וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה טוען שמסוכן להשאיר כביסה רטובה במכונה ליותר מ-30 דקות. האמנם?

25.10.2022 / 23:55

מומחה לניקיון הבית, טרי פישר, מזהיר שאם תשאירו את הבגדים הרטובים במכונת הכביסה למשך יותר מ-30 דקות, הם יהפכו לכר גידול לחיידקים מזיקים. מנגד, מרתה סטיוארט טוענת שגם כמה שעות לא יעשו נזק

מה עושים אם הבגדים התכווצו בכביסה?/מערכת אסור לפספס

בואו נודה בזה: לשים את הבגדים המלוכלכים במכונת הכביסה הוא החלק הקל. אחרי זה, כשצריך לתלות אותם או להעביר למייבש, אנחנו מתעצלים ונוטים להשאירם במכונה למשך שעות ארוכות עד שכבר אי אפשר להתעלם מהם. כעת מתברר שההרגל הנפוץ שלנו עלול להיות גרוע יותר משחשבנו, כשמומחה הניקיון טרי פישר מ-WeBuyAnyHome מסביר שהשארת הבגדים הרטובים במכונה עלולה להיות מסוכנת לבריאותנו.

לדבריו, אם הבגדים נשארים במכונת הכביסה לאחר סיום פעולתה למשך יותר מ-30 דקות, הם עשויים להפוך לכר גידול לחיידקים מזיקים. הוא אמר ל-Mirror: "חשוב מאוד לכבס בקביעות את הבגדים שלנו, אבל כביסה רטובה שנשארת במכונה אפילו עד 30 דקות לאחר סיום המחזור עלולה לגרום לחיידקים לפרוח. לא כל החיידקים מזיקים לבריאות, אבל חלק מהם עלולים לגרום לכם לחלות ומכונת הכביסה שלכם היא כר גידול עבורם - אז אתם רוצים להיות בטוחים שאתם לא עושים שם טעויות".

זה מה שקורה כשמשאירים את הכביסה הלחה במכונה:

@purehealth_research What happens to the clothes if left in a washing machine after the cycle? #washing #mold #bacterias #laundry #tips ♬ original sound - PureHealth Research

על אף שטרי ממליץ לתלות את הכביסה מיד לאחר סיום פעולת המכונה, מומחים רבים - כולל מרתה סטיוארט - טוענים שאין שום בעיה להשאיר את הכביסה הרטובה במכונה שעות ארוכות. בכתבה שפורסמה בדיילי מירור הבריטי, מומחים חשפו כמה זמן לדעתם ניתן להשאיר את הכביסה הנקייה והלחה בתוך המכונה מבלי שתהיה חובה להפעיל אותה שוב.

על פי המומחים של חברת מכונות הכביסה Whirlpool, בטווח זמן של 8 עד 12 שעות לא סביר שהכביסה הרטובה במכונה תעלה ריח לא נעים ועוד יותר לא סביר שיתפתחו בקטריות או עובש על הבגדים. גם מרתה סטיוארט, מגישת הטלוויזיה והסלבריטי האמריקאית שמתמחה בתחזוקת הבית, נשאלה על הסוגייה הזו בטלוויזיה ואמרה: "זה בסדר גמור להשאיר את הכביסה אפילו כל הלילה. אל תשאירו את הכביסה יותר מדי זמן - נגיד למשך שבוע, אבל כמה שעות זה בסדר גמור. אם אתם קמים בבוקר וזורקים את הכביסה למייבש - זה יהיה בסדר גמור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully