וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גילינו שהבית החדש שלנו הוא כוורת ענקית. דבש נטף מהקירות"

22.3.2023 / 0:19

זה נשמע כמו סרט אימה מתקתק - ועבור המשפחה הזאת מבריטניה זה בהחלט היה. בני זוג גילו שקוירות ביתם מלאים בכוורות וליטרים של דבש החלו לזלוג מהם: "בוקר אחד התעוררנו וכל החדר היה מוקף דבורים"

"מצאתי כוורת עם דבש בקירות הבית שלי"/Elisha Bixler

כשהדבש התחיל לטפטף מקירות ביתם, קייט דמפסי בת ה-41 הניחה בתחילה שמדובר ברטיבות, אולם הניחוח המתקתק עורר את סקרנותה והיא החליטה לבדוק זאת מקרוב. "הכל התחיל בקיץ החם במיוחד שהיה לנו בשנה שעברה. שמנו לב לחומר דביק ושחור נוזל על קיר חדר השינה שלנו", אמרה קייט ל-SWNS. "זה הגיע למצב שלא יכולנו להתעלם מזה יותר. הרחתי את זה והעזתי גם לטעום את זה. פתאום הבנתי, זה דבש".

כשקייט ובעלה אנדרו בן ה-42, עברו לגור בביתם החדש שבבריטניה, הם אכן הבחינו שיש סביבו בדבורים, אבל לא חשבו על זה יותר מדי. הם האמינו שמדובר בפלישה קצרה ולאחר שצבעו מחדש את הבית, הדבורים נעלמו. אבל עם הזמן הם כבר לא יכלו להתעלם מהדברים המוזרים שהתרחשו בבית והחליטו לחקור זאת לעומק. כששברו את אחד הקירות בבית והרימו מרצפות, הם גילו חתיכות של יערת דבש באורך של כמעט שני מטרים וליטרים של דבש, כמו גם רימות ועשים. מהר מאוד התברר להם שהבית שלהם הפך לכוורת דבורים.

"התחלנו להסיר יותר ויותר, פשוט נראה היה שאין לזה סוף, זה היה מגעיל לחלוטין", שיתפה קייט. "מעולם לא ראינו דבר כזה. הנפח של הכוורת היה עצום. המשכנו לחתוך את לוחות הרצפה האלה והופיעו עוד ועוד מיערת הדבש".

ככה זה נראה

עוד בנושא:
חזרה הביתה מחופשה וגילתה "אבק שחור" מטריד בחדר האמבטיה ונחרדה כשגילתה מה זה

גילתה מרתף סודי עם ממצאים מבהילים בבית החדש שלה


קייט ניסתה למצוא חברה שתיפטר מכל הכוורות והדבש המקיפים את ביתה, אך היא קיבלה הצעת מחיר מוגזמת של למעלה מ-12,000 דולר. זה גרם לבני הזוג לאסוף מספר חברים קרובים ולקחת על עצמם את הפרויקט.

הם התחילו בגריפת כל הדבש בידיים - כשהם לובשים כפפות גומי, כמובן - ובמהלך ארבעה שבועות הסירו את כל חלת הדבש מתחת לקרשים. "כל הזמן מצאנו עוד ועוד, יש מעט גג מעל החלון שלנו וגם שם היה מלא דבש זהוב", אמרה קייט, "אתם יכולים לדמיין את הבלגן. זה היה מחריד".

הם מילאו 20 שקיות אשפה "מסיביות" בדבש, אם כי הדבש לא היה אכיל מכיוון שחלק גדול מיערת הדבש הותקף בידי עשים. "אילו זו הייתה יערת דבש חיה, היינו מזמינים כוורנים מקומיים לחלץ ולהעביר אותה", היא אמרה, "אבל היינו במצוקה קלה כי לא הצלחנו לגרום לאף אחד לקחת את זה אלא אם כן שילמנו עלות עצומה - והם גם היו מחסלים את הדבורים, משהו שרצינו להימנע ממנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הצרות לא הסתיימו שם

"כשהיינו באמצע הפינוי, התעוררנו בוקר אחד והחדר היה מלא בדבורים", אמרה קייט. נחיל של "דבורים שודדים", דבורי דבש שפולשות לכוורות אחרות כדי לגזול מהן את הדבש - ניסו לקחת טעימה מהדבש המתוק הזה, אבל למרבה המזל אף אחד מבני האדם לא נעקץ.

"הזעקנו את הכוורנים המקומיים לעזרה ואחד בא להעיף מבט. הוא הסביר לנו על הדבורים השודדים ושהם באו לקן כדי לגנוב את הדבש. הוא הנחה אותנו להשתמש בכפפות ללכידת חתולים כי הדבורים לא יכולות לעקוץ דרכן - וללבוש הרבה שכבות", היא שיתפה.

"עם זאת, הכוורן הראה לנו את דפוס ההתנהגות שלהן - הדבורים עפות פנימה דרך חור בקיר, לוקחות את הדבש ועפות ישר החוצה דרך החלון שוב - כך שהדבורים בכל מקרה לא כל כך התעניינו בנו", הוסיפה קייט.

קייט מעודדת כעת אנשים לבדוק את בתיהם ולא להתעלם מדברים שהם עלולים למצוא כחשודים. "הייתי מאוד מודאגת מההיקף של כמה נזק יכול היה להיגרם. אין לי מושג כמה זמן זה היה שם, אבל כנראה הרבה", אמרה, "לא הבנו את כמות הנזק שהם גרמו וחשבנו שהסיפור שלנו יכול לעזור לאנשים אחרים ולעורר מודעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully