וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תגדלו צמח מטפס מרשים בבית - בעזרת ירק נפוץ מאוד

1.12.2021 / 0:19

חובב הצמחים בראד קנינג שיתף כיצד תוכלו לגדל צמח מטפס מרשים בביתכם - ומה תוכלו לעשות כדי להרחיק זבובים טורדניים מהצמחים שלכם

ככה משיגים צמח מטפס מרהיב - מבטטה/@bradcanning

רבים יודעים שבטטה היא אחד הירקות שהכי קל להנביט. רובנו מגלים את זה במקרה, כשאיזו בטטה נשכחת מתחילה לצמח ענפים קטנים. אבל האם ידעתם שאם תעזרו לה מעט היא יכולה להתפתח לצמח מטפס מרשים ביותר? בראד קנינג, תושב מלבורן, שיתף מדריך פשוט לגידול צמח מטפס בבית - בעזרת בטטה. בסרטון שחלק עם 475 אלף העוקבים שלו בטיקטוק, הוא הציג כיצד ניתן להפוך בטטה פשוטה לצמח מטפס מרהיב כששמים אותו במיכל מים פשוט - וזהו. זה אין צורך בכל מאמץ נוסף, לדבריו.

בראד אומר בסרטון: "כל מה שאתם צריכים לעשות זה לקחת בטטה הישר מהסופרמרקט, לשים אותה בכוס מים וזהו - היא תהפוך לצמח בית מדהים", אמר בקטע. לדבריו 4 שבועות מאז שהנחתם את הבטטה במים - היא תנביט שורשים ותצמיח עלים. הוא הוסיף: "הוא הצמח הכי מגניב והכי קל לטיפול, כי אתם פשוט צריכים להחליף את המים כל שבועיים וזהו".

תראו את הדבר היפה הזה:

הסרטון שלו הפך לוויראלי, כשרבים נשבעו להשיג לעצמם עציץ בטטה שכזה - או שכבר התנסו ואהבו. "שלי השתלט על המטבח שלי. השורשים נבטו תוך מספר ימים", כתב אחד ואחר הוסיף: "עשיתי את זה וזה לקח רק שבועיים. זה היה החלק הכי טוב ביום שלי, לראות איך זה גדל".

מגיבים אחרים התלוננו על כך שהבטטה נרקבת לפני שהצליחה לגדל עלים, אולם רבים מיהרו לספק עצות יעילות למקרה שכזה. אחת כתבה: "לכל מי שיש בעיה, הבטטה אוהבת הרבה אור שמש אז חדר מואר היטב והחלפות קבועות של מים מתוקים אמורים לעזור".

בראד זכה למספר גבוה של עוקבים נאמנים בזכות הסרטונים שלו, בהם הוא מציג את אוסף צמחי הבית המרשים שלו וטיפים מועילים לשמירה עליהם. בעבר הוא שיתף שיטה יוצאת דופן להרחקת מזיקים מצמחים. בסרטון שפרסם בטיקטוק הוא הציג כיצד הוא מפזר כמות קטנה של קינמון סביב עציצי הבית שלו כדי להיפטר מזבובי תסיסה. הקינמון משמש כקוטל זבובי תסיסה טבעי, כשידוע שהוא הורג ביעילות תסיסניתיים באדמה ממנה הם ניזונים. הוא אומר בסרטון: "הזבובים הקטנים האלה נמשכים לאדמה לחה. הפתרון הראשון הוא לתת לצמחים להתייבש יותר, או אפשרות נוספת היא להשתמש בקינמון. פזרו אותו מסביב לצמח שלכם וזהו. זה בטוח, זה מריח טוב וזה עובד. אתם צריכים לעצור אותם לפני שיטילו אלפי ביצים באדמה".

קינמון מוסיף המון:

ועוד שיטה שתשאיר את האדמה יבשה: שיטת ההשקייה מלמטה

דרך נוספת להילחם בזבובים הטורדניים היא לכסות את האדמה באבנים או להשקות את הצמחים מלמטה למעלה במקום מלמעלה למטה. השיטה הזאת מסייעת לצמחים לספוג בדיוק את כמות המים שהם זקוקים לה, מחזקת את השורשים ומשאירה את האדמה העליונה יבשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully