וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצאנו מחבוא סודי של מיליון מטבעות בבית של חמי המנוח"

20.6.2023 / 0:03

סוכן הנדל"ן ג'ון רייס מצא מיליון מטבעות נחושת ישנים חבויים בבית של חמו המנוח ששוויים המוערך 10 אלף דולר. כשהבנקים סירבו לקבל את האוצר - הוא החליט להציע אותו לאספנים במחיר מופקע

חמש עובדות על כסף/מערכת "אסור לפספס"

https://www.unilad.com/news/john-reyes-copper-coins-us-news-la-959816-20230616

כולנו חלמנו בילדותנו למצוא אוצר. ועבור סוכן הנדל"ן ג'ון רייס החלום הזה התגשם. הבחור מקליפורניה ניקה את ביתו של חמו המנוח ומצא שם מחסן סודי ובו אוסף של מיליון מטבעות נחושת בשווי של 10 אלף דולר (כ-36 אלף שקלים).

הרמז הראשון לקיומו של האוצר הגיע כאשר רייס ובני משפחתו שסייעו בניקיונות, מצאו כמה מטבעות בגלילי נייר מתפוררים. אלה הובילו אותם לחלל קטן במרתף בבית הנמצא בלוס אנג'לס, כך דיווחה רשת החדשות המוקמית KTLA.

אחרי שזחל לתוך החלל החבוי במרתף רייס מצא ארגזים ועשרות שקיות בנק - מלאות במטבעות. הם קבעו שהמטבעות נשמרו כי הן עשויות מנחושת ולא מאבץ - אליו עברה ארצות הברית בתחילת שנות ה-80 בייצור מטבעות. מסתבר שחמו של רייס, פריץ, קצב ותיק, נהג לרכוש מטבעות נחושת, מתוך תקווה שערכם יעלה עם הזמן.

אחרי ההלם, המשפחה החליטה להמיר את המטבעות תמורת כסף שמיש יותר - אך נתקלה בבעיות. "אנחנו חייבים לקחת את זה ל-Coinstar (מכונות שמקבלות מטבעות ומאפשרות להחליף אותם בשטרות)", אמר רייס, המתגורר באונטריו, קליפורניה, על מחשבותיו הראשוניות, "לא רצינו לשלם 8% עמלה לבנק ואין סיכוי שנוכל לסחוב את כל זה עד לביתנו באנטריו".

ככה נראה האוצר

עוד ממצאים בבתים:
"גילינו שהבית החדש שלנו הוא כוורת ענקית. דבש נטף מהקירות"

אדם מצא בביתו "צינוק סקס חולני" שלא ידע על קיומו במשך 30 שנה


אולם מסתבר שהבנקים המקומיים סירבו לקחת את המסבעות. "אין לי אפילו מקום בשביל זה בכספת", נזכר רייס בתשובה שקיבל מאחד ממנהלי הבנקים, "אל תביא אותם לכאן". רייס הבין שאין ברירה והעביר את הערימה לביתו שבאונטריו, יותר מ-55 קילומטרים מלוס אנג'לס - וזה לא היה קל. "ממש שקית אחר שקית, היינו צריכים להוציא אותן מהמרתף, לעלות במדרגות ולהעמיס על המשאיות... זה לקח שעות", הסביר רייס, "לקח לנו יום שלם רק להוציא את כל האוצר מהבית".

גם בנקים קרובים יותר לביתו שבאונטריו לא רצו את הכסף - והציעו לרייס לעבור על האוסף כדי לראות אם יש בו מטבעות נדירים ששווים יותר מפני אחד. מנהל הבנק אמר להם שיש סיכוי שלפחות אחת המטבעות עשויה להיות בעלת ערך, ואספני מטבעות נדירים ישלמו עבור מטבע אחד סכום של שבע ספרות. "יכול להיות שיש לך שם אגורה ששווה מיליון דולר," התגרה מנהל הבנק.

הוא לא טועה - מטבעות פני נדירים כבר נמכרו בעבר ב-1.7 מיליון דולר ולאחר ששמע זאת, התעניינותו של רייס התעוררה, אך בסופו של דבר גודלה של המשימה שעל הפרק הכריע אותו, והוא ויתר לאחר שעבר בסך הכל על כ-300 מטבעות , כשלפי הוושינגטון פוסט הוא הודה: "לא היה לנו שמץ של מושג מה אנחנו מחפשים".

עוד באותו נושא

משפחה מצאה את האוצר של סבא מוחבא מתחת לרצפות בעליית הגג

לכתבה המלאה

אחרי נסיונות חוזרים, המשפחה החליטה שהיא לא מעוניינת להשקיע יותר זמן בפרויקט. לכן רייס רשם את האוסף באתר למכירה חוזרת - וביקש עבורו סכום של 25,000 דולר (כ-90 אלף שקלים). על אף שמדובר בסכום שהוא יותר מכפול מהשווי של המטבעות עצמן, "הערך הוא בייחודיות" הוא טען.

אז, עכשיו הם מקווים שמישהו יהיה מוכן לשלם 25,000 דולר עבור כל המטבעות, ורייס טוען שהוא נמצא כעת במשא ומתן עם "קונה רציני באמת". האם

הוא יתחרט על ההחלטה אם מישהו ימצא מטבע ששווה מיליון דולר בערימה? האם המחיר שווה את ההימור של אספן המטבעות? כמה זמן בכל לוקח לבחון את הערך של כל אחד ואחד מ-800,000 המטבעות, והאם מאבדים את השפיות בתהליך?

אולי נגלה את כל זה בעתיד הלא כל כך רחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully