וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המומחית חשפה: טעויות הניקיון שעלולות להרוס את הרהיטים שלכם

עודכן לאחרונה: 31.3.2022 / 10:04

כולנו מנקים מדי פעם את הרהיטים בבית וגם את השטיח למי שיש. אבל יש כמה טעויות נפוצות שאנחנו עושים שגורמות לרהיטים שלנו יותר נזק מאשר תועלת. הטיפים של סנה שרוואני עשויים לעזור גם לכם

טעויות בניקוי הבית/@apieceofmyglamhome

חולי ניקיון? ובכן, כדאי שתדעו איך לעשות זאת נכון, אחרת אתם יכולים לגרום נזק לרהיטים ולשטיח בבית שלכם. סנה שרוואני, מומחית לניקיון ולייף סטייל מניו ג'רזי מנתה כמה טעויות בולטות שאנשים עושים כשהם מנקים את הבית, והן עלולות לגרום לנזק רב במקום להועיל.

כך למשל, כאשר אתם מנקים את השטיח בבית שלכם - אם תשתמשו במסיר כתמים אתם עלולים לגרום לתוצאה הפוכה ממה שקיוויתם. שרוואני הסבירה שמסיר הכתמים מותיר אחריו שאריות דביקות שעלולות להפוך למעין מגנט של לכלוך. בסרטון שהיא העלתה לערוץ הטיקטוק שלה היא הזהירה מהטעות הזו.

אז איך מורידים כתמים מהשטיח? חשוב לדעת שיש הרבה חומרים יעילים יותר לניקוי השטיח. אם נשפך לכם יין על השטיח, השתמשו בתערובת של חומץ לבן, מים וחומר ניקוי עדין. במקרה של כתם קפה השתמשו בחומץ, מים, חומר ניקוי ומי חמצן.

בדומה לחומץ, שהפך לחומר ניקוי פופלרי לאחרונה, כך גם חומרי ניקוי אחרים תוצרת בית צוברים אוהדים, אבל חשוב לדעת אילו כימיקלים אסור לערבב כדי להימנע מבעיות בריאותיות ונזקים למשטחים. כך למשל, שרוואני מזהירה שאין לערבב אקונומיקה עם אמוניה או אלכוהול לחיטוי.

ואכן, אמיטב דסגופטה, פרופסור לפתולוגיה בבית הספר לרפואה מקגוברן הסבירה שכאשר מערבבים אמוניה ואקונומיקה, נוצר גז רעיל בשם כלורמין, תרכובת רעילה של כלור, המהווה סכנה לעיניים ולמערכת הנשימה. "אם אנשים מריחים את האדים של זה , הם עלולים לקבל בחילה, הם יכולים להקיא. הם יכולים לחלות ויש גם אפשרות שאם הם ינשמו יותר מדי מאדי החומר הם עלולים להגיע לבית החולים".

בנוסף, ערבוב של אקונומיקה ואלכוהול הוא רעיל ביותר, מכיוון שהוא יוצר כלורופורם, חומר מסוכן ביותר המשמש בעיקר כסם הרדמה.

ניקוי עם אקונומיקה. daphnusia, ShutterStock
אל תערבבו אקונומיקה עם אמוניה או אלכוהול/ShutterStock, daphnusia

ומה לגבי ניקוי עם קיטור? השיטה הזו יכולה להיות יעילה מאוד, אך מאוד מסוכנת והרסנית כשמשתמשים בה לניקוי של רצפות פרקט ועץ. אם בבית שלכם יש רצפה כזו, חשוב לא להשתמש בקיטור או ניקוי באדים, משום שהוא יכול להרוס את העץ.

באופן דומה, היא הזהירה שלא להכניס כלי עץ למדיח הכלים, מכיוון שהמים החמים בו עלולים לעקם את העץ ולגרום לכלים להתפרק מהר יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully