטופים, המדיח יחשוב שאין הרבה מה לשטוף ויפעיל מחזור קצר יותר, מה שיוביל לניקיון פחות יסודי של הכלים. עם זאת, זה חל רק על מדיחי כלים מודרניים שעלותם מעל 500 דולר.

2. הכלים צריכים להיות מלוכלכים כדי שחומר הניקוי יעבוד כפי שצריך - יצרנית חומרי ניקוי הכלים Cascade המליצה ללקוחות לא לשטוף מראש את הכלים כי זה מעכב את פעולת המדיח. אנזימים בדטרגנט "קסקייד" נועדו להיצמד לחלקיקי מזון - וללא מזון, אין להם אל מה להיצמד.

3. הכלים לא נהיים נקיים יותר - הטכנולוגיה המתקדמת במדיחי הכלים המודרניים פירושה שהם נועדו להתמודד עם כלים מלוכלכים - אפילו עד מאוד. מחקרים מוכיחים שהמאמצים הנוספים שלכם בשטיפת הכלים מייתרים את עבודת המדיח ולא מסייעים לכלים שלכם לצאת נקיים יותר.

4. שטיפה מוקדמת בכיור היא בזבוז חמור של מים ואנרגיה - בשטיפת הכלים בכיור אתם מבזבזים בסביבות 23,000 ליטרים של מים בשנה, אומר Consumer Reports. מדיחי הכלים של היום משתמשים רק ב-10 עד 20 ליטר מים לכל מחזור, אבל אם תשטפו את הכלים שלכם ביד, תשתמשו ב-30 עד 100 ליטרים של מים, לא משנה כמה יעילים אתם. אתם גם תשתמשו בכמות כפולה של חשמל. הפעם היחידה שבה שטיפה מוקדמת מתקבלת על הדעת היא אם אין בכוונתכם להפעיל את מדיח הכלים שלכם מיד, אבל גם אז אתם צריכים לתת למדיח שלכם לעשות את העבודה הקשה.

5. חבל על הזמן היקר שלכם - שטיפת כלים לוקחת זמן יקר והמדיח נועד לקצר אותו. שימוש במדיח כלים עם תווית Energy Star יכולה לחסוך לכם 230 שעות - כלומר 10 ימים - במהלך שנה, ואנחנו בטוחים שתוכלו למצוא דברים חשובים יותר לעשות עם הזמן שלכם בימים שתחסכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully