וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו כיצד מזלג יעזור לכם לשמור על הגינה

4.5.2022 / 20:48

ראיתם עכבר, חולדה או חתול רחוב בגינה ואתם מפחדים על הצמחים שלכם? ומה עם חלזונות או סתם חרקים שמכרסמים את העלים? מומחי גננות הציעו מספר טיפים להגנה על הגינה שלכם באמצעות דברים שכבר יש לכם בבית

שיטה להכנת ספריי ביתי להרחקת חרקים ומזיקים בגינה/Armen Adamjan

חרקים מזיקים יכולים לפגוע בגינה שלכם, החל מחורים בעלים ועד הרס צמחים ישירות מהשורש שלהם. גנן מקצועי חשף כמה טריקים שניתן לעשות מדברים שכבר יש לכם בבית ועולים כמעט כלום כסף, על מנת להתגונן נגדם.

ב"סאן" הבריטי דווח שמומחה הגננות בוב ווילה מציע שימוש בסבון נגד מזיקים כ"חומר לא רעיל" שאותו אפשר להשפריץ על הצמחים שמותקפים על ידי החרקים. הם מציעים לערבב שתי טיפות של שמן אתרי, עם כפית של סבון נוזלי ורבע כוס מים, ולהכניס לתוך בקבוק ספריי. עם זאת, הימנעו משימוש בנוזל כלים, כיוון שהוא מכיל חומרים שיפגעו בצמחים. "שימו את הבקבוק בהישג יד כדי שתוכלו להגן על הגינה מכל המזיקים למיניהם".

מזלגות נגד חתולים!

Scare-Cat Device

עצה נוספת מתאימה בדיוק לעונת ה"על האש". המומחים מציעים שימוש בפריט שלכל אחד מאיתנו יש במטבח כדי להגן על הגינה. "אם ראיתם חתולי רחוב, ארנבים, עכברים או עכברושים בשטח שלכם, נעצו מספר מזלגות בשטח ליד איפה שזיהיתם אותם. החלק המשונן יפחיד את רוב החיות הקטנות, וישמור על הצמחים הקטנים".

שקיות על הפירות ובירה נגד חלזונות

יש לכם עץ פרי ואתם מתכננים גם לאכול ממנו? הרחקת זחלים וחרקים מהפירות המבשילים יכולה להיות משימה מרתיעה, אם אתם לא רוצים להשתמש בתרסיסים כימיים. אבל אל דאגה - ניתן להגן על הפרי במהירות, בקלות ובזול על ידי החלקת שקית זיפלוק על הפרי לאחר שהוא התייצב. יש לאטום את השקית הכי קרוב שניתן לגבעול, ואז לתת לטבע לעשות את שלו. כשהפרי גדל ונוטה כלפי מטה, השקית תסתובב יחד איתו, ותוכלו לקטוף את כל הפירות ללא פגמים כשהם בשלים.

אם הבעיה שלכם היא שבלולים או חלזונות אתם בטח לא רוצים שהם יבקרו שוב. ברגע שהמזיקים הריריים האלה מתיישבים בגינה שלכם, הם ינשנשו מהירקות שאתם מגדלים, ישמידו שתילים וילעסו את עלי הצמחים עד שהם יראו כמו גבינה שוויצרית. כדי להיפטר מהם אחת לתמיד, ותרו על הכדורים הרעילים ובחרו במקום זאת אלטרנטיבה טבעית כמו בירה או שיבולת שועל. כדי להכין מלכודת חלזונות משלכם - שיפכו קצת בירה בפח קטן כמו פחית טונה. השבלולים אוהבים את הריח של הבירה, כך שהם יימשכו אליה והגינה שלכם תחזור לבעלותכם תוך זמן קצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully