וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזגן, דוד ומייבש כביסה: כך תחסכו בצריכת החשמל בחורף

עודכן לאחרונה: 24.1.2022 / 8:32

בימים קרים, מעוננים וגשומים כמו אלה מכשירי החשמל בבית עובדים שעות נוספות - וגם אתם תצטרכו לעבוד שעות נוספות כדי לשלם את חשבון החשמל. אלא אם כן תתחילו ליישם כמה מהטיפים האלה לייעול צריכת החשמל שלכם

השבוע האחרון שזכה לכינוי "השבוע הקר ביותר השנה" בשילוב עם הבידודים הרבים כתוצאה מהגל החמישי, אילץ אותנו להסתגר בבתים, להתכרבל מול הטלוויזיה, לחמם את חללי הבית, להדליק דוד במשך שעות, ולבשל הרבה מאכלים שיעלו את מצב הרוח.

זו בדיוק התקופה שבה צריכת החשמל והאנרגיה נמצאת בעליה מתמדת (ועל פי הדיווחים, תעריפי החשמל גם צפויים להתייקר בעוד כמה ימים ב-4.9 אחוזים). מה שאומר שרבים מאיתנו צפויים לקבל בקרוב חשבונות חשמל גבוהים ויקרים.

מצד שני, כמה ברירה יש לנו? כשקר, צריך לחמם. בשביל מקלחת חמה ביום גשום, חייבים להדליק את הדוד. והכביסה לא תתייבש כל כך מהר על החבל כשבחוץ קר ורטוב. רצינו לבדוק האם יש משהו שאפשר לעשות אחרת בשימוש במכשירי החשמל הביתיים כדי לצרוך פחות חשמל ואספנו טיפים מהמומחים של Beko, שגם אתם תוכלו ליישם בקלות:

מזגן ביתי. ShutterStock
קר. מה, לא נחמם? מזגן/ShutterStock

1. כבסו את הסוודרים והסריגים במעלות נמוכות

מזג האוויר הקר בחוץ, מחייב אותנו להיפרד מהחולצות הדקות לתקופה הקרובה ולהוריד מהמדפים העליונים של הארון את הסוודרים החמים. על מנת לא להרוס את הסוודרים האהובים והעדינים שלכם בכביסה ועל הדרך לחסוך באנרגיה וחשמל, העדיפו לכבס אותם בתוכנית של 30 מעלות. עיקר צריכת החשמל בעת הפעלת מכונת הכביסה מקורה בחימום המים. לכן, אם תכבסו את הבגדים בתוכנית של 30 מעלות, תחסכו משמעותית בחשמל. באופן כללי רצוי להפעיל את מכונת הכביסה רק כשהיא מלאה ולא כדאי לכבס כמה פריטים בודדים.

2. כסו את המחבתות והסירים בתהליך הבישול

בעונה הקרה, הדבר המתבקש שעושים כדי להתחמם הוא לבשל סיר מרק טעים, קדירה שמתבשלת לאט או כל תבשיל אחר שעושה נעים בבטן. כיסוי המחבתות והסירים במהלך הבישול מפחית ב-10% את צריכת האנרגיה ומסייע לאוכל להתבשל מהר יותר.

עוד בוואלה!

זו הדרך הנכונה לכבס את בגדי החורף שלכם

לכתבה המלאה

3. החליפו את הנורות בבית

כשמדברים על חסכון בחשמל, חשוב לקחת בחשבון שימוש בנורות חסכוניות בבית. החליפו את נורות הליבון או ההלוגן בבית בנורות LED או CFLs. נורות אלו אינן מתחממות, מאירות יותר, בעלות טווח חיים ארוך יותר ובאופן כללי יכולות להביא לחסכון של עד 50% בהוצאות החודשיות.

אישה מבשלת על כיריים חשמליות. באדיבות Beko,
כשאתם מבשלים ממילא הבית חמים ונעים יותר - אפשר להחליש את עוצמת המזגן. אישה מבשלת במטבח/באדיבות Beko

4. הנמיכו את טמפרטורת החימום בעת בישול ואפיה ביתיים

כשאופים בתנור עוגיות, עוגה או פשטידה, הבית ממילא מתחמם, כך שמומלץ להוריד את המעלות של החימום הביתי שדולק או לכבות אותו לזמן מה בעת תהליך הבישול, בכדי לחסוך בחשמל ובאנרגיה.

5. חדשו את דוד המים שלכם

מערכת חימום מים ביתית (דוד מים) שנמצאת בשימוש מעל 10 שנים, מכילה טכנולוגיה מיושנת. זה הזמן להתחדש. מערכות החימום החדשות מתקדמות יותר וחסכוניות יותר. אפשרות נוספת היא הזמנת איש מקצוע לבדיקת הדוד הקיים, ניקוי אבנית והחלפת גוף חימום במידת הצורך.

6. נתקו או כבו את המכשירים החשמליים שאינם נמצאים בשימוש

במהלך היום, כאשר הבית ריק, אין סיבה שחלק ממכשירי החשמל יהיו מחוברים ויגזלו אנרגיה וכסף מכם. שימו לב לכבות או להוציא מהשקע אם אפשרי את כל מכשירי החשמל שאינם בשימוש במהלך הלילה או כשאתם מחוץ לבית.

7. הפעילו את מדיח הכלים רק כשהוא מלא

בכדי להפחית את כמות המים בהם אתם משתמשים, הפעילו את המדיח רק כאשר הוא מלא. צמצום השימוש בתדירות הפעלתו יכולה לחסוך באנרגיה ובכסף. בנוסף, ישנם מדיחים בעלי תוכניות קצרות יותר וחסכוניות העוזרות בנושא זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully