וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבריכה השקופה התלויה בלונדון תיסגר בגלל סיבה הזויה

עודכן לאחרונה: 30.12.2021 / 8:50

עלות החימום של הבריכה השקופה התלויה בין שני בנייני היוקרה מגיעה לסכומים מטורפים, ותקלה טכנית גורמת לכך שהיא לא מתחממת. הדיירים זועמים: "בעיקרון אנחנו מחממים את השמים", והבריכה צפויה להיסגר

חצי שנה בלבד אחרי שנפתחה הבריכה התלויה הראשונה מסוגה - בריכה שקופה באורך 25 מטרים שנמתחת בין שני בנייני מגורים בפרוייקט יוקרה בשם Embassy Gardens בדרום-מערב לונדון - היא צפויה להיסגר, לפחות לחודשים הקרובים. זאת, עקב עלויות תחזוקה גבוהות שנובעות מהקושי לחמם את הבריכה בחודשי החורף הקרים.

על פי הדיווחים בבריטניה, דיירי הפרוייקט זעמו כאשר נודע להם שהעלות השנתית של חימום הבריכה מוערכת ב-150,000 ליש"ט בשנה, שכמובן ייגבו מתוך דמי האחזקה והוועד שהם משלמים ועומדים על 9,000 ליש"ט לשנה (תעריף דמי האחזקה עבור דירת 3 חדרים במתחם). ולמרות העלות הגבוהה, הדיירים מדווחים שהמים בבריכה קרים מדי לשחייה.

כשהיא הושקה, הבריכה התלויה הפכה ללהיט ויראלי ברשתות החברתיות שלא יכלו לעמוד בפני הצילומים המרהיבים שהיא איפשרה, של שחיינים הנדמים כחוצים את שמי העיר בתנועות חתירה לולייניות. והיא זכתה לסיקור בכל רחבי העולם וגם היוותה מקור משיכה שיווקי עבור יזמי הפרוייקט, שהדירות בו עולות מיליוני ליש"ט.

sky pool בריכת רקיע שקופה תלויה באוויר ראשונה מסוגה במתחם המגורים היוקרתי Embassy Gardens בלונדון. AP
אבן שואבת לאינסטגרמרים ומשפיענים, משאבת כסף לדיירים. הבריכה התלויה בפרוייקט Embassy Gardens בלונדון בימים חמימים ויפים יותר/AP
sky pool בריכת רקיע שקופה תלויה באוויר ראשונה מסוגה במתחם המגורים היוקרתי Embassy Gardens בלונדון. AP
הכיסוי מקולקל והמים קפואים. הבריכה התלויה ב-Embassy Gardens בלונדון/AP

התכנון המקורי של הבריכה דווקא לקח את נושא עלויות החימום בחשבון, והיא היתה אמורה להיות מכוסה בכיסוי מיוחד בלילות, שאמור למתן את התקררות המים ועקב כך לצרוך פחות אנרגיה בחימומם. אולם, הדיירים מדווחים שמזה זמן כבר הכיסוי הזה מקולקל ואין אפשרות לכסות את הבריכה בלילות, שבדצמבר בלונדון יכולים להיות קפואים למדי.

"המים בבריכה קרים מדי כרגע בשביל להשתמש בה. זה פשוט טירוף שאנחנו עדיין משלמים על החימום שלה. העלות של החימום היא משהו כמו 450 ליש"ט ליום, ויש אולי 5 דיירים ששוחים שם. זה 90 ליש"ט לשחייה בודדת. זה ממש לא שווה את הכסף", אמרו זוג דיירים בשיחה עם אתר הדיילי סטאר. דייר אחר אמר: "אנחנו זועמים. הטמפרטורות בחוץ נמוכות נורא, אבל הבריכה עדיין פתוחה ונכון לרגע זה - לא מכוסה. בעיקרון, אנחנו מחממים את השמים". הדיירים הודיעו כי בכוונתם לבקש מחברת האחזקות שמנהלת את המתחם לסגור את הבריכה למשך חודשי החורף, כדי לחסוך את עלויות החימום המגוחכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully