וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 דרכים (חלקן מוזרות) לשמור על עציצי הבית שלכם בחיים גם בעונת החורף

1.2.2024 / 0:09

נוטים להשקות יותר מדי את העציצים כדי לחפות על אובדן אור השמש? זו טעות. יש לכם במטבח כלים פשוטים שיעזרו לכם להאריך את חיי העציצים שלכם ולגרום להם לשגשג גם בשיא עונת החורף. הנה הם

ככה תוודאו שהצמחים שלכם ישרדו את החורף/TannerThePlanter

חשיפה מופחתת לשמש ומזג אוויר קר מקשים על צמחי הבית לשגשג בחודשי החורף האלו, אבל יש הרבה דברים שאתם יכולים לעשות כדי לסייע להם לשרוד ואף לשגשג בעונה הזאת - בעזרת פריטים שנמצאים במטבח שלכם.

על אף שזה עשוי להישמע מפתה לחפות על התנאים הפחות אידיאליים בהשקייה נוספת, אתם ממש לא צריכים. פיונה ג'נקינס, מומחית לצמחי בית ב-MyJobQuote.co.uk, אמרה: "צמחי בית רבים יכולים להיות רדומים בחורף בגלל תנאי הגידול הפחות נוחים. זה אומר שהם לא צריכים השקייה כמו שהם צריכים באביב ובקיץ. אם תמשיכו להשקות את הצמחים שלכם בחורף באותה תדירות שאתם משקים בחודשים חמים יותר, זה עלול להזיק להם יותר מאשר להועיל. במקום זאת, ישנן שיטות אחרות שתוכלו לנסות כדי לשמור עליהם בריאים וחזקים בחודשי החורף, כמו למשל... שימוש במיונז להברקת העלים".

אז אם גם אתם מתקשים לשמור על עציצי הבית שלכם בחיים בעונת החורף, הנה שישה טיפים שיכולים לעזור:

עציצים ביתיים. ShutterStock
אל תוסיפו להם מים. זה פחות עוזר/ShutterStock

תנו לצמחים שלכם לזרוח עם קצת מיונז

העלים חסרי ברק? נסו להחיות אותם עם כמות קטנה של מיונז, אותו הברישו על העלים עם חתיכת נייר סופג. שפשפו בעדינות את העלים כדי להחזיר להם את הברק הטבעי והקפידו לא להשתמש בכמות מוגזמת כדי להימנע מהשארת שאריות שעלולות לסתום את נקבוביות העלים. טכניקה פשוטה זו יכולה לשמור על הצמחים שלכם מלאי ברק במשך שבועות.

לעוד סיפורים ביזאריים ומעניינים מהעולם - בואו לערוץ הווטסאפ שלנו >>>

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

חזקו אותם עם דשן מקליפת בננה

תנו לצמחי הבית שלכם בוסט נוסף על ידי יצירת דשן באמצעות קליפת בננה. לאחר שאכלתם את הבננה, הניחו את הקליפה בצנצנת מים ותנו לה לשבת שם במשך 24 שעות. לאחר מכן פשוט השתמשו במים העשירים בחומרי הזנה כדי להזין את הצמחים שלכם, תוך מתן אלמנטים חיוניים כמו אשלגן, זרחן וסידן. זה לא רק יחזק את הצמחים שלכם, אלא גם ישמש כגורם מרתיע למזיקים.

תנו להם לשתות חליטת תה

סייעו לצמחים שלכם לפרוח על ידי שימוש בעלי תה, המלאים בחנקן. עם זאת, עליכם להיזהר שכן תה המכיל טאנין מתאים רק לצמחי בית המעדיפים אדמה חומצית, כגון ירקה מצויצת ופיקוס הגומי. יש לחלוט קנקן תה עם שני תיונים ולאפשר לו להתקרר במשך הלילה לפני השימוש בו להשקיה. הימנעו משימוש במים חמים מכיוון שהם עלולים להזיק לצמחים.


עוד בנושא:
אתם הורגים את הצמחים בבית: כך תצילו אותם מנזקי החורף

"קנינו צמח ב-50 ש"ח וגילינו שכל עלה שלו שווה 700 שקלים"

תיקון גבעולים שבורים עם אבקת קינמון

הקינמון הוא קוטל פטריות טבעי ולכן הוא מעולה בתיקון גבעולים שבורים. צרו חתך נקי על הגבעול הפגום ופזרו אבקת קינמון כדי למנוע זיהום. פיזור של מעט קינמון באדמת עציצי הבית שלכם יכול גם לעזור בשמירה עליהם מפני עובש ופטריות.

תנו לצמחים חיזוק קלציום עם קליפות ביצים

העציצים שלכם צריכים חיזוק של סידן ואת זה הם ישיגו עם קליפות ביצים מרוסקות, אותן יש להכניס בזהירות לאדמה. רסקו את קליפות הביצים למרקם כמעט אבקתי בעזרת מעבד מזון או עלי ומכתש. לתוצאות אופטימליות, ערבבו את קליפות הביצים המרוסקות באדמה בזמן שאתם שותלים מחדש את הצמח. לחלופין, אם אתם לא רוצים לשתול מחדש, פזרו את קליפות הביצים המרוסקות סביב אדמת הצמח.

אל תזרקו את המים בהם בישלתם תפוחי אדמה

שאריות מים מתפוחי אדמה שרתחו בסיר נהדרות להזנת צמחי הבית שלכם. המים האלה מכילים אשלגן, זרחן ומגנזיום, שהם נהדרים לבריאות הצמח. רק ודאו שהמים התקררו לפני השימוש בהם על הצמחים שלכם והימנעו ממי תפוחי אדמה שהומלחו כי הם עלולים להזיק לצמחים ולמנוע מהשורשים לספוג אותם כראוי.

פיונה ג'נקינס סיפרה שהשיטות אכן תורמות לבריאות הצמח, הרבה יותר מהשקייה מוגברת. כריס בונט, מ-Garding Express, חיזק את דבריה וטען שהדרך לשמור בחיים את כל הצמחים בבית היא לדאוג שיהיו רחוקים מהרדיאטורים או תנורי החימום המופעלים ומאזורים שחושפים לרוחות. הוא הוסיף שהצבת צמחים קרוב יותר זה לזה תיצור "מיקרו-סביבה" עם לחות גבוהה יותר, מה שיאפשר להם לשרוד טוב יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully