וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מזוהם מהאסלה: הטריק שמעלים כתמים צהובים מהכרית

30.6.2023 / 0:04

כולם אוהבים לישון על מצעים נקיים, (בייחוד כשמגלים כמה הם מלוכלכים באמת), אבל מה עושים כשמגלים כתמים לא מזוהים על הכרית שנוצרו משיער רטוב, מייקאפ שנמרח, זיעה ועור מת? יש פיתרון פשוט לכרית נקייה לחלוטין

רופא מסביר איזה לכלוך מסוכן מסתתר בכריות ישנות/@dr.karanr

אתם כבר לא תישנו בשקט אחרי שתקראו את זה - מסתבר שציפית של כרית לא שטופה יכולה להכיל 3 מיליון חיידקים לאחר שבוע אחד בלבד - שזה בערך פי 17,000 יותר ממה שיש על מושב אסלת שירותים הממוצע, כך עולה ממחקר שפורסם בניו יורק פוסט.

הניתוח כלל נתוני ניקיון של מזרונים, מצעים וציפיות, וכן פירוט של הפתוגנים הפוטנציאליים האורבים לנו בין הסדינים. התשובה? אלרגנים, פטריות ועור מת הם בין הדברים המטרידים שלא הייתם רוצים להתפנק איתם בלילה - אבל הם חיים על הכרית שלכם והם יכולים למשוך את קרדית האבק שחוגגת על תאי עור מתים. "האדם הממוצע משיל כ -4 ק"ג עור בכל שנה. רובו נמצא על המיטה או הכרית שלכם - זו חגיגה לקרדית אבק הבית המיקרוסקופית", הזהיר ד"ר קארן ראג' בסרטון ויראלי, "קרדית אבק אחת מטילה כ-20 גללים בכל יום. הכפילו את זה במאות קרדיות האבק החיות על הכרית שלכם. הצטברות של צואת קרדית האבק עלולה לגרום לבעיות נשימה והגברת תסמיני אלרגיה".

מומחים מזהירים כי יש להחליף את הציפיות של הכרית באופן שגרתי - ויותר מפעם בשבוע (ולא פעם בחודש, כפי שרובנו עושים). אמרנו פעם בחודש? סליחה, סקר שנערך בבריטניה גילה שכמעט מחצית מהגברים מחכים בדרך כלל ארבעה חודשים כדי להחליף סדינים. באופן לא מפתיע, המצעים שלהם הוחלפו לעתים קרובות יותר כאשר הם היו במערכת יחסים.

ככה בקטריות ופטריות מהעור שלנו גדלים במהירות

@simonandbee Replying to @eduvale6999 Why @Argie (formerly Silvi) instead of washing so the time? It is recommended to wash your pillowcases every 3 days to reduce acne and germs - youre right. But it takes a lot of time, water, detergent and running costs to keep washing so frequently. Considering you sleep every single night you might find an argie pillowcase is easier and better value . . . #meetargie #argie #silvi #bacteria #acneskin #acnefighter #acnescars #bedding #skincareroutine #skincaretips #acne #acnetreatment #silk #satin #pillow #pillowcase ♬ Magical Mystery - Mark Fabian & Alexander Smith
sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

ומה עם הכרית עצמה?

פעמים רבות כשאנחנו מחליפים מצעיםו אנחנו רואים כתמים צהובים על הכריות עצמן, ואי אפשר שלא לתהות מאיפה הם הגיעו ואיך בכלל אפשר להיפטר מהם. אפילו מומחי הניקיון הכי טובים לא תמיד מצליחים להיפטר מאותם כתמים צהובים מגעילים, שגורמים לנו לישון על כריות שפשוט לא נקיות, אפילו אם הכנסנו אותן למכונת הכביסה.

אז איך בכלל כתמים שנראים כמו כתמי שמן הגיעו לכרית, ואיך אפשר להיפטר מהם? מומחי הניקיון של של LifeHacker ענו על כל השאלות וממש כדאי לכם להקשיב להם.

ככה עושים את זה

מומחי הניקיון שלהם טוענים שהסיבה המרכזית לכרית צהובה היא זיעה, וגם אם אתם לא תאהבו לשמוע את זה - אתם מתחילים להזיע באמצע הלילה בטמפרטורה מסוימת. הלחות מהזיעה חודרת את הציפית ומגיעה אל הכרית וגורמת לכתמים.

אבל זיעה אינה הלחות היחידה שיש שגורמת לכתמים הללו, אלא גם שינה בשיער רטוב או שומני. "אם השיער שלכם שומני, או שאתם נכנסים עם שיער לח או רטוב למיטה - זה גם גורם לכתמים הללו", אומרים המומחים, "גם מייקאפ מסוים או מוצרי טיפוח לעור יכולים לגרום לכתמים הללו".

אז מה עושים?

הדבר הראשון שצריך לדעת הוא שככל שהכתמים יותר ישנים כך יהיה קשה יותר להיפטר מהם. זה אומר שמומלץ לנקות אותם בפעם הראשונה שאתם מבחינים בכל סוג של הצהבה, ולא לדחות את זה.

מבחינה עקרונית, צריך לכבס את הכריות לפחות פעמיים בשנה, ללא קשר לכתמים. כשאתם עושים את זה, הסתכלו בתגית שלהם ופעלו לפי הוראות הטיפול - כלומר גלו קודם איך נכון לשטוף את הכרית במכונת כביסה ואם זה בכלל אפשרי.

אז איך מעלימים את הכתמים הצהובים? בעיקרון, כבסו אותן כרגיל, אבל יחד עם חומר הניקוי הרגיל הוסיפו 1/2 כוס אקונומיקה ו-1/2 כוס בוראקס, ולאחר מכן כבסו וייבשו לפי ההוראות של הכרית.

אפשר גם להתחיל בטיפול נקודתי בכתמים עם ספריי או קרם להסרת כתמים, או עם משחה העשויה מתערובת של אסקת סודה לשתייה ומים (אם כי האופציה הטבעית במקרה הזה פחות יעילה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully