וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפתור סודי במכונת הכביסה יחסוך לכם שימוש במייבש - במיוחד בחורף

18.1.2024 / 0:11

המייבש מהווה פיתרון נוח לייבוש בגדים בחורף, אבל יש פיתרון זול בהרבה והוא מסתתר בכפתור סודי שעד עכשיו התעלמתם ממנו במכונת הכביסה

זה מה שקורה כששמים מצלמת GOPRO בתוך מייבש כביסה/GoPro Takes a Spin in the Dryer @Dad Being a Dad

קל מאוד לייבש בגדים בקיץ. פשוט תולים אותם בחוץ או אפילו על מתלה בתוך הבית והם מתייבשים, לפעמים בתוך שעה. אבל בחורף הסיפור שונה לגמרי והרבה אנשים חורשים על מייבשי הכביסה כדי להגיע לתוצאות מהירות. אלא שמדובר במכונה שגם צורכת הרבה חשמל וגם עולה הרבה כסף.

אך אל דאגה, מסתבר שיש דרך להפחית בצורה קיצונית את הצורך בשימוש במייבשי הכביסה. ואת הסוד הזה חשפה בחורה שהעלתה לטוויטר הסבר לפיו היא משתמשת בתוכנית הסחיטה שקיימת במכונות המתקדמות ומאפשרת להוסיף סחיטה נפרדת בסוף הכיבוס.

"אחרי שאני מסיימת לכבס את הבגדים, אני תמיד עושה תוכנית סחיטה כדי לסחוט עוד מים מהבגדים כדי שהם יתייבשו יותר מהר", היא הסבירה.

גולש אחר הסכים איתה וכתב: "אני אוהב את זה, סבתא שלי לימדה אותי את זה. זה שימושי מאוד ויכול לחסוך בערך שש שעות של זמן ייבוש". אחרים המליצו לתלות את הכביסה בחוץ למרות מזג האוויר החורפי: "המשיכו לתלות את הכביסה בחוץ גם בחורף כשמזג האוויר מאפשר זאת. אולי הבגדים יהיו רק 80 אחוז יבשים, אבל זה 80 אחוז פחות אנרגיה הנדרשת לנפעלת מייבש הכביסה."

אז האם באמת כדאי להשתמש בסחיטה או שעדיף בכל זאת להשתמש במייבש? העלות של הפעלת המייבש תלויה כמובן בסוג המייבש שיש לכם. אבל עבור משפחות גדולות שמפעילות את מכונת הכביסה שלוש פעמים בשבוע לפחות, הפעלת המייבש עלולה להיות כרוכה בהשקעה של הרבה כסף ומומחי כביסה מסבירים שאחת מהדרכים לחסוך את השימוש במייבש היא להפעיל את מכונת הכביסה ל-10 דקות בתוכנית נפרדת של סחיטה.

לעוד סיפורים ביזאריים ומעניינים מהעולם - בואו לערוץ הווטסאפ שלנו >>>


וויל אוואן, מומחה לצריכת חשמל, הסביר ש"ככל שתשתמש יותר במייבש הכביסה, כך תוציא יותר כסף. אם תכניס בגדים רטובים למייבש, ייקח לו זמן לייבש אותם וזה יעלה באופן דרמטי את חשבון החשמל שלך. בנוסף, ניקיון יסודי של המייבש מדי פעם, יעזור לו לעבוד יותר טוב ויקטין את צריכת החשמל".

עוד סודות של ייבוש בגדים

"שיטת הבוריטו": כך תייבשו את הכביסה הרטובה בתוך כמה דקות ללא מייבש

"הדרך שבה אתם מייבשים את הכביסה שלכם בחורף מסוכנת": כך תעשו את זה נכון

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
@ao So this is how to dry your clothes quickly ?? #laundrytok #dryclothes #laundrytip ♬ SALSA JAM NO.1 - Jaycee Mante

אז מה זה בעצם "תוכנית סחיטה"?

מבט במכונת הכביסה שלכן יגלה לכם את מצב SPIN - משמעות המילה היא 'סיבוב' או 'להסתובב', ולכן spin במכונת כביסה מתייחס לשלב הסחיטה - שנעשית בעזרת סיבוב מהיר מאוד של המכונה, עד שכל המים מתנקזים דרך החורים בתוף.

במכונת כביסה המילה קשורה לשתי אופציות שונות:
תוכנית spin במכונת כביסה - רוב המכונות המתקדמות מאפשרות לשחק עם התוכניות ולהתאים אותן לצורך. spin כחלק מתוכנית במכונת כביסה משמעותו תוכנית שכוללת סחיטה, או אפשרות להוסיף סחיטה נפרדת בסוף הכיבוס. תמצאו אותו בכפתור הסיבובי או בלוח של התוכניות.

עוצמת spin במכונת כביסה - spin יכול גם להתייחס לעוצמת הסחיטה, כלומר כמות הסיבובים שהמכונה תסתובב בדקה. כמות גבוהה יותר = סחיטה עוצמתית יותר. בדרך כלל אפשר לשלוט בהגדרה הזו ליד השליטה בטמפרטורות הכביסה.

שימו לב שכביסה עדינה במיוחד לא תעמוד בסחיטה כפולה / בסחיטה עוצמתית מדי. אם אתם לא בטוחים, ההמלצה היא להתחיל בסחיטה עדינה, ואם יש צורך להעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully