וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה: זה החדר בבית שלכם שאסור לכם לתלות בו כביסה לייבוש

21.12.2023 / 0:04

ייבוש בגדים רטובים בחדר הזה בבית שלכם יביא לצמיחת טחב ועובש שיהוו סכנה לבריאות שלכם. כך תבחרו בחדר הנכון

טריק לתליית בגדים לייבוש בבית/@chloesdealclub

החורף כאן והגשמים מובילים רבים מאיתנו לייבש את הכביסה הרטובה בתוך הבית ולא על החבל בחוץ. אבל זה יכול להיות מסכון - הטמפרטורות הנמוכות בחוץ והגבוהות בבית גם ככה מביאות ליצירת עובש וטחב ברחבי הבית, כך שייבוש כביסה רק יוסיף לחות לאוויר ויגרע מהמצב.

הפתרון הנוח ביותר הוא להשתמש במייבש כביסה, אבל לא לכולנו יש אחד בבית וגם למי יש שיודע שהשימוש בו כרוך בהוצאה כספית על החשמל. לכן, הפתרון היחיד עבור רבים הוא לייבש את הכביסה במתקן תלייה לייבוש בתוך הבית. כפי שציינו, ייבוש של בגדים רטובים בחדרים סגורים גורם לצמיחת עובש ויוצר רטיבות שעשויים להזיק לבריאותנו. מומחים קוראים כעת לאנשים להציב את מתקן ייבוש הכביסה שלהם מחוץ לחדר השינה, מאחר שזהו אחד החדרים הכי פחות מאווררים בבית, כך מדווח The Express.

מומחי כביסה ב-In The Wash אמרו: "תליית כביסה מלאה לחות בחללי המגורים הסגורים שלכם לא רק מעודדת עובש ולחות, אלא גם עלולה להוביל לבעיות נשימה. כביסה רטובה עשויה גם להיות קצת מסריחה. חדר השינה הוא אחד החדרים שבהם אתם מבלים הכי הרבה זמן. בהתחשב בעובדה שכביסה רטובה מעודדת צמיחת עובש, רטיבות ויכולה לגרום לבעיות בריאותיות פוטנציאליות, עדיף לשמור אותה מחוץ לחדר בו אתם מבלים הכי הרבה זמן".

מתלה כביסה בסלון. ShutterStock
לא בחדר השינה ולא בסלון - הניחו את מתלה הכביסה שלכם בחדר ריק/שפחות בשימוש/ShutterStock

הם הוסיפו: "ייבוש כביסה בסביבה כל כך לא מאווררת יכול להגביר את הסיכויים להתפתחות עובש, מה שעלול להוביל לסיבוכים בריאותיים חמורים יותר עבור הישנים בחדר השינה. בנוסף, רטיבות עלולה לגרום למספר בעיות יקרות לתיקון בחדר השינה". גם הסלון הוא חדר שבו לא מומלץ לתלות את הבגדים, בדיוק מאותן סיבות, אם כי זרימת האויר בו לרוב טובה יותר והוא מאוורר יותר מאשר חדר השינה.

מומחי Bed Kingdom ממליצים להשתמש במכשיר סופח לחות אם אתם נאלצים לתלות את הכביסה בחדר הלא מאוורר שלכם ומציעים להפסיק להשתמש ברדיאטורים: "אל תייבשו בגדים ליד רדיאטורים. הם עלולים לגרום להצטברות של עובש בבית ולהביא לתגובות אלרגיות או אפילו לבעיות בריאות. הבגדים גם לוכדים חום כך שהבית שלכם לא יתחמם מספיק, הרדיאטור יזדקק ליותר חשמל וזה יעלה לכם יותר".

עוד בנושא:
הדבר שאתם לא יודעים שהורס את הבגדים שלכם בכביסה
ככה תטהרו את מכונת הכביסה ותגרמו לה להריח נפלא עם טיפ 'משנה חיים'


הפתרון היעיל ביותר הוא לתלות כביסה בחדר ריק בבית, אם יש כזה, בחדר כביסה ייעודי, במרפסת השירות או במוסך/מחסן (אם קיים). אם אין לכם חדר פנוי, תלו כביסה בחדר שאתם הכי פחות נמצאים בו. מומחי הכביסה הוסיפו: "זה אומר שתחשפו פחות ללחות כשהבגדים שלכם מתייבשים. תוכלו לסגור את הדלת כי לשמור על החום או לעודד זרימת אוויר בשמירה על חלון פתוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully