וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדריכל דן איתן שתכנן את מוזיאון ת"א הלך לעולמו בגיל 91

עודכן לאחרונה: 12.1.2023 / 11:38

האדריכל זוכה פרס ישראל אחראי לתכנונם של כמה מהמבנים המוכרים ביותר בישראל, ביניהם המבנה המרכזי של מוזיאון ת"א, בניין מקסיקו באוניברסיטת ת"א ומבנים במתחם הכור בדימונה

שר החינוך נפתלי בנט עם האדריכל דן איתן בטקס הענקת פרס ישראל ביום העצמאות ה-71 לישראל, 9 במאי 2019.. יונתן זינדל, פלאש 90
האדריכל דן איתן מקבל את פרס ישראל לאדריכלות ועיצוב מידיו של שר החינוך דאז נפתלי בנט, 2019/פלאש 90, יונתן זינדל

האדריכל הישראלי דן איתן הלך אתמול לעולמו, בגיל 91. איתן היה מבכירי האדריכלים בישראל ובין המבנים המוכרים שתכנן ניתן למנות את בניין מוזיאון תל אביב לאמנות, המטה הארצי של המשטרה בירושלים, מבנים אזרחיים במתחם הכור בדימונה, בניין מקסיקו באוניברסיטת ת"א, מגדל העיר בירושלים ועוד.

לאורך הקריירה הארוכה שלו זכה איתן לפרסים מכובדים על עבודתו, ביניהם פרס רכטר שבו זכה בשנת 1965 על תכנון בניין מוזיאון ת"א יחד עם האדריכל יצחק ישר, שעמו היתה לאיתן שותפות עד לשנת 1966, אז פתח משרד עצמאי משלו. גם לאחר פיצול השותפות בינו לבין האדריכל ישר, השניים המשיכו לשתף פעולה על פרוייקטים - אחד מהם היה תכנון בניין מקסיקו באוניברסיטת תל אביב, שעליו זכו בפרס רוקח לאדריכלות. בשנת 2019 זכה רוקח בפרס ישראל לאדריכלות ועיצוב.

מוזיאון תל אביב לאמנות. ראובן קסטרו
מבנה מוזיאון ת"א לאמנות שעל תכנונו יחד עם האדריכל יצחק ישר זכה איתן בפרס רכטר/ראובן קסטרו

נוף לים, בריזה בקיץ, אבל אין חניה: כמה עולה דירה בבניין המכוער בעולם?
מי קישט את בניין עלית הישן בממתקים ענקיים?

בהודעה שפורסמה מטעם מוזיאון תל אביב הלילה נכתב: "מוזיאון תל אביב לאמנות מרכין ראש בהוקרה ונפרד בכאב עמוק מחתן פרס ישראל לאדריכלות פרופ' דן איתן (2023-1931), אדריכל, מחנך ואיש תרבות. החל ממחצית שנות החמישים, איתן העמיד פרויקטים אדריכליים רבים שתרמו לפיתוח המדינה וגיבוש דפוסי המגורים שלה כמו גם מוסדות התרבות. במקביל איתן תרם לגיבוש המרחב על ידי תכנון ערים בישראל ובאיראן. איתן לימד שנים רבות בטכניון והוביל פעילות ומאבקים ציבוריים.

איתן היה בן בית במוזיאון תל אביב לאמנות שמודה לו על כך שיחד עם יצחק ישר תכננו את בניינו הראשי. הבניין, שנחנך ב-1971, מהווה מופת לתכנון אדריכלי והפך עם חנוכתו לאייקון אדריכלי. יהי זכרו ברוך".

איתן הותיר אחריו ארבעה ילדים, שבעה נכדים ונינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully