וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים מזהירים: זו התדירות בה צריך לכבס מעילים, כפפות, צעיפים וכובעי גרב - כדי לא לחלות

18.1.2023 / 0:11

החורף הגיע ופריטי הלבוש לעונה הקרה חזרו לשימוש. אבל למה רובנו בקושי מכבסים אותם, אם בכלל? הרופאים מסבירים בדיוק מה אנחנו צריכים לעשות ומה הסיכוי שזה יגרום לנו לחלות - ואיך מכבסים כל פרט חורפי

עוברות לארון חורף - שירה בר מסדרת לשלי צירנג את הארון/שירה בר, NOW

החורף כבר בעיצומו וזה אומר שהמעילים, הכפפות, כובעי הגרב והצעיפים יצאו מהארון וחזרו לשימוש. אבל חשוב מאוד שתדעו - הם יכולים לעשות אתכם חולים! הסיבה היא שלמרות שהם באים במגע עם הרבה מאוד גורמים חיצוניים שלעיתים מזוהמים, ולמרות שאנחנו לובשים אותם מדי יום רובנו לא מכבסים את הכפפות וכובעי הגרב באופן יומיומי והרבה מאוד מאיתנו עושים זאת, אולי, פעם בשנה.

אם אתם שייכים ל-38 אחוזים של האנשים שמכבסים את המעיל פעם בשנה או ל-28 אחוזים שמכבסים באותה תדירות את הצעיף, כובע הגרב או הסוודר, לד"ר תומאס רוסו, שמתמחה במחלות זיהומיות, יש חדשות חשובות עבורכם.

"אנחנו מכבסים באופן קבוע את הבגדים שלנו, אבל באופן הרבה פחות תדיר את המעילים והצעיפים", אמר ד"ר רוסו והרגיע: "בסופו של יום, אין הרבה מחלות זיהומיות שמועברות דרך הבגדים שלנו. כן, יש סיכוי להידבק בחיידקים מהבגדים, אבל הסבירות נמוכה מאוד".

"בקטריות ווירוסים לא מחזיקים מעמד חודשים בארונות שלכם", הוסיפה ד"ר ג'אמילה יוסוף, "בקטריה שורדת שם במשך שבועיים מקסימום. נגיף הקורונה יכול להחזיק מעמד כמה ימים, כך שגם הוא לא מחזיק מעמד הרבה זמן".

אל תגידו לא ידענו

זו הדרך הנכונה לכבס את בגדי החורף שלכם

לכתבה המלאה

אז מה קורה אם אנחנו לא מכבסים את המעילים אחרי שאנחנו מסתובבים איתם בחוץ? ד"ר רוסו טוען שהבגדים האלו יכולים להיות נגועים בבקטריות, וירוסים ויכולים לגרום למחלות, בעיקר כאלה שקשורות למעיים. אבל כדי לגרום למחלה "החיידקים חייבים לחדור למערכת העיכול שלכם", הוא טוען, "הם חייבים לעבור מהבגדים לידיים ואז מהידיים לפה כשאנחנו נוגעים בו. אם זה חיידק נשימתי, הוא צריך לבוא במגע עם הידיים ואז עם העיניים והפה".

ד"ר אירפאן חפיז הסביר ש"רוב העברת החיידקים נגרמת במגע והעברת נוזלים מאדם לאדם ולכן חפצים דוממים לא גורמים להדבקה בדרך כלל".

מזג אוויר בחופי הרצליה ויפו, 6 בינואר 2019. ראובן קסטרו
כל כמה זמן אתם מכבסים את המעיל?/ראובן קסטרו

עוד על חשיבות הכביסה
כל כמה זמן באמת חייבים לכבס מגבות? התשובה תדהים אתכם
ויכוח סוער: כל כמה זמן צריך להחליף ולכבס את הפיג'מה?


אז כל כמה זמן צריך בכל זאת לכבס בגדים עליונים כמו מעילים, צעיפים, כובעים וכפפות?

העובדה שהסיכוי להידבק בחיידקים באמצעות הבגדים האלו הוא נמוך, לא אומר שלא צרים לכבס אותם. ג'אמילה יוסוף ממליצה לשטוף את פריטי הלבוש החורפיים האלו 3-5 פעמים במהלך העונה, בעוד שכפפות צריך לכבס יותר משום שהן באות במגע עם אובייקטים שבאים במגע עם הרבה אנשים כמו כפתורים של המעלית, דלתות, תחנות רכבת וכדומה.

אנו לובשים כפפות בתקופה זו של השנה כדי להגן על עצמנו מפני הקור והן נועדו לשמש שכבת הגנה, אבל האם הן באמת גורמות לנו היות חולים בעונת הצינון והשפעת?

באתר flushinghospital הסבירו שבעוד שכפפות ממלאות תפקיד חשוב מאוד בשמירה על חום הגוף, הן יכולות גם להיות כר גידול של חיידקים מזיקים אם הן לא נשטפות באופן קבוע. כשחושבים על זה, אנחנו משתמשים בכפפות שלנו כשאנחנו פותחים דלתות, מחזיקים מסילות מדרגות נעות, ונוסעים באוטובוס - כל אלה מהווים מקוות גידול פוטנציאליים לווירוסים. לאחר שאנחנו נוגעים בדברים האלה, אנו עשויים להשתמש בידיים המכוסות בכפפות כדי לגרד את האף או לכסות את הפה כשאני משתעלים. חלקנו עשויים אפילו להשתמש בכפפות כדי לנגב את האף כאשר אין טישו זמין.

ההערכה היא כי וירוסים מסוימים כמו נגיף השפעת יכולים לחיות על הכפפות שלנו במשך יומיים עד שלושה, בעוד שווירוסי קיבה, כגון נגיף רוטה ונורו-וירוס יכולים להישאר פעילים על הכפפות עד חודש.

איך לשטוף כפפות?

אישה עם כפפות. Giphy
אישה עם כפפות/Giphy

חלק מהמומחים ממליצים לכבס את הכפפות לפחות פעם בשבוע, וגם המחמירים פחות מסכימים שבמהלך חודשי החורף, יש לכבס את הכפפות לפחות 3-5 פעמים. עם זאת, אם אתם לובשים את הכפפות באזורים ציבוריים - חנות, למשל - תרצו לשטוף אותן לעתים קרובות יותר. בדיוק כמו מעילים, כפפות צמר ועור עשויות לדרוש טיפול מיוחד יותר בעוד שניתן לשטוף בדים הניתנים לכביסה במכונת הכביסה (כמובן בהתאם להוראות המופיעות בתגיות), רצוי בתוך רשת כביסה.

במקום להשתמש במכונת הכביסה, ניתן גם להשרות את הכפפות בכיור או בקערה עם מים חמימים וחומר ניקוי לכביסה עדינה. לאחר חמש דקות, שטפו אותן בעדינות במים קרירים. במקום לקמט ולסחוט אותן, מה שיכול להשפיע על הצורה שלהן, סחטו בעדינות את המים ואז הניחו אותן שטוחות לייבוש באוויר.

איך לשטוף צעיפים?

עוטפים ילד בצעיף. Giphy
עוטפים ילד בצעיף/Giphy

צעיפים לא רק עושים עבודה נהדרת בשמירה על חום הגוף, הם עושים עבודה די טובה באיסוף ושמירה של שמני גוף וזיעה. אמנם אין צורך לשטוף צעיפים לאחר כל לבישה, אך יש לכבס אותם מעת לעת. בהתאם לאורך החורף, מומלץ לכבס את הצעיפים 5-7 פעמים במהלך העונה. מכיוון שצעיפים נוגעים בפנים שלנו לעתים קרובות, כביסה שלהם לעתים קרובות יותר אף פעם לא מזיק, במיוחד לאחר שאתם מסתובבים במקומות ציבוריים. כשמנקים את הצעיפים במכונת כביסה, הניחו אותם בשקית רשת ייעודית לכביסה ושיטפו אותם בטמפרטורה קרירה כדי למנוע נזק. צעיפים מקשמיר יש לשטוף ביד בעזרת כמה טיפות של סבון כלים או חומר ניקוי עדין ומים קרים כדי לשמור על התחושה היוקרתית.

איך לשטוף כובעים?

אישה עם כובע צמר. Giphy
אישה עם כובע צמר/Giphy

כובעי חורף (בין אם כובעי גרב או צמר) חשופים לרוב לזיעה, איפור ומוצרים לטיפוח השיער. כמו כפפות, מומחי כביסה ממליצים לכבס את כובעי החורף שלוש עד חמש פעמים בעונה. עם זאת, בהתאם למה שעובר על הכובע, ייתכן שתרצו לשקול לשטוף אותם באופן תדיר יותר. אם אתם חוזרים מיום גשום או שהייתם בסקי לא יזיק לכבס את הכובע לפני החבישה הבאה שלו. רוב כובעי החורף יכולים לעמוד בשטיפה במכונת כביסה, אך הקפידו לבדוק את התגיות להוראות כביסה מיוחדות.

חשוב לזכור שכביסה של מעילי חורף, צעיפים וכפפות יכולה לא רק להרחיק לכלוך וחיידקים, היא יכולה גם לעזור להאריך את השימוש בהם כדי שתוכלו לחבוש אותם במשך חורפים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully