וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קנינו צמח ב-50 ש"ח וגילינו שכל עלה שלו שווה 700 שקלים"

30.11.2023 / 13:05

בני הזוג הארי לנגסטף ואיימי ביפה לא האמינו למראה עיניהם כשזיהו בחנות עשה זאת בעצמך צמח מונסטרה נדיר שמחירו הורד מ-24 ליש"ט ל-12 ליש"ט - כשלמעשה הוא שווה בערך פי 20

בני זוג בריטי חובבי צמחים חשפו כיצד כשהסתובבו בסניף של רשת "עשה זאת בעצמך" B&Q הם הבחינו בצמח שמחירו הורד מ-24 ליש"ט ל-12 בלבד והחליטו לרכוש אותו - ואז גילו שרק העלים שלו שווים 170 ליש"ט כל אחד (יותר מ-700 שקלים).

הארי לנגסטף ואיימי ביפה מאמינים שבחנות הורידו את המחיר עקב צבע צהוב שהופיע על העלים של הצמח, מה שגרם לצוות לחשוב בטעות שהוא נגוע במחלה - אבל למעשה זה אומר שמדובר בצמח נדיר ביותר.

הצמח אותו רכשו הארי ואיימי הוא מונסטרה, אחד מצמחי הבית המוכרים והותיקים, בעל עלים גדולים ומחוררים, אולם מה שהם רכשו היה מונסטרה מסוג נדיר שנקרא Aurea marmorata - והיא נמכרת בדרך כלל ב-2,000 ליש"ט (כ-9,000 שקלים).

בני הזוג היו בעיצומו של מסע חיפוש בחנויות אחר צמחים נדירים עבור העסק הקטן שלהם, The Plant Couple וצמד הבוטנאים החובבים אמרו שהם הרגישו שהם "זכו בלוטו" כשזיהו את ההנחה. הארי אמר ל-The Sun הבריטי: "כשראינו לראשונה את הצמח יושב שם, פשוט הסתכלנו אחד על השני וממש לא האמנו למה שאנחנו רואים. המחיר שלו הורד ל-12 ליש"ט כי היה לו עלה צהוב שבחנות כנראה חשבו שזה אומר שהוא חולה. בדקנו במהירות את הצבע של כל הגבעולים, ואז מיד פשוט חטפנו אותו וחגרנו אותו במושב האחורי עם חגורת בטיחות כאילו זה היה הילד שלנו".

הארי מעריך שהצמח שלהם שווה כ-600 ליש"ט כרגע ואומר שהם ימכרו את העלים ב-170 ליש"ט כל אחד והסבירו שהוא צריך להיות בעל עלים בצבעים רבים כדי להיות שווה עד 2,000 ליש"ט.

זה הצמח שהם קנו

עוד על גידול צמחים
הסרטון הוויראלי שהוכיח: כולנו לא יודעים איך להשקות עציצים

כך תגדלו צמח מטפס מרשים בבית - בעזרת ירק נפוץ מאוד

רוצים לדעת האם גם לכם יש אוצר כזה בבית?

כדי לבדוק אם צמח המונסטרה שלכם נדיר או שסתם יש לו רק עלה יבש צהוב אחד, הארי ממליץ להסתכל על הגבעול - כדי לראות אם גם הוא צהוב או לבן. אם הגבעול מראה סימני פסים, זה אומר שהוא מגוון - כלומר מציג צבעים שונים - ויכול להיות שהוא שווה הון קטן. גם אז, יש צורך לחכות עד שהוא גדל כדי לוודא שזו לא רק מחלה. בנוסף, מינים נדירים של צמחים בעלי עלים בהירים יותר הם לרוב בעלי סיכוי נמוך לשרוד, מכיוון שהצבע הלבן יותר אומר שהצמח מסוגל לקלוט פחות אור.

לצערנו הארי אמר שהסיכוי שייקרה לכם מה שקרה להם - למצוא צמח סופר נדיר שכזה בחנות מקומית הוא "קלוש ביותר. בערך אחד למיליון". דובר מטעם הרשת שעשתה את הטעות מסר: "ב-B&Q אנחנו גאים באיכות צמחי הבית שלנו, ככה שאנחנו יכולים להבין מדוע דווח שהצמחים שלנו יכולים להיות שוים עד 4,000 ליש"ט. אמנם אנחנו לא מוכרים את הצמחים הנדירים ביותר, אבל אנחנו מוכרים צמחי בית באיכות מעולה שהלקוחות שלנו מכירים יותר והם ידידותיים יותר לארנק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully