וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעילים את מכונת הכביסה על תוכנית מהירה? זה עלול להיות הרסני

6.4.2022 / 0:49

אוהבים לחסוך זמן בכביסות? המומחים מסבירים שהתכנית המהירה של כביסה מזיקה למכונה ולכביסה וגם עלולה לשחוק את התוף. כך תעשו זאת נכון

זה מה שקורה כשמכניסים מצלמת GOPRO לתוך מכונת כביסה/YOUTUBE

אם גם אתם אוהבים להפעיל את מכונת הכביסה שלכם על התוכנית המהירה כדי לסיים מהר ולתלות - כנראה שאתם עושים טעות קשה. מקצוענים שמתעסקים עם מכונות כביסה טוענים ששימוש בתוכנית המהירה לכביסה כבדה כמו מגבות, עלולה לשחוק את התוף של המכונה. ווייד, בעל חנות למכונות כביסה, העלה סרטון בטיקטוק ובו הוא הסביר כיצד תשמרו על מכונת הכביסה שלכם.

צפו בהסבר שלו

"זו מכונת כביסה עם יכולת נשיאה של 9 ק"ג של בלומברג", הוא אמר כשהמכונה מאחוריו, "היא יכולה לכבס מטען מלא של כביסה ב-28 דקות - שזה ממש טוב, אבל אני ממש לא ממליץ לכם להשתמש בתוכנית הזאת לכל סוג של כביסה. אם אתם מכניסים למכונה מגבות, אל תשתמשו בתוכנית הזו".

הוא הסביר: "כאשר אתם מכניסים מגבות למכונה שמתמלאת במים, המגבת נהיית כבדה מאוד. 28 דקות זה לא פרק זמן מספיק עבור התוף כדי להפריד בין המגבות".

עוד על כיבוס מגבות

המגבות יוצאות קשות בכביסה? כך תחזירו אותן למצבן הקודם

לכתבה המלאה
כיוון מכונת כביסה. AndreyKac, ShutterStock
מכוונים על כביסה מהירה? זה לא מומלץ/ShutterStock, AndreyKac

הוא הסביר מדוע "תוכנית מהירה" רעה למגבות, ואמר שבמהירות של 1,200 סיבובים בדקה לקראת סוף המחזור "אם כל המגבות מתחברות זה יכול להעמיס על התוף". הוא אמר שהדרך לדעת שזה קרה היא רעש חזק מאוד ורעידות מוגזמות של מכונת הכביסה.

במקום זאת, הוא ממליץ להשתמש בהגדרת המכונה לפחות שעה וחצי של עבודה בכדי שהמגבות יפרדו לגמרי ולא יתקבצו יחד במכונה.

רבים מהאנשים שצפו בסרטון התחבטו בשאלה האם זה חוסך כסף לכבס את הכביסה במשך זמן ארוך יותר. צופה אחד כתב: "שעה וחצי? שמעת על עליית מחירי החשמל השנה? אני נוסע לצרפת להשתמש במכבסה, זה יותר זול". מגיבה אחרת כתבה אף היא ש"הייתי מעזה להפעיל את מכונת הכביסה שלי למשך שעה או יותר, אבל אני לא יכולה להרשות לעצמי את כל ההוצאות על המים והחשמל".

ווייד ענה להם: "האם אתם יודעים שאם אתה משתמשים בהגדרה של שטיפה אקולוגית שעורכת 3.5 שעות, זה צורך פחות אנרגיה? הכנתי סרטון בנושא"

מצב מהיר מול מצב ECO

4 דברים שצריך לדעת אם אתם משתמשים בתוכנית לכביסה מהירה

גם המומחים של goodhousekeeping הזהירו מפני שימוש בתוכנית הכביסה המהירה ואמרו שיש עוד ארבעה דברים שאתם צריכים לדעת לפני שאתם משתמשים בה:

הכירו את המגבלות

כביסה מהירה היא לא האפשרות הטובה ביותר אם אתה צריך לכבס בגדים מוכתמים, כי הטמפרטורה נמוכה מדי כדי להסיר כראוי כתמים.

להרוג חיידקים

כדי להיות בטוחים שהכביסה מחסלת את החיידקים וקרדית האבק, יש לכבס את רוב הבגדים ב-60 מעלות צלזיוס לפחות. תמיד תקראו את התווית על הבגד, מכיוון שעל חלק מהם מציינים שמותרת טמפרטורה מקסימלית של 30 או 40 מעלות, אך עבור מצעים ומגבות עדיף לכבס בטמפרטורה גבוהה יותר ולהשתמש באבקת ניקוי המכילה אקונומיקה, כדי להרוג כל חיידק. זה חשוב במיוחד אם יש לך בני משפחה עם מערכת חסינות מוחלשת, כמו קשישים או ילדים קטנים.

השתמשו בחומר הניקוי הנכון

גם לחומר הניקוי יש תפקיד חשוב - חומר ניקוי ביולוגי מכיל אנזימים והוא הבחירה הטובה ביותר להסרת כתמים. חומר ניקוי לא ביולוגי אינו מכיל אקונומיקה או אנזימים, ונוטה להיות פחות יעיל בהסרת כתמים, אם כי זוהי הבחירה הטובה ביותר עבור בעלי עור רגיש.

אם אתם בכל זאת משתמשים בתוכנת הכביסה המהירה, שימו לב: תהיה לה פעולת שטיפה קצרה יותר מאשר כביסה רגילה, לכן עדיף למלא רק חצי מכונה ולהשתמש גם בחצי מנה של חומר ניקוי, כדי לוודא שהכביסה לא תצא מלאה בסבון. עדיף גם להשתמש בחומר ניקוי נוזלי במקום באבקה.

שמרו על המכונה שלכם

אם אתם משתמשים בהגדרת הכביסה המהירה באופן קבוע, ייתכן שתבחינו שמכונת הכביסה מפתחת ריח מעופש - הסיבה לכך היא שכביסה בטמפרטורה נמוכה מעודדת הצטברות של עובש וחיידקים. כדי להיפטר מהריח הזה, הפעילו כל כמה שבועות את מכונת הכביסה כשהיא ריקה בטמפרטורה חמה ללא חומר ניקוי. ודאו שאתם מנקים באופן קבוע את מגירת חומרי הניקוי ואת אטם הדלת סביב התוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully