וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריק ביזארי: כך תחיו צמחים נובלים בעזרת גוש שיער

עודכן לאחרונה: 27.5.2021 / 7:21

גולש בטיקטוק חשף טריק מוזר שמחייה לדבריו צמחים נובלים - לאחר שדישן את אדמתם עם השיער הנושר שלו. הוא סיפר שערך ניסוי על שני צמחים זהים, וזה עם השיער גדל וגבה במהירות מפתיעה. מדענים מאשרים שזה אכן נכון ויש אפילו חברה שמוכרת משטחי שיער מוכנים לעציצים

עציצים. ShutterStock
רוצים שהצמח יגדל לתפארת? זה מה שאתם צריכים לעשות/ShutterStock

בעוד מתקרחים תוהים אם להשתיל לעצמם שיער, אדם אחד עם הרבה שיער וקצת יותר מדי זמן פנוי השתמש בשיער שנשר מראשו כדי לדשן ולשקם את אחד העציצים שלו. הוא לא האמין כששבוע אחד לאחר מכן נוכח לראות כיצד הצמח שלו גדל ושגשג - והוא זוקף את ההצלחה הזאת לזכות השיער שלו.

אל תזלזלו בו. ארמן אדמג'אן מתחזק עמוד אינסטגרם עם מעל ל-100 אלף עוקבים והוא אפילו פרסם ספר שנקרא "אל תזרקו את זה" בו חילק טיפים וטריקים לגינון.

הוא ביצע לדבריו ניסוי קפדני עם קבוצת בקרה: הוא לקח שני צמחים, זהים בגובהם, מצבם ואיכות אדמתם - וטמן רק באחד מהם את שיערו כדי שיוכל לערוך השוואה. הבחור בן ה-31 מרוד איילנד, ארה"ב, שחי כעת בדנמרק, סיפר בסרטון שפרסם כי עלה על הטריק הביזארי כשחיפש מה לעשות עם שערותיו הנושרות. הוא לקח גוש שיער שנותר במברשת השיער שלו, החליט להשתמש בו לטובה ושתל אותו באדמת אחד הצמחים שלו. הוא סיפר כי גילה ששיער עשיר בחנקן ונזכר שחנקן מועיל בגידול צמחים - לכן הוא החליט לבדוק את השפעתו על הצמח. לאחר שבאחד שתל שיער ובשני לא, הוא סיפר כי הצמח עם השיער גדל מהר יותר וגבוה יותר מהשני ושיתף את התוצאה בסרטון.

טריק ביזארי להחייאת צמחים נובלים בעזרת גוש שיער. Instagram, צילום מסך
שתל שיער בצמח שלו וטען שזה סייע לו לגדול/צילום מסך, Instagram

ארמן אמר: "רוב הרעיונות שלי עולים באופן ספונטני, כמו עם הטריק הזה. התעוררתי והברשתי את השיער. כשהסתכלתי על מברשת השיער שאלתי את עצמי אם יש משהו שאפשר לעשות עם השיער שנשר. למרות שזה נראה קצת מטורף בהתחלה, גיליתי שהשיער עשיר בחנקן. ידעתי שחנקן הוא קריטי בגידול צמחים - ללא חנקן, הצמחים מצהיבים ואינם יכולים לגדול לגובה. אז החלטתי לעשות ניסוי: שני צמחים זהים (באותו שלב גידול) עם אותה איכות אדמה. אולם, באחד מהם טמנתי כדור שיער ליד בסיס הצמח. במהלך ששת השבועות הבאים, הצמח שדושן בשיער גדל מהר וגבוה יותר מהצמח המקביל".

אם חשבתם שמדובר במקריות, ארמן דאג לוודא שזה עובד: "לאחר מכן ניסיתי שוב לעשות את זה בסט שתילים נוסף והבחנתי באותה התקדמות. בכנות, הייתי קצת מופתע כמה מהר ראיתי תוצאות, שכן לשיער יכול לקחת זמן עד להתפרקות ביולוגית, אבל התרגשתי לשתף את הטריק עם העולם. שיער אנושי מכיל כמויות גדולות של חנקן. בכל פעם שאתם משקים את הצמחים שלכם, חנקן משתחרר לקרקע. אם אחד מהצמחים שלכם מפסיק לצמוח פתאום או שהעלים התחתונים שלו מצהיבים, הדבר יכול להצביע על כך שחסר לו חנקן - ושיער עשוי לעזור".

צפו בקטע המלא:

ארמן, שיש לו 1.2 מיליון עוקבים בטיקטוק שיתף את הטריק גם בעמוד האינסטגרם שלו והסרטון צבר עשרות אלפי צפיות, כשרבים חלקו את מחשבותיהם בתגובות. "הבנתי שזה עובד גם עם שיער של חיות מחמד. מדהים, תודה ששיתפת", כתב אחד ואחר הוסיף: "אומייגד, דשן תוצרת בית, כן בבקשה". אדם נוסף התבדח: "אצטרך לפשוט על המברשת של אשתי. אני קצת ריק באזור הזה" ואחר סיכם: "זה קצת מגעיל, קצת מוזר, אבל במקביל גם ממש מגניב. חייב לנסות את זה".

ויש לזה אפילו הסבר מדעי

על פי האתר המדעי Science Daily, שיער הוא אכן דשן מועיל לצמחים ורצוי לשלב אותו בקומפוסט. המומחים באתר מסבירים ששיער אדם אכן עשיר בחומרים מזינים כמו חנקן (עד 15 אחוזים) וככל שהוא מתפרק השיער משחרר יותר חנקן - שעוזר לצמחים לשגשג.

באתר נכתב שלצמחים דרוש חנקן כדי לגדול ואם הצמחים שלכם צומחים לאט, מתחילים לנבול או משירים עלים - ייתכן שהם זקוקים לחשיפה רבה יותר לחנקן. לכן אם יש לכם צמחים "עצובים למראה", הטמנה של גוש שיער או שניים באדמתם עשויה ממש להיטיב איתם.

הטריק הזה עובד עבור צמחים בתוך הבית, אבל ניתן גם להשתמש בו בגינה. אין צורך לקצוץ את הרעמה שלכם, רק קווצת שיער אחת או שתיים יעשו את העבודה. פשוט הסירו אותן ממברשת השיער וקיברו בעדינות באדמה שבעציץ בכדי לתת לפרחים או לצמחים שלכם תוספת דישון.

שימוש בשיער יכול גם לסייע בשיפור של אדמה באיכות ירודה על ידי שחרור איטי של חומרים מזינים וחנקן לקרקע. השיער יכול גם לספק תמיכה מבנית לשורשי הצמחים ולעזור בפירוק של אדמה עבה מדי או אדמת חרסית.

אם לא בא לכם להשתמש בשיער שלכם - גם לזה יש פתרון

אם לא נעים לכם להשתמש בשערות שלכם, חברת SmartGrow מפלורידה מוכרת כבר למעלה מעשור משטחים מתכלים העשויים משיער אדם -שמגיע אליה מסין שם הוא נאסף במספרות ומשמש גם לייצור פיאות.

לטענתם המשטחים הללו נכנסים בקלות אל תחתית העציצים, והצמחים שבהם משתמשים במשטחים הללו גדלים ירוקים יותר, במהירות גדולה יותר ומציגים יותר פריחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully