וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וודקה, אורז וקטשופ: כך תנקו את המטבח עם מוצרים שיש לכם במזווה

עודכן לאחרונה: 15.3.2023 / 8:36

קטשופ, אורז, חלב, מלח וודקה - זה לא מתכון לתבשיל, אלא 5 מוצרים שיש בכל בית ויכולים לשמש כחומרי ניקוי יעילים ובטוחים לניקוי המטבח שלכם. לגזור ולשמור לקראת ניקיונות פסח

איך לנקות תחתיות שרופות של סירים עם קטשופ/TikTok Buzz

פסח מעבר לפינה וניקיונות האביב מתחילים בכל הכוח. לפני שאתם יוצאים לקנות ערב רב של כימיקלים וחומרי ניקוי ייעודיים לכל מיני אזורים, נסו להציץ בארונות המזווה שלכם. מוצרים טבעיים שנמצאים בכל מטבח כמעט יכולים לשמש כחומרי ניקוי יעילים, אם רק יודעים להשתמש בהם נכון. וזה שימושי במיוחד לניקוי המטבח, שבו אתם מבשלים ואוכלים, ופחות מתאים להשתמש בו בכימיקלים שעלולים להיות מסוכנים לבריאות.

אגב, יש לנו עוד המון טיפים שיכולים לעזור לכם בניקיונות הפסח - ממש כאן

הנה כמה טיפים לניקוי המטבח עם 5 מוצרים שקל למצוא בכל בית:

1. קטשופ

קטשופ סלק. ShutterStock
גורמי סיכון: עלול לעשות לכם חשק לצ'יפס/ShutterStock

לקטשופ יש תכונה מועילה במיוחד בניקיון - הוא חומצי מספיק כדי למוסס כתמים עיקשים שנדבקים לסירים ומחבתות, אבל לא אגרסיבי מדי כך שהוא לא מזיק להם. הוא יעיל במיוחד בניקוי סירי נחושת - מתברר שהחיבור של החומצה האצטית שבקטשופ עם תחמוצת הנחושת שנוצרת במהלך הבישול מצליחה להסיר את הכתמים הקשים ולהחזיר לסירים את הניצוץ שאבד. כל שעליכם לעשות הוא למרוח שכבה של קטשופ על תחתית הסיר, להשרות אותו למשך חצי שעה - או יותר אם יש לכם זמן - ואז להסיר את הקטשופ בניגוב ושטיפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

2. אורז

אורז לבן. ShutterStock
תעשו פילינג לצנצנות המלוכלכות שלכם. גרגרי אורז/ShutterStock

אם יש לכם צנצנת, אגרטל צר או מיכל אחר שלא מתנקה בקלות ויש בתוכו פסים לא אסתטיים של לכלוך שאתם מתקשים להגיע אליהם כדי לשפשף, אורז לא מבושל יכול להיות שימושי. גרגרי האורז משמשים כמעין "פילינג" עדין שמסיר את הלכלוך. מלאו את הכלי המלוכלך באורז (לא מבושל), הוסיפו כמות קטנה של מים פושרים סגרו במכסה או הניחו את כף היד מעל הפתח של הכלי ושקשקו במרץ. אם הלכלוך עקשן במיוחד, התחילו בלהשרות את הכלי בחומץ (מלאו חומץ בכלי בכמות שתכסה את האזורים המלוכלכים) לאחר זמן מה הוסיפו את גרגרי האורז הלא מבושלים ושקשקו. זה אמור לפתור את הבעיה.

3. חלב

אישה מוזגת חלב. ShutterStock
מסיר כתמים בלי להזיק לסיבי הבד. חלב/ShutterStock

אם יש לכם מפות, מפיות בד או מגבות מטבח שהוכתמו באמא של כל הכתמים העקשניים - יין אדום, שימו לב לטריק הבא: השרייה של פריטי הטקסטיל בחלב חם עשויה להועיל. בחלב יש אנזימים שמסייעים לפרק את הכתם, מבלי להזיק לסיבי הבד (זה טוב גם לכתמי דיו, אם יש לכם כאלה). עוד שימוש לחלב - ניקוי והברקת ריפודי עור. הספיגו מטלית לחה בחלב ועברו על כתמים על מושבי עור בתנועות מעגליות ועדינות. ושילוב של חלב ומיץ לימון יסייע להבריק כלי כסף - שפכו כוס חלב וכוס מיץ לימון לקערה והשרו בתמיסה את כלי הכסף למשך כמה שעות-לילה שלם.

4. וודקה

צ'ייסר של וודקה. ShutterStock
כשתסיימו לנקות, מזגו לכם צ'ייסר. וודקה/ShutterStock

בדומה לחומץ, שרבים מכירים אותו כחומר ניקוי שימושי בבית, גם וודקה יכולה לשמש אתכם לניקוי משטחים במטבח ובמקומות נוספים בבית. אפילו כוהנת הלייפסטייל מרתה סטוארט סיפרה שהיא משתמשת בוודקה לעתים לניקיון. בשל תכולת האלכוהול הגבוהה שבה, וודקה יעילה במיוחד בניקוי משטחים שמנוניים וגם בהסרת נוזלים שמנוניים ממטליות ומגבות מטבח. ומאותה סיבה, היא גם מתאדה מהר ולא משאירה אחריה שובל ריח כך שאין חשש מניחוחות של בית מרזח שישארו במטבח בעקבותיה. אף שהיא לא מכילה אחוז אלכוהול גבוה מספיק כדי להיחשב כחומר מחטא, וודקה בהחלט יעילה כחומר מבריק למשטחים. נסו אותה.

5. מלח

מלח. ShutterStock
תפעלו בזמן, ולא תצטרכו להשתמש במסירי שומנים מסוכנים. מלח/ShutterStock

מסירי שומנים למיניהם הם מחומרי הניקוי החזקים וגם הרעילים ביותר, ובשל כך רבים חוששים להשתמש בהם, במיוחד באזורים שמשמשים להכנת מזון (מטבח, תנור וכו'). אפשר להימנע מהשימוש בהם אם תשתמשו במלח כתחליף, אבל רק אם תעשו זאת בזמן. כאשר תבשיל עולה על גדותיו או מטפטף בתנור או מעל הכיריים שלכם, כסו את הנוזלים שדלפו במלח בעודם רטובים. זה יהפוך את הכתם לקל יותר לניקוי לאחר שהמשטח יתקרר והנוזלים יתייבשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully