וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכשי דירות היוקרה כבר לא רוצים לעצב אותן לבד

בפרויקטי היוקרה שנבנים היום במרכז הארץ ניכר טרנד חדש - לא עוד דירות שנמכרות ברמת המעטפת וכל דייר מתאים לעצמו בעזרת איש מקצוע, אלא דירות מוכנות במספר מצומצם של דגמי פרימיום

כיכר המדינה, תל אביב. ShutterStock
מה נשתנה בתחום מגדלי היוקרה לאחרונה? כיכר המדינה וקו הרקיע של מגדלי אזור הבורסה בר"ג/ShutterStock

את הדירות במגדלים המגורים ופרויקטי היוקרה הנבנים בעיקר באזור המרכז, נהוג היה עד כה לשווק ולמכור ברמת מעטפת, בדיוק כמו משרדים. באופן כזה הלקוח שוכר אנשי מקצוע לטובת תכנון דירה שתהיה תפורה למידותיו. אבל היום, טוענת האדריכלית דנה אוברזון, הטרנד הזה מאחורינו. "חזרנו בסערה לחיים האינטנסיביים וללו"ז הלחוץ ומסתמן שהמציאות והרצונות השתנו. פעם רצו לרכוש מעטפת, במיוחד במגורי יוקרה, היום רוצים את הכל מוכן פרימיום כי יש לנו מעט מדי זמן ופחות מדי ידע". לדבריה, "רכישת דירות הופכת דומה יותר לרכישת רכב יוקרה - הלקוח מוזמן לבחור את הדגם המתאים לו מבחינת צורה ועיצוב מתוך קטלוג הדגמים שבמבחר".

גם בישראל מתחילים לעבור לאט לאט למגמה הזאת, שכבר נפוצה למדי בחו"ל. בין הפרויקטים המקומיים שמציעים את מסלול הדירות הקטלוגיות ניתן למנות את פרויקט Exchange רמת גן של אזורים ומגדל ביטוח, ובפרויקט "פארק בבלי" בתל אביב של קבוצת פלאזה אינטרנשיונל. הקונספט הייחודי מציע לרוכשים דירות מתוכננות ומעוצבות עד הפרט האחרון, בסטנדרט שמכוון לפרויקטים היוקרתיים של מיאמי וניו יורק. הרוכשים יכולים ניתן לבחור מתוך ארבעה סגנונות עיצוב שונים המתבססים כולם על תיאוריית ארבעת היסודות: אוויר, מים, אדמה ואש.

דירה בעיצוב דנה אוברזון בפרויקט EXCHANGE RAMAT GAN. הדמיות אנדו,
"היום רוצים את הכל מוכן פרימיום". דירה בעיצוב דנה אוברזון בפרויקט Exchange ברמת גן/הדמיות אנדו

"בערים האורבניות כמו ניו יורק ולונדון פרויקטים מציעים דירות בהן אתה בעצם רוכש דירה קטלוגית עד הפרט האחרון", אומרת אוברזון שאמונה על עיצוב הדירות בפרוייקט Exchange לצד האדריכלים והמעצבים דוד לבנטל ומיכל האן. אוברזון מציינת כי המגמה מקובלת גם בלונדון ומזכירה למשל את פרויקט waterson building Long& בשכונת שורדיץ' הפופולארית. "דירות קטלוגיות מאפיינות פרויקטים בהן יש 'דירות סוכריה' כלומר דירות קטנות שבהן הכל מתוכנן עד הפרט האחרון. הקונספט הזה עובד פחות טוב בדירות מאוד גדולות".

לדברי גל נאור, שאמונה על עיצוב הדירות בפרוייקט פארק בבלי "הטרנד של דירות מעוצבות לפרטי פרטים נפוץ בחו"ל באזורי ביקוש גבוה בהם יש תנופת בנייה, תחרות בריאה, גיוון ביזמים וכוח קנייה משמעותי. כאדריכלית, התחלתי לייצר פרויקטים מהסוג הזה בראשית שנות ה-2000. פורצת הדרך והמובילה בתחום עד היום היא ניו יורק, שמתמודדת עם מגדלים ופרויקטים בסדרי גודל גדולים, ובזירה נדל"נית יזמית שאפתנית ותחרותית, בה כל יזם רוצה לשפר ולהציע את הטוב יותר, החדשני יותר והאטרקטיבי יותר. ולתת מוצר מדויק יותר ללקוחותיו". נאור מציינת שיש מספר תחומים בהם לוקח זמן לטרנד לעשות 'עלייה' ולהתאקלם בשוק המקומי. "עם זאת, מניסיוני, ברגע שהשוק אוהב ומאמץ את הרעיון, אנחנו הופכים להיות מובילים בתחום ו'עולים על מורינו'".

עוד בוואלה!

הדירה הזאת עמדה נטושה שנים, כך היא נראית היום

לכתבה המלאה
דירה בעיצוב גל נאור בפרוייקט פארק בבלי בתל אביב. עמית גירון,
טרנד נפוץ בחו"ל באזורים שבהם יש תנופת בנייה, תחרות בריאה וכוח קנייה משמעותי. דירה בעיצוב גל נאור בפרויקט פארק בבלי/עמית גירון

ככל שהדרישה למגורים עולה, ככל שכמות הפרויקטים גדלה ומתפתחת, כך עולה התחרות . ותחרות בריאה בשוק נדל"ן פעיל ודינמי מחייבת את היזמים להתחדש, להתעדכן ולהיות מדויקים יותר.

לטעמה של אוברזון, הקהלים שלדעתה הקונספט של דירות בגימור מלא מתאים להם הם משקיעים, בעיקר מחו"ל, שעבורם זו פעמים רבות דירה שנייה והם לא מעוניינים ולא רוצים להתעסק עם הליכה לחדרי תצוגה של מטבחים וברזים אלא מעדיפים מוצר מוגמר. אותו דבר קורה גם עם קהל מקומי של משקיעים או רוכשים למגורים, שרוצים לדעת תקציב ברור של כלל ההוצאה על רכישת דירה. "החשיבה של הלקוח מתעדפת כיום נוחות וזה משפיע גם על מתכנני הפרויקטים וחברות הנדל"ן".

עם זאת מציינת אוברזון כי יתכן שיהיו מי שיירתעו מסגנון זה מתוך פחד מהלא ידוע ולכן חשוב מאד להנגיש להם את העיצוב ואת בחירת החומרים אשר נעשית בקפידה, הרבה מראש לפי אפיונים של קהלי היעד של הפרויקט ובהתאמה ללקוחות השונים.

דירה בעיצוב דוד לבנטל בפרויקט EXCHANGE RAMAT GAN. הדמיות אנדו,
רואים יותר ויותר רוכשי דירות שמודים לנו שחסכנו להם את ההתלבטויות ויצרנו עבורם מוצר פתור ומעוצב. דירה בעיצוב דוד לבנטל בפרויקט Exchange ברמת גן/הדמיות אנדו

נאור אומרת כי יש לא מעט אנשים שאוהבים את עולם התכנון והעיצוב, וחשוב להם להשפיע ולתכנן את ביתם -מהמסד ועד הטפחות, וזה לגמרי בסדר. "אנחנו רואים יצירות נפלאות וייחודיות בעיצוב בתים ודירות בארץ. לעומת זאת, אנו גם רואים יותר ויותר רוכשי דירות שמודים לנו שחסכנו להם את ההתלבטויות הרבות, העלויות הנוספות, וייצרנו עבורם מוצר פתור, מעוצב עם דגש לכל הפרטים".

"אני מאמינה שזה בלתי נמנע שהענף יתקדם לכיוון זה של דירות מעוצבות ופתורות תכנונית לפרטי הפרטים. זה נכון מבחינה לוגיסטית וביצועית ובעיקר מושלם עבור הלקוח בקצה. זה נכון כשרוצים לעלות את רמת המוצר ואיכות הביצוע, וזה נכון ברמת השירות ללקוח", אמרה נאור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully