וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחשוב שאתה מיליונר: השקיעו 200 אלף שקל בשיפוץ דירה שכורה

יש אנשים שהתייאשו מלנסות לחסוך לבית חלומות משלהם, והחליטו להשקיע הון קטן בשיפוץ דירה שכורה - האם הם פיצחו את השיטה? למי זה מתאים ומה קורה כשהחוזה מסתיים?

כולנו רוצים לגור בדירת החלומות בלי להתפשר, אך יוקר המחייה ועליית מחירי הדיור בישראל מקשים מאוד על רבים לממש את החלום לרכוש את בית חלומותיהם. יש מי שמבינים שכדי לממש את החלום בעתיד הקרוב הם יצטרכו לחשוב מחדש על התבניות הרגילות של רכישת בית ושיפוץ. וכשלב ראשון הם שוכרים את דירת חלומותיהם אבל לא מוותרים על התאמתה לצרכים שלהם, גם כאשר הם מבינים מראש שחלק מההשקעה לא ימשיך הלאה לדירתם הבאה. בחלק מהמקרים מדובר על דירות שכורות בשכונות יוקרתיות, והדיירים לא מהססים להשקיע בהן גם מאות אלפי שקלים, ובמקביל משקיעים גם באפיקים אחרים שבעתיד אולי יאפשרו להם לממש את החלום להפוך משוכרים לבעלי דירה.

"אני עד למגמה בקרב משקיעים צעירים, שנמצאים בתחילת דרכם, במסגרתה החליטו להשקיע מאות אלפי שקלים בבית שהוא לא שלהם, הרבה פעמים אלה נכסים שממוקמים בשכונות יוקרה או נכסי פרימיום כמו דירות פנטהאוז, או דירות גן גדולות ומרווחות", אומר המעצב מיכאל אוחיון. "יש משפט שאומר ש'כסף מביא כסף ובית לוקח כסף'. יש אנשי עסקים שמשקיעים את הכסף שלהם במסלולים שונים בעסקים ולא קונים בית. וחשוב לציין, שהם לא מוכנים לוותר על רמת חיים גבוהה. הם שוכרים דירת יוקרה - הרבה פעמים זה דירות במגדלי יוקרה או דירות פנטהאוז - לטווח ארוך של מינימום 5 שנים ולא מתפשרים על העיצוב". לדברי אוחיון, לא בהכרח מדובר בזריית חול (או יותר נכון, כסף) לרוח: "בעיצוב היוקרתי 80 אחוזים מההשקעה ניתנת להעברה לדירה הבאה שלהם, כמובן בתנאי שזה מתאפשר".

דירה שכורה בפתח תקווה ששופצה על חשבון השוכר בתקציב של 250 אלף ש"ח. תכנון ועיצוב: מיכאל אוחיון. עידן גור,
הגורילה המוזהבת תעבור גם לדירה הבאה? פנטהאוז שכור בפ"ת, עיצוב: מיכאל אוחיון/עידן גור
דירה שכורה בפתח תקווה ששופצה על חשבון השוכר בתקציב של 250 אלף ש"ח. תכנון ועיצוב: מיכאל אוחיון. עידן גור,
חווית מגורים שתואמת את רמת החיים הגבוהה של השוכר. חדר שינה בפנטהאוז בפ"ת/עידן גור

"לא רוצים פער בין החוץ לפנים"

"קיימת מודעות עצומה לעולם העיצוב. אנשים ששוכרים דירה, בטח ובטח במקומות יוקרתיים, כמו מגדלים עם בריכות, חדרי כושר, גינות, שומר ולובי מפואר, לא רוצים את הניגודיות הזו שבין החוץ היוקרתי לבית שלהם", מסביר אוחיון. "הם רוצים שאותו עושר יחדור גם לפנים הבית. הרי אין טעם לחיות במגדל מפואר, כאשר פנים הבית לא נוח ולא מזמין, או רדוד".

עוד בוואלה!

לא מוזיאון: הדירה השכורה שהפכה לקן משפחתי חם ועוטף

לכתבה המלאה
דירה שכורה בפתח תקווה ששופצה על חשבון השוכר בתקציב של 250 אלף ש"ח. תכנון ועיצוב: מיכאל אוחיון. עידן גור,
"אין טעם לחיות במגדל מפואר, כאשר פנים הבית לא נוח ולא מזמין, או רדוד". מטבח משודרג ותוספת של אי/עידן גור
דירה שכורה בפתח תקווה ששופצה על חשבון השוכר בתקציב של 250 אלף ש"ח. תכנון ועיצוב: מיכאל אוחיון. עידן גור,
הלקוח הבטיח לעצמו שבחמש השנים הקרובות הוא יהנה מבית שהותאם בדיוק לצרכים הספציפיים שלו". פנטהאוז שכור בפ"ת, עיצוב: מיכאל אוחיון/עידן גור

ואוחיון יודע על מה הוא מדבר, בין לקוחותיו יש גם כאלה שעשו בדיוק את זה. "לקוח שלי השקיע 250 אלף ₪ בדירת פנטהאוז בפתח תקווה באחד האזורים היוקרתיים בעיר ובו זמנית רכש 3 דירות קטנות בפריפריה. בדירת הפנטהאוז שאליה עבר, ריהטתי והתאמתי את הבית, כולל מוצרי חשמל, אקססוריז, טקסטיל, ריהוט פנים, ריהוט גן, תאורה, מטבח משודרג, הוספת אי, בחירת פרטי אומנות לבית כמו למשל פסל הגורילה העוצמתי בגוון זהב, ועוד".

"אז נכון, חלק מההשקעה ירד לטמיון ברגע שהלקוח יעבור הלאה לדירה הבאה, אבל הוא הבטיח לעצמו שבחמש השנים הקרובות לפחות הוא ייהנה מההשקעה ומבית שהותאם בדיוק לצרכים הספציפיים שלו, וזה משהו שהוא לא יכול לקבל בשום דירה שלא עברה התאמה ועיצוב אישיים למידותיו", הוא אומר. הדירה בפתח תקווה עוצבה בסגנון שמדמה סוויטה בבית מלון, עם הרבה מוטיבים שחורים ומספקת חווית מגורים שתואמת את רמת החיים הגבוהה של הלקוח.

דירה שכורה בשכונת יוקרה במרכז, ששופצה על חשבון השוכר בתקציב של 200 אלף ש"ח. עיצוב: מיכאל אוחיון. עידן גור,
הדייר זמני, אבל הקיר לתמיד. קיר כוח שחור בסלון דירה שכורה במרכז/עידן גור
דירה שכורה בשכונת יוקרה במרכז, ששופצה על חשבון השוכר בתקציב של 200 אלף ש"ח. עיצוב: מיכאל אוחיון. עידן גור,
בעל הבית הסכים להשתתף בחלק מהעלות, בתנאי שהשדרוגים ישארו בדירה גם בתום החוזה. דירה שכורה ששופצה על ידי השוכר, עיצוב: מיכאל אוחיון/עידן גור

אותו שוכר מפתח תקווה הוא ממש לא מקרה בודד, ודרכו הגיע אל אוחיון לקוח נוסף שביקש לשפץ דירה ששכר בשכונת יוקרה במרכז. "מדובר במשקיע בשוק ההון שבחר לגור בדירת יוקרה. גם הוא, בדומה לחברו, רצה רמת חיים גבוהה והיה מוכן להשקיע בשיפוץ 200 אלף ₪". על מה הלך הכסף? אוחיון עיצב בדירה קיר כוח עוצמתי עשוי MDF צבוע בשחור מט, (שמן הסתם לא יוכל לעבור הלאה עם הדייר לדירה הבאה) וגם ריהט ואיבזר את הדירה כולה. "קיר הכוח מספק בסיס אצילי לבית, וכמובן לקחנו בחשבון שהוא יישאר בדירה בתום השכירות. הלקוח סיכם עם בעל הדירה על ביצוע מספר שדרוגים בתמורה להשתתפותו בעלויות, ואותו לקוח התחייב להשאיר בדירה את השדרוגים, כמו למשל גופי התאורה", הוא מסביר. שאר תקציב השיפוץ הושקע בבחירת פרטי ריהוט ייחודיים, יציאות אמנות בולטות, פריטי טקסטיל ועוד.

דירה שכורה בשכונת יוקרה במרכז, ששופצה על חשבון השוכר בתקציב של 200 אלף ש"ח. עיצוב: מיכאל אוחיון. עידן גור,
אחד התנאים הוא שגופי התאורה ישארו בדירה. שכורה ומשופצת במרכז/עידן גור

גם לאדריכל בועז שניר לא זר הקוספט של פרוייקטים בשוק השכירות. שניר נשכר לטובת שיפוץ דירה בהרצליה פיתוח, שאותה שכרו הדיירים לטווח ארוך מאוד של עשר שנים. "ההשקעה בדירה נבעה מהרצון של דייריה להרגיש 'בית', כאשר הדירה המקורית הייתה בעיניהם מיושנת ולא נעימה", הוא מספר.

דירה שכורה בהרצליה פיתוח ששופצה על חשבון השוכרים. תכנון:  אדריכל בועז שניר. עמרי אמסלם,
"כדי לגור באותה דירה 10 שנים, חייבים שהיא תהיה נעימה". דירה שכורה בהרצליה פיתוח בתכנון אדריכל בועז שניר/עמרי אמסלם
דירה שכורה בהרצליה פיתוח ששופצה על חשבון השוכרים. תכנון:  אדריכל בועז שניר. עמרי אמסלם,
החליפו ריצוף, מטבח, דלתות פנים ושיפצו את חדרי הרחצה מאפס. דירה שכורה בהרצליה פיתוח/עמרי אמסלם

הלקוחה ביקשה מטבח חדש, נעים ומרווח, חדרי שינה מפנקים וחדרי רחצה שכיף לסיים בהם את היום. במסגרת השיפוץ בוצעו עבודות רבות שברור מאליו שהן לא משהו שיוכלו לנייד בתום חוזה השכירות: הריצוף בכל הדירה הוחלף, הסלון הורחב על חשבון המרפסת כך שהחלל הציבורי גדל משמעותית, המטבח הוחלף וגם חדרי הרחצה שופצו מאפס והותקנו בהם כל החידושים והטכנולוגיות.

בקומת חדרי השינה הוחלף הריצוף לפרקט עץ טבעי וגם הדלתות הוחלפו לדלתות עמידות למים ומסננות רעשים. בנוסף, חידשנו את התאורה בכל הבית לתאורה מודרנית שמפיצה הרבה אור מסביב וגם חסכונית בחשמל. עלות השיפוץ הסתכמה בכ-200 אלף ₪. "אין ספק שזו בחירה טובה ומדוייקת כאשר השהות בדירה היא לטווח ארוך", אומר שניר, "כדי לגור בבית למעלה מעשור צריך דירה שנעים להיות בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully