וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה שהבגדים שלכם יוצאים מסריחים ממכונת הכביסה - ויש דרך לפתור את זה

21.8.2022 / 23:49

מומחי הכביסה של "לייף-האקר" טוענים שיש סיבה שהבגדים שלנו מריחים רע יותר במהלך הקיץ - וזה לא רק בגלל הזיעה. הם ממליצים על כמה טיפים שיסייעו לכם להיפטר מהריח המעופש

זה מה שקורה כששמים מצלמת GOPRO בתוך מייבש כביסה/GoPro Takes a Spin in the Dryer @Dad Being a Dad

יש סיבה שהבגדים שלכם מריחים רע בעיקר בקיץ - ואנחנו לאו דווקא מדברים על ריח הזיעה שהדאודורנט לא תמיד מצליח למנוע. מזג האוויר החם והלח של הקיץ יוצר תנאים מושלמים להפיכת הבגדים למעופשים ובעלי עובש. מכירים את זה שאתם מוציאים את הכביסה מהמכונה או מורידים אותה מהחבל והיא מריחה לכם רע? אז יש כמה דברים שתוכלו לעשות כדי למנוע את זה.

לדברי מומחי הכביסה של LifeHacker, במהלך הקיץ ריחות רעים הופכים לשכיחים יותר בבגדים שלכם, גם לאחר כביסה. לעתים קרובות הבגדים מסריחים לאחר שיובשו בצורה לא נכונה או הושארו במכונת הכביסה זמן רב מדי, או במילים אחרות - כאשר הם נותרים לחים. במהלך הקיץ, יש יותר הזדמנויות לכך: "אם אפשרי, נסו לזהות מה גורם לבגדים שלכם להסריח מלכתחילה. לדוגמה, הבגדים שלכם עלולים להריח רע כי הזעתם בזמן שלבשתם אותם והם התייבשו לפני שכיבסתם אותם. זה מביא למצב שהריחות הרעים ננעלים בתוכם".

זוג מסריח. ShutterStock
הבגדים שלכם מריחים רע בקיץ? לא בטוח שזה בגלל הזיעה/ShutterStock

ייתכן גם שתליית בגדים לייבוש בחוץ בזמן הלח של היום או הכנסת הבגדים בארון שלכם כשהם עדיין מעט לחים עשויות לאפשר לטחב לגדול. איוורור לקוי בארון שלכם, מכונת כביסה לא נקייה או סביבה פנימית לחה מאוד יכולים גם להיות האשמים בכך. לבדים סינתטיים יש גם נטייה להיאחז בריחות לאורך זמן, בעוד שלמגבות יש ריח מעופש תמידי אם תשתמשו בהן יותר מדי פעמים מבלי לכבס.

"אתם לא צריכים לשנות את כל אורח החיים שלכם או להפסיק ללבוש בדים סינתטיים", הרגיעו המומחים. פשוט זהו את הגורם לריח ולאחר מכן פעלו כדי להיפטר ממנו.

כשזה מגיע למכונות הכביסה, בפעם הבאה שאתם מכבסים - המומחים ממליצים להוסיף חומץ לבן במקום מרכך במהלך מחזור השטיפה. "פשוט הוסיפו כוס אחת לכל מכונה עבור מכונות כביסה עם דלת עליונה ורבע עד חצי כוס עבור מכונות כביסה עם דלת קדמית", יעצו אנשי המקצוע, "אם הריח לא ייעלם, נסו לשטוף בדים מעופשים במים חמים עם כוס מלאה של חומץ לבן וללא חומר ניקוי".

אתם יכולים גם לפזר עד חצי כוס סודה לשתייה לתוך מכונת הכביסה שלכם לפני הכביסה - ולהוסיף חומץ במהלך מחזור השטיפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אשה עם כביסה מסריחה. ShutterStock
אם הכביסה מריחה רע לפני וגם אחרי הפעלת המכונה - כנראה שיש לנקוט אחרת/ShutterStock

טיפול בבגדים שלכם עם מוצר כמו בוראקס לפני הכביסה הוא גם פתרון."טפלו מראש בבדים מעופשים עם בוראקס על ידי השרייתם באמבט של מים חמים וחצי כוס בוראקס למשך שעה לפני שמכינים את הבגד למחזור כביסה רגיל", הציעו המומחים. לאחר מכן, רק וודאו שהבגדים שלכם מתייבשים לחלוטין. תנו למייבש שלכם לסיים את העבודה לחלוטין לפני שתקפלו ותתקפלו.

בנוסף, המומחים מציעים לשקול לוותר על המייבש ולתלות את הבגדים שלכם בחוץ לייבוש. הם ציינו כי לקרני השמש האולטרה סגולות יש תכונות חיטוי שיכולות לחסל טחב. עם זאת, בישראל הטיפ הזה פחות נוח כי יש לחות גבוהה באוויר. גם אם החום הגבוה מייבש יופי את הבגדים - כל עוד הלחות גבוהה עדיף לוותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully