וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שאחרי: איך מסירים את הכתמים של ליל הסדר

עודכן לאחרונה: 15.4.2022 / 10:02

איזה כתם מסירים עם מי קרח ואיזה עם שמפו? החג נגמר ונשארתם עם ערימות של פריטים לבנים ומוכתמים לכבס? טיפים מקצועיים להסרת כתמים ממפות ובגדים

אחרי הניקיונות האינטנסיביים, הבישולים החגיגיים, האירוח המשמח והמעייף - לילה הסדר מסתיים ומותיר מאחוריו מטלות אחרונות של סידור וניקיון, שבראשן - כביסה. המפות הלבנות שנפרשו על שולחן החג צחורות ובוהקות יורדות ממנו כשהן מנוקדות בכתמי מזון ומשקאות. וגם החולצות הלבנות והחגיגיות שנלבשו לחג אולי ספגו פגיעות של טיפות יין או מזון.

הדבר הכי חשוב לזכור בהקשר של כתמים הוא שכל כתם קל יותר להסרה אם מטפלים בו סמוך לרגע שבו הוא נוצר. עם זאת, לא כל חומר פעיל (כגון חומץ או סודה לשתייה) הוא פתרון יעיל ולעיתים עלול לפגוע בבד ולהותיר אותו פגום. דיברנו עם אסף מוטלו, מנהל מוצר בחברת סימנס, ולקנו ממנו את הטיפים שלו לניקיון כתמים שנוצרו ממרכיבי ארוחת חג הפסח, בניהם: חרוסת, שוקולד, דג ואפילו יין אדום.

כתם יין. ShutterStock
מכירים את הטריק עם היין הלבן? יין אדום על מפה לבנה/ShutterStock

1. חרוסת: בליל הסדר נשב כולנו לפני שולחן החג ונאכל חרוסת. החרוסת היא תערובת שבעיקרה דביקה ומכנה בעיקר מפירות, יין ודבש. רכיבי התערובת, בנפרד, עלולים לגרום לכתמים עיקשים ולעיתים בלתי ניתנים להסרה ושילובם ביחד יכול להראות לנו כמשימה בלתי אפשרית. כתמי החרוסת ניתנים להסרה עם טיפול נכון - הניחו על גבי הכתם אבקת כביסה והוסיפו מעט מים פושרים ועסו את האזור המוכתם בתנועות סיבוביות ובעדינות. המתינו מספר דקות ושטפו במים. אם הכתם לא יורד, עסו בעדינות את הכתם עם סבון כלים.

2. דבש: כתם מדבש הוא בעיקר לא נעים בגלל תחושת הדביקות שבו. הכי חשוב שהכתם לא יתפזר למקומות נוספים וישאיר אותם דביקים (ספה או שיער). כתמי דבש, ניתן להסיר די בקלות באמצעות מים חמים. המים ימיסו את הדבש בהשריה קצרה יחסית ולאחר מכן ניתן להסיר את שארית הכתם בעדינות עם סבון לכביסה ולהמשיך את הניקיון במכונת הכביסה.

כיוון מכונת כביסה. AndreyKac, ShutterStock
שימו לב לטמפרטורה - מים חמים מדי עלולים לקבע את הכתם. מכונת כביסה/ShutterStock, AndreyKac

3. דג: כל סבון שהוא למעשה מסיר שומנים יעיל להסרת כתם שמן (אפילו כתם שומני ואדום כמו של חריימה). שמפו לשיער יכול להתמודד היטב עם כתמי שומן וגם נוזל כלים. מהלו את הסבון במעט מים, מרחו על הכתם, יבשו היטב ואז הכניסו למכונת הכביסה וכבסו כרגיל. חשוב לייבש את הבגד ולהתאים את הטמפרטורה לסוג הבד (לא כל בגדי החג עמידים לטמפרטורה של 60 מעלות!). אפשרות נוספת היא להשתמש בקצף גילוח - לרסס על הבד, לייבש היטב ולכבס במכונת הכביסה.

4. יין אדום: כתם של יין אדום על חולצה לבנה הוא אחד האתגרים המאיימים. האפשרות המהירה, עוד כשאתם סביב שולחן החג, היא לשפוך על כתם היין האדום - יין לבן באופן מיידי. היין הלבן ינטרל את הצבע האדום של הכתם. יש לייבש היטב ולאחר מכן לכבס במכונת הכביסה. חשוב להקפיד על טמפרטורה של 40 מעלות. טמפרטורה גבוהה יותר עלולה לקבע את הכתם למצב שבו לא נוכל להסירו לחלוטין. אפשרות נוספת היא להשרות את הבגד עם הכתם בחלב קר. חלב הוא נוזל הסרה מצוין לכתמים כמו יין ודיו. השרו את הפריט המוכתם למשך כשעתיים ולאחר מכן שפשפו בעדינות את אזור הכתם, טרם ההכנסה למכונת הכביסה.

חולצה מוכתמת בשוקולד. ShutterStock
לשפשף מהצד ההפוך של הבד. כתם של שוקולד על חולצה לבנה/ShutterStock

5. שוקולד: שוקולד לא קשה להעלים מבגדים, ניתן להסירו די בקלות. מה שחשוב הוא להקפיד להסיר בעדינות רבה באמצעות כפית או סכין (לא חדה) את השאריות שלו במידה והוא נוזלי, כדי שהכתם לא יתפשט וימרח. מומלץ להשרות את הבגד עם הכתם במי קרח (לא מים חמים! הם לגמרי יקבעו את הכתם) לפחות כשעה. לאחר מכן נסו לשפשף את הכתם כשהבגד הפוך (כדי להסירו מהחלק הפנימי לכיוון החיצוני), לייבש היטב ולסיים את הניקיון במכונת הכביסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully