וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפנט: בריכה שקופה ראשונה מסוגה תלויה מעל לונדון

עודכן לאחרונה: 7.6.2021 / 18:52

פרוייקט מגורי יוקרה חדש בלונדון חנך השבוע את ה-Sky Pool בריכה מרהיבה ושקופה שתלויה באוויר בין שני מגדלים. איך היא נבנתה והאם יש בריכות דומות גם בישראל?

קו הרקיע המוכר של לונדון קיבל לאחרונה שדרוג משמעותי עם חנוכתו של מתחם בניינים יוקרתי חדש ששני חלקיו מחוברים בעזרת Sky Pool - בריכה שקופה ראשונה מסוגה, כמו גשר עשוי מים בגובה של 10 קומות מעל העיר.

הבריכה, היא חלק מפרוייקט מגורים יוקרתי בשם Embassy Gardens והיא מחברת את שני המגדלים שמרכיבים אותו. היא עשויה מפולימר שקוף ואורכה 25 מטרים שנמתחים באוויר בין שמים וארץ ויוצרים גם לרוחצים במים, לעוברי האורח ברחוב ולדיירים בבניינים השכנים מופע מרהיב, מהפנט כמעט שנדמה לפעמים כמו מופע אקרובטי של אדם ואדריכלות.

sky pool בריכת רקיע שקופה תלויה באוויר ראשונה מסוגה במתחם המגורים היוקרתי Embassy Gardens בלונדון. AP
"מי ששוחה בבריכה מרגיש שהוא מרחף באוויר". בריכת הרקיע החדשה בפרוייקט Embassy Gardens בלונדון/AP

הבריכה עצמה הונדסה ויוצרה בקולורדו ארה"ב לאחר ארבע שנים של תכנון ובנייה, ומשם יצאה במסע ארוך ומאתגר מבחינה לוגיסטית עד שהגיעה למשכן הקבע שלה בלב הבירה האנגלית. "הרעיון של הבריכה בלט מעל כולם וחשבנו שהוא מאוד מיוחד. רק הודות להתפתחות הטכנולוגיה הצלחנו להוציא אותו לפועל. שחייה בבריכה הזאת גורמת לאנשים להרגיש כאילו שהם מרחפים באוויר", אמר שון מולריאן, מנכ"ל קבוצת באלימור שבנתה את פרוייקט הנדל"ן שבו הותקנה הבריכה, בריאיון לניו יורק טיימס.

בריכת הרקיע החדשה בפרוייקט Embassy Gardens לא רק תורמת לנוף העירוני בדרום מערב-לונדון אלא גם מקיימת איתו יחסי גומלין. המבקרים בבריכה יכולים להשקיף ממנה על בניין שגרירות ארה"ב (שהסמיכות אליו העניקה לפרוייקט את שמו - "גני השגרירות") שנמצא בשכונה וגם אל נהר התמזה ואל קו הרקיע של מרכז לונדון.

sky pool בריכת רקיע שקופה תלויה באוויר ראשונה מסוגה במתחם המגורים היוקרתי Embassy Gardens בלונדון. AP
יחסי גומלין מעניינים עם הנוף העירוני של לונדון. מבט מן הרחוב אל בריכת הרקיע החדשה בלונדון/AP

אולם חנוכת מתחם המגורים היוקרתי והבריכה האטרקטיבית שלו לא חלפו מבלי להכות גלים של חוסר שביעות רצון וביקורת בקרב חלק מהציבור בלונדון ובכלל. השימוש בבריכה מוגבל לדיירי המתחם היוקרתי ולאורחיהם בלבד, אלא שלא כל הדיירים בגני השגרירות נולדו שווים. השכונה שבה ממוקם הפרוייקט היא שכונה מתחדשת, וכמו פרוייקטים אחרים המאושרים בלונדון, היזמים נדרשו על ידי הרשות המקומית להקצות אחוז מסויים מהדירות בו לדיור בר השגה עבור דיירים מעוטי יכולת.

במקרה של הפרוייקט הזה, 260 דירות מתוך 1,500 הוקצו לטובת השכרה למעוטי יכולת, ולדיירים אלה אין גישה לבריכה כמו גם לחלק מהמתקנים האחרים במתחם. לדברי החברה המנהלת את קומפלקס המגורים, הסיבה לכך היא שהם גם לא נדרשים לשלם את הסכום החודשי שנדרש לצורך תחזוקת והפעלת המתקנים הללו, ואשר אותו כן משלמים הדיירים האחרים במתחם. מחירי הדירות הרגילות במתחם היוקרה מתחילים מ-635,000 ליש"ט, שהם כ-2.9 מיליון שקלים.

sky pool בריכת רקיע שקופה תלויה באוויר ראשונה מסוגה במתחם המגורים היוקרתי Embassy Gardens בלונדון. AP
יש גם "דיור בר השגה" בפרוייקט, אבל הוא לא כולל מנוי לבריכה. מתרחצים בבריכת הרקיע בלונדון/AP

החברה הקבלנית שבנתה את הפרוייקט הצהירה כי הבריכה הייחודית שלהם היא הראשונה מסוגה בעולם. בריכה בסדר גודל כזה שכל כולה תלויה באוויר ונראית מכל צדדיה היא אכן חידוש ומהווה את סמל הסטטוס החדש בתחום הבריכות, אחרי שבריכות האינסוף (Infinity Pools) ככל הנראה הפכו כבר גנריות מדי עבור עשירי העולם ומנקרי העיניים. אם כי בריכות בעלות דופן אחת שקופה כבר נבנו במספר מקומות בעולם, בעיקר באתרי נופש יוקרתיים.

לדברי אבנר צדוק, מנכ"ל ובעלי חברת פלגים המתמחה בתכנון, עיצוב וביצוע בריכות שחיה בפרוייקטי יוקרה, בריכות שחייה בקומות גבוהות הולכת וצוברת תאוצה כמו בעולם, גם כאן בישראל ומדובר בפיצ'ר שמעבר לאפקט הרושם גם מעלה מאוד את מחיר הנכס. לדבריו, פנטהאוזים או דירות הממוקמות בקומות הגבוהות מגלמים שני יתרונות בולטים: נוף ומעט שכנים מול המרפסת, מה שהופך את התקנת בריכת השחייה בהן לחווייתיות במיוחד.

בריכת גג עם דופן שקופה במתחם האירועים HOST בגג של מלון אינדיגו במתחם הבורסה ברמת גן. HOST מתחם אירועים,
לפעמים אפשר לראות אותה בפקקים של הבוקר. בריכה עם דופן שקופה במתחם האירועים HOST על גג מלון אינדיגו ברמת גן/HOST מתחם אירועים

אלא שאסתטיקה ורושם הם לא חזות הכול, והוצאה לפועל של בריכות בגובה מחייבת גם בחינה הנדסית מדוקדקת. "במקרים האלה בחינת הקונסטרוקציה והעומסים היא קריטית במיוחד ועוד לפני שמתחיל דיון עם הלקוח, עלינו לבדוק בכלל האם יש אישור מהנדס שהמבנה יוכל לשאת את המשקל הרב", אומר צדוק. "הבשורות הטובות הן שבלא מעט בניינים זה אפשרי, בייחוד בבניינים החדשים, שבנויים בתקנים גבוהים יותר וערוכים לעומסים כבדים".

בינתיים, בישראל אין בריכות שכל דפנותיהן שקופות כמו זו שלונדון התחדשה בה, אלא רק בריכות בעלות דופן אחת שקופה. לרוב, בריכות אלה ימוקמו על גג של בניין גבוה או מגדל, שצופה אל נוף מרהיב. אחת כזאת ניתן למצוא במתחם האירועים שממוקם על גג מלון אינדיגו באזור הבורסה ברמת גן. מי שמקפיד לעמוד בפקקים באיילון בין גשר ההלכה לארלוזורוב יכול להפיג את שעמומו בפקקים על ידי הרמת העיניים מעלה ולראות את הריבוע התכול שלה ברום מקבץ המגדלים ואולי לפנטז על היום שבו בריכת רקיע שקופה תימתח בין הצורות הגיאומטריות של מגדלי עזריאלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully