וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים שהעציצים שלכם יגדלו פי 2 במהירות? הסוד הוא קליפות בננה

עודכן לאחרונה: 27.4.2022 / 0:27

חובבי גינון מספרים שהצמחים הביתיים שלהם גדלו במהירות ואפילו הכפילו את גודלם בתוך שבועות בזכות דישון בחומר לא קונבנציונלי: מסתבר ש'מי בננה' הם הסוד לייצור דשן טבעי והתמונות מדברות בעד עצמן

סרטון של ארגון המזון והחקלאות של האו"ם שמציג כיצד לדשן צמחים עם מי בננה/@fao

מגדלי צמחים ביתיים גילו שיטה שמכפילה את גודל הצמחים בעציצים בתוך שבועות - וזה קורה על ידי דישונם באמצעות 'מי בננה' נטולי כימיקלים. המים, שמתקבלים על ידי ערבוב של קליפות בננה עם סוכר חום ומים שמושארים לתסוס יחד במשך כמה ימים, הפכו לללהיט ובדיילי מייל קראו להם "הגביע הקדוש של הדשן הטבעי".

חובבי גינון רבים שיבחו את השיטה אחרי שגולש פירסם פוסט בקבוצת פייסבוק אוסטרלית ושאל כיצד הוא יכול להכין את זה בעצמו. "האם אפשר כבר לדבר על מי בננה? כמה זמן אתם משאירים את הקליפות במים לפני שאתם משתמשים בהן כדשן עבור הצמחים שלכם?", הוא שאל.

התמונות שהועלו בתגובה לפוסט הראו כיצד צמחים גדלו במהירות בתוך כמה ימים לאחר שטופלו באמצעות מי בננה, כשרבים טענו שהצמחים שלהם הכפילו את גודלם בפרק זמן של כמה שבועות בלבד.

צמח ביתי לפני ואחרי שימוש במי בננה כחומר מדשן. Facebook, צילום מסך
התמונות מדברות בעד עצמן - לפני ואחרי דישון במי בננה/צילום מסך, Facebook

אחת הגולשות סיפרה שהיא השרתה את הקליפות במים במשך יומיים ולא האמינה לשינוי שחל בצמחים שהיא מגדלת בדירתה. "הפיקוס הכינורי שלי לא גידל עלה חדש במשך שבועות, ואז השתמשתי במי בננה והוא הוציא שישה עלים חדשים", היא כתבה, "השקיתי עם מים שעורבבו עם קליפות בננה, לאחר מכן קצצתי את הקליפות וטמנתי אותן באדמה של העציצים. הצמחים שלי אהבו את זה".

מגיב אחר סיפר שהוא משתמש בקליפות בננה בשלות אותן הוא שם ישירות מתחת לאדמה לפני שהוא משקה במים. אחרים שיתפו טיפים לגבי סוגים שונים של השקייה, ואחת מהן הציעה עירבוב של בננה עם אלוורה לצמיחה מקסימלית - לטענתה היא קיבלה תוצאות מדהימות על ידי טחינה ועירבוב של חמש קליפות בננות עם חמישה זרעים של אלוורה. את התמיסה שהתקבלה היא ערבבה לתוך שקית של אדמת שתילה לעציצים.

עוד בוואלה!

גידלה צמח במשך חודשים ונדהמה לגלות מה באמת יש בתוך העציץ

לכתבה המלאה

ככה תכינו גם אתם מי בננה לעציצים שלכם

זו הסיבה שזה עובד כ"כ טוב

קליפות הבננה משמשות זה זמן רב כדשן טבעי, הודות למינרלים כמו סידן, זרחן ואשלגן שנמצאים בהן. המינרלים האלה יחלחלו למים לאחר 24 עד 48 שעות של השרייה, וייצרו דשן רב עוצמה, ללא כימיקלים, שניתן להשתמש בו בגינה הפרטית שלכם.

ישנן כמה שיטות להכנת מי בננה לעציצים - בסרטון ויראלי שהעלתה לרשת לפני כחצי שנה לוטי דליזאל, מומחית לאיכות סביבה שפועלת להקטנת הזיהום והגדלת המיחזור, היא הציגה את השיטה שלה להכנת מי בננה. "האם ידעתם שבננות מלאות בסידן, זרחן ואשלגן? הן נהדרות לצמחים הביתיים שלכם", היא אמרה בסרטון, "כל מה שעליכם לעשות הוא לשים קליפת בננה בכוס מים, להשרות אותה במשך 24 שעות ואז לשפוך את המים על הצמח".

אמנם הטריק שלה נראה פשוט ונוח, אבל היא מזהירה שלא לתת לבננה לשבת יותר מדי זמן במים וממליצה להוסיף רק מעט מים לכל צמח. לדבריה זה יעזור גם להילחם בתופעות לוואי מגעילות שיכולות להתפתח בצמחים, ולהרחיק זבובי פירות וחרקים מזיקים נוספים.

עוד שיטות להכנת מי בננה

אפילו ארגון המזון והחקלאות של האו"ם ממליץ

@fao

Don't throw the banana peels away! Use it to fertilise your plants! ##reuserecycle ##tiktokacademie

♬ Pieces (Solo Piano Version) - Danilo Stankovic

בסרטונים העדכניים שעלו לאחרונה ךרשתות החברתיות, מוצגת שיטה מעט יותר מורכבת להכנת הדשן הביתי: שם נטען בכדי להכין מי בננה בצורה נכונה יש לקחת כמות שווה של קליפות בננה בשלה במיוחד וסוכר חום כהה. לחתוך את הקליפות לקוביות, לפזר עליהן את הסוכר החום ואז לאחסן בכלי אטום בטמפרטורת החדר למשך שבועיים.

לאחר מכן יש לדלל את התמיסה המותססת במים רגילים ואז תוכלו להשקות את אדמת הצמחים עם מי הבננה המותססת - שימו לב שתהליך הספיגה יהיה איטי יותר. לחלופין ניתן לשים את המים בבקבוק ריסוס ולהשתמש בו כתרסיס שייספג דרך העלים - וזו, כך הם טוענים, דרך מהירה יותר שתיתן בוסט גדילה מיידי לצמחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully