וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושבים שאתם יודעים איך לכבס מגבות? המומחים מנפצים שבעה מיתוסים

23.5.2024 / 0:04

בואו נודה באמת: רובנו לא נוטים לכבס את המגבות בתדירות גבוהה ומסתבר שכשאנחנו עושים את זה, אנחנו עושים זאת לא נכון. בשביל זה יש את המומחים שמתקנים טעויות ומסבירים: כך תעשו זאת נכון

כל כמה זמן צריך לכבס מגבות?/liz.amaya.style

אנשים לא נוטים לכבס מגבות בתדירות גבוהה משום מה. רבים תוהים מדוע בכלל צריך לכבס מגבות אם הן גם כך מייבשות את הגוף הנקי שלנו לאחר המקלחת הרטובה. הסיבה היא פשוטה: בכל שימוש במגבת אתם מסירים שכבה של תאי עור מתים (סוג של פילינג לגוף שלכם). חוץ מזה, מגבות לחות משמשות קרקע פורייה לחיידקים. לכן מומחים ממליצים לכבס את המגבות כל יומיים - שלושה או לפחות פעם בשבוע.

אבל סקר שנערך לאחרונה חשף שחלק גדול מאיתנו מודה שהם מכבסים מגבות רק פעם בשנה. אם גם המגבות שלכם לא מכירות מקרוב את מכונת הכביסה, כדאי לכם מאוד לעשות שינוי. גם מגבות נקיות לחלוטין יכולות להכיל 190,000 חיידקים, שמספרם מזנק ל-17 מיליון לאחר יום שימוש אחד בלבד. לכן, למגבות נקיות יותר ועמידות לאורך זמן, כדאי לכם להקשיב למומחים.

אלווין צ'יבלאק, מומחה לכביסה ומנהל בחברת מגבות המטבח "מריס קיטשן", ניפץ במאמר בדיילי מירור מספר מיתוסים נפוצים בתחום הכביסה - וסיפק שלל טיפים לטיפול במגבות. מגבת ממוצעת אמורה להחזיק מעמד שנתיים עד חמש שנים, כשאורך חייה תלוי לחלוטין באיכות המוצר, בתדירות השימוש בו ובתחזוקה של המגבת. אבל, אם תכבסו את המגבות שלכם לפי מה שהמומחים אומרים, תוכלו להנות מהן יותר זמן. אז הנה כמה מיתוסים שהגיע הזמן להפריך.

מגבות אחרי כביסה. Andrey_Popov, ShutterStock
צריך לדעת איך לכבס אותן, אחרת לא תהנו מהן הרבה זמן/ShutterStock, Andrey_Popov

מיתוס 1: מגבות צריכות רק מים קרים
למרות שמים קרים מצוינים לכביסה של כמה סוגי בד, זו לא הבחירה הטובה ביותר עבור מגבות. הסיבה היא שאתם צריכים מים חמים יותר כדי להרוג את החיידקים הרעים שמסתתרים על מגבות האמבטיה.

המומחה הסביר: "חשוב לבדוק את תוויות הכביסה של כל מגבת כדי לראות את ההמלצות לגבי טמפרטורה, מכיוון שהן יכולות להשתנות ממגבת למגבת. מים חמים, בדרך כלל בטמפרטורה של כ-60 מעלות צלזיוס, יעילים יותר בחיסול חיידקים ובהסרת שומן גוף הלכוד בסיבים של המגבת".

מיתוס 2: יותר חומרי ניקוי, זה אומר מגבות נקיות יותר

ובכן, מסתבר שיותר מדי חומר ניקוי עלול להוות בעיה עבור המגבות שלך. "זו טעות נפוצה מאוד. שימוש יתר בחומרי ניקוי יכול להחמיר את מצב המגבות על ידי יצירת משקעים שמקשים אותן ופוגעים ביכולת הספיגה שלהן. כדי לשמור על המגבות רכות ונעימות, השתמשו בחומר ניקוי יעיל במיוחד והקפידו על ההוראות שעל גבי האריזה".

מיתוס 3: מרכך כביסה עושה מגבות רכות יותר

בפועל, מרכך כביסה מצפה את סיבי המגבת בחומר שמפחית את הספיגה שלה לאורך זמן. כדי לשמור על מגבות רכות ופרוותיות אפשר לוותר על מרכך הכביסה ולהוסיף במקום זה חצי כוס של חומץ לבן למכונת הכביסה. ניתן גם להכניס כדור טניס למייבש. קפיצות הכדור בזמן פעולת המייבש ינפחו את המגבות ויסייע לשמור עליהן רכות יותר.

מיתוס 4: מגבות יכולות לחכות בסל הכביסה

למרות שתליית כביסה היא אחת מהמטלות הכי מעיקות בעבור רבים, חייבים לעשות אותה. אחרת, סביר להניח שתתמודדו עם הצרות שיוצרות מגבות לחות - הריח שלהן לא נעים והן הופכות לקרקע פורייה לחיידקים וטחב. תמיד יש לתלות את המגבות לייבוש מלא לאחר כל שימוש לפני שזורקים אותן לסל הכביסה", הסביר המומחה.

מיתוס 5: אין בעיה לכבס מגבות עם כל שאר הכביסה

לא כדאי לזרוק את המגבות לכביסה יחד עם כל הבגדים האחרים, עדיף לכבס אותן בנפרד. עדיף לכבס את כל פריטי האמבטיה שלך, כולל מחצלות אמבטיה, באותו מחזור כביסה.

מומחית הכביסה הסבירה: "מגבות יכולות ללכוד סיבים מבגדים אחרים, לכן עדיף לכבס אותן עם פריטים דומים כמו שטיחוני אמבטיה כדי למזער העברת סיבים."

מיתוס 6: אפשר להשתמש במגבת חדשה באופן מיידי

כמו בגדים, כדאי תמיד לכבס את המגבות שלך לפני השימוש הראשוני. גם אם מפתה לקפוץ למקלחת ברגע שאתה מגיע הביתה ולהשתמש במגבות החדשות שלך, אל תעשה זאת.

מומחית בתחום הטקסטיל אמרה לדיילי מירור: "כביסה של מגבות חדשות לפני השימוש הראשון היא דרך פשוטה להאריך את תוחלת החיים שלהן, ולהבטיח שהן יהיו נקיות ובטוחות. כביסה מהירה מסייעת להסיר כל שאריות כימיות ולרכך את הבד."

עוד בוואלה!

גברים לא מכבסים את מגבת האמבטיה שלהם וזה יעלה להם בבריאות

לכתבה המלאה

מיתוס 7: אפשר לייבש מגבות על ידי רדיאטורים או תנורי חימום

זה אמנם טים שנוגע יותר לבריטים, אבל חשוב להכיר אותו. אנחנו כבר בתחילת הקיץ, כלומר ניתן בשקט לתלות את הכביסה בחוץ, אבל בימים גשומים, עדיף להימנע מלשים את המגבות לייבוש על הרדיאטורים או תנורי חימום. "מומלץ להימנע מייבוש מגבות על רדיאטורים מכיוון שהן עלולות להפוך להיות מחוספסות," אמר המומחה ואמר שאפ אי אפשר לייבש באוויר הפתוח, יש להשתמש במייבש כביסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully