וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו פיזה, רק מפחיד: גורד שחקים נוטה על צדו הוא אסון שמחכה לקרות

עודכן לאחרונה: 11.1.2022 / 9:56

מגדל המילניום הוא פרוייקט מגורי יוקרה בסן פרנסיסקו שעקב שקיעת יסודותיו נוטה על צדו בקצב מסחרר, העבודות ההנדסיות לייצובו גרמו משום מה לנזק נוסף שרק הגביר את הזווית המסוכנת

הדיירים במגדל המילניום בסן פרנסיסקו מביטים מדי יום אל חלונות דירות היוקרה שלהם, ובמקום ליהנות מהנוף המרהיב של העיר שנשקף מהן הם מחפשים בדאגה סימנים נוספים לאסון שהולך ומתקרב אליהם. גורד השחקים בן 58 הקומות שנחנך בשנת 2009 כפרוייקט מגורי יוקרה בלבו של הרובע הפיננסי בסן פרנסיסקו נוטה על צדו ב-26 אינצ'ים (שהם כ-66 ס"מ) מהזווית המקורית שלו.

לדברי מהנדס המבנים רונלד המבורגר שמנסה לייצב את המגדל, קצב הנטייה הנוכחי שלו עומד על 3 אינצ'ים (כ-7 ס"מ) בשנה. עד כה הניסיונות לייצב את המגדל, שיסודותיו שוקעים בצורה לא סימטרית היו כל כך לא מוצלחים עד שהם הצליחו למעשה להחמיר את המצב. בעקבות כך עבודות הייצוב נעצרו בשנה שעברה עד שיגלו מדוע קצב שקיעת היסודות התגבר בעקבותיהן וכיצד ניתן לתקן זאת.

חלון שבור בדירה במגדל המילניום בסן פרנסיסקו שנוטה על צדו. AP
חלון באחת הדירות במגדל המילניום שנסדק עקב שקיעת היסודות ונטיית המבנה/AP
פועלים מבצעים עבודות לייצוב וחיזוק יסודותיו של מגדל המילניום - גורד שחקים בסן פרנסיסקו שנוטה על צדו. Eric Risberg, AP
משום מה, הניסיונות שלהם לתקן רק החמירו את המצב. פועלים הנדסיים במגדל המילניום/AP, Eric Risberg

בשבוע שעבר שלח המהנדס המבורגר מכתב להנהלת הבניין, שבו הוא הודיע על החלטתו לקצץ משמעותית את מספרם של עמודי התמיכה שהוצבו תחת הבניין בניסיון למנוע את שקיעתו. נכון להיום, ישנם 52 עמודי תמיכה כאלה, והמבורגר מציע לקצץ את מספרם ל-18 בלבד. אותם 18 עמודי תמיכה יהיו עשויים מפלדה ויעוגנו ישירות למצע סלעי בעומק האדמה שמתחת למגדל. אולם, הוא הוסיף אזהרה במכתבו לפיה, ייתכן סיכוי ש-18 עמודים לא יספיקו כדי לספק תמיכה. במצב כזה לו"ז עבודות הייצוב יתארך וקצב השקיעה והנטייה של המבנה יתגבר במהלך התקופה הזאת.

שקיעת יסודות היא לא תופעה נדירה בהנדסת בניין, אולם היא קריטית כאשר מדובר על מבנים גבוהים שנטייתם הצדה עלולה ליצור מומנטום בעייתי במיוחד ולהגביר את הסיכון לנזקים ואף לקריסה. הדיירים במגדל המילניום מרגישים את השלכות הנטייה של המגדל מזה זמן, ותנועת המבנה כבר גרמה לחלונות להיסדק ולנזקים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully