וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים מזהירים: בקבוק המים הרב פעמי שלכם מלא בעובש - וכך תשטפו אותו כמו שצריך

19.1.2022 / 0:23

קניתם בקבוק מים רב פעמי - אתם עפים על הלוק המעוצב שלו ועל המודעות הסביבתית שלכם. אבל האם אתם יודעים איך ובאיזו תדירות לנקות אותו? אם התשובה היא לא 'כן' חד משמעי, כנראה שאתם שותים עובש

חמש עובדות על מים/מערכת וואלה!

מתי בפעם האחרונה שטפתם בסבון את בקבוק המים הרב פעמי שלכם? והאם בכלל שטיפה שכזו מספקת כדי להיפטר מהחיידקים שעשויים לרבוץ להם שם בפנים? מומחית הניקיון לסלי רייכרט מלחיצה וטוענת שהסביבה הלחה באופן טבעי בתוך בקבוקי המים הרב פעמיים שלנו היא כר גידול לטחב ועובש ולכן חשוב לשטוף אותם באופן יומיומי. אם אתם שוטפים את הבקבוק ועדיין מריחים ריח לא טוב או שהמים אינם טעימים לכם - כנראה ששטפתם אותו לא נכון או לא מספיק, וזה עלול לסכן את בריאותכם.

עכשיו אחרי שנלחצנו, בואו נרגע. לרייכרט יש פתרון לבעיית העובש בבקבוקי השתייה הרב פעמיים שלנו - וזה לא כזה מורכב. "חיידקים יגדלו בבקבוקי המים שלכם, אלו הניתנים לשימוש חוזר, לאחר כל שימוש", אמרה רייכרט ל-Apartment Therapy, "בשילוב עם העובדה שעובש וטחב משגשגים באזורים לחים וחשוכים - בואו נגיד שזה לא מיכל שהיית רוצה לשתות ממנו משהו. אבל אל דאגה, יש לזה פתרון".

אז איך מנקים?

לדברי רייכרט, אם יש לכם בקבוק עם פקק מתברג - תהליך הניקוי פשוט. כל שעליכם לעשות הוא להפריד את החלק העליון מהבקבוק ולשים את שני חלקיו במדיח הכלים על המדף העליון. הקפידו לבדוק את פרטי המוצר לפני שאתם שמים אותו במדיח. מספיק לעשות זאת פעם בשבוע. לבקבוקים עם חלק עליון מורכב יותר, ניתן להשתמש במברשת בקבוקים כדי להגיע לתחתית הבקבוק ובמברשת בקבוקים קטנה יותר, כמו מברשת קש, לניקוי פינות המכסה.

לתחזוקה יומיומית, אתם יכולים להשתמש במים חמימים ובחומר לניקוי כלים כדי לנקות את בקבוק המים. לרענון חודשי, במגזין Bon Appetit ממליצים להשתמש בטבליות ניקוי תוססות: ממלאים בקבוק במים, משליכים פנימה טבליה, נותנים לה לשבת שם בין 30 דקות ועד ללילה שלם, שוטפים ביסודיות והבקבוק נקי כמו חדש. אם אתה מעדיפים להשתמש בתמיסה תוצרת בית, ניתן להשתמש בתערובת קלאסית של סודה לשתייה ומי חמצן במקום הטבליות.

ויש גם אפשרות לחטא

אם בקבוק המים עדיין לא נקי לשביעות רצונכם, אתם מוזמנים לחטא אותו. ישנן מספר שיטות לחיטוי בקבוק מים רב פעמי עם חומרי ניקוי ביתיים. תמיסת אקונומיקה ומים עדינה (כפית אקונומיקה אחת לליטר אחד של מים) תחטא היטב את הבקבוק לאחר שהות של 5 עד 15 דקות בפנים. הקפידו לשטוף היטב בסבון כלים עד שריח האקונומיקה נעלם.

אפשרות נוספת היא למלא את בקבוק המים שלכם בחומץ לבן מזוקק ולתת לו לשהות שם במשך 10 דקות. ניתן להשתמש גם במי חמצן בריכוז 3%.. הקפידו לשטוף ביסודיות לאחר מכן ולייבש באוויר לאחר השימוש בכל אחת מהתמיסות הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully