וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך להתאים את המרפסת כדי שתוכלו ליהנות ממנה גם בחורף

עודכן לאחרונה: 7.12.2021 / 12:28

אתם ממש לא צריכים לקפל את המרפסת או להזניח אותה בחורף - כך תארגנו את המרפסת או הגינה כדי שישמשו אתכם גם בעונה הקרה

אחרי שטיפחנו אותה ושרצנו בה במהלך כל האביב והקיץ הארוך, התקררות מזג האוויר כופה עלינו פרידה מחללי החוץ האהובים עלינו - המרפסת והגינה. אבל זה ממש לא חייב להיות כך. אם חושבים על זה, במזג האוויר הישראלי, רוב ימי החורף נעימים בהרבה לישיבה בחוץ מרוב ימות הקיץ ההבילים.

כיום, יותר מבעבר, יש הלימה והרמוניה בין חלל הבית לבין החוץ, בין אם מרפסת, גינה קטנה או חצר רחבת-ידיים. "היום, השאיפה יותר מתמיד היא ליצור מרחב חיצוני פעיל, דינמי ומעוצב שמנהל סינרגיה מושלמת עם תכנון פנים הבית - בלי קשר לחילופי העונות", אומרת ברברה ברזין, מעצבת פנים ובעלת בי"ס לעיצוב פנים.

מעצב הפנים אביב חרמוני מוסיף "חלל החוץ הפך להיות מושקע וחשוב, והקורונה רק הגדילה את חשיבותו בעיני הלקוחות. הקהל הרחב מבלה יותר ויותר בחללי החוץ - בין אם אלו מרפסות, גגות, גינות וכו'. מה גם שכמעט כל הדירות החדשות משווקות עם מרפסות - מה שמעלה את חשיבותן ואת הצורך להשקיע בהן כך שיהיו עמידות לאורך כל ימות השנה ובכל מזג אוויר", מוסיף אביב חרמוני, מעצב פנים.

RUST אדריכלים - באדיבות MODY. איתי בנית,
פינת ישיבה במרפסת מקורה. עיצוב: RUST אדריכלים, באדיבות MODY/איתי בנית
מרפסת מעוצבת. מעצבת ימית סוריגון, בוגרת בהס לעיצוב ברברה ברזין. רותם פריפר,
לפני שמתחילים - למה אתם משתמשים במרפסת שלכם? פינת ישיבה מאובזרת במרפסת בעיצוב ימית סוריגון, בוגרת ביה"ס לעיצוב פנים של ברברה ברזין/רותם פריפר

לפני שמתחילים בהתאמת המרפסת שלכם לחורף, יש לחשוב כיצד אתם משתמשים בה ואילו צרכים פונקציונליים היא ממלאת לכם. האם היא מיועדת לפנאי ולמשחקי כדור של הילדים? האם היא מיועדת לאירוח - ואם לאירוח אז אירוח בישיבה חופשית או אירוח סביב שולחן אוכל? האם יש מנגל במרפסת? נדנדות? כאשר תחשבו על כל השאלות ותענו עליהם, תוכלו לדעת בדיוק מה אתם צריכים במרפסת שלכם.

אם המרפסת שלכם היא מקום לאירוח, צריך לדעת מה עושים עם ריהוט החוץ: "רוב הריהוט לא עמיד בשמש הישראלית החזקה ולכן חשוב למצוא כיסוי יפה ולא מכוער כדי לכסות אותו כשלא מארחים. חשוב לכסות אותו בעיקר בחורף ולא רק בימים גשומים, כיוון שהטל מהבוקר נמצא על הרהיטים והשמש שורפת אותם והורסת את הרהיטים", אומרת ברזין. היא ממליצה לבחור רהיטים מחומרים טבעיים שפחות יתבלו כמו קש או ראטן. אם המרפסת גדולה מספיק, ניתן לשלב גם פינת אוכל וגם פינת ישיבה, אם היא קטנה - תצטרכו לבחור. "רוב האנשים מארחים במרפסת וכל אירוח כולל כמובן גם אוכל, לכן שולחן אוכל יפה עם כיסאות זו הפונקציה העדיפה", אומרת ברזין.

עוד בוואלה!

מוכנים לגשם? פריטים לוהטים לחורף חם

לכתבה המלאה
מעצבת עדי ברגמן אראל, בוגרת בהס לעיצוב ברברה ברזין. שי אפשטיין,
ריהוט מחומרים טבעיים יתבלה פחות, אבל אל תשכחו לכסות את הרהיטים כדי שיחזיקו מעמד לאורך זמן. רהיטי ראטן, עיצוב מרפסת: עדי ברגמן אראל, בוגרת ביה"ס לעיצוב של ברברה ברזין/שי אפשטיין
עיצוב אביב חרמוני חיפויים וסניטריה MODY. שי אפשטיין,
תכננו את הצמחייה כך שתהיה קלה לתחזוקה. אדניות צמחים במרפסת, עיצוב: אביב חרמוני, באדיבות MODY/שי אפשטיין

התאמת הצמחייה לחורף

"הישראלים אוהבים להפוך את המרפסת לגינה קטנה, אך לרוב היא לא תהיה מטופחת", אומרת ברזין וממליצה לקחת דוגמה מהיוונים. "ליוונים יש סגנון מרפסות נהדר - שם המרפסת מרוצפת כולה ובשני כדים גדולים שותלים עץ לימון ננסי ובשני יסמין לריח טוב. כך המרפסת שלכם תראה מסודרת וגם מדוגמת".

אם בכל זאת החלטתם לשתול, כדאי לבחור בצמחייה רב-שנתית, ולא צמחים שכל עונה צריך לשתול מחדש. ואם לבכם בכל זאת נוטה לצמח עונתי מסויים, עדיף להקדיש לו כד גדול או קערה שטוחה ותדעו שרק שם אתם משקיעים ומחליפים שתילים מדי עונה. "לא כדאי להשתעבד לגינה ולסבך אותה, תעשו את החיים שלכם קלים כמה שיותר", מסכמת ברזין.

עיצוב יסכה סטו בורשטיין, בוגרת בהס לעיצוב ברברה ברזין. אלעד גונן,
קחו שיעור מהיוונים. אריחים מצויירים וצמחייה בכדים, עיצוב מרפסת: יסכה סטו בורשטיין, בוגרת בי"ס לעיצוב של ברברה ברזין/אלעד גונן

3 סוגי תאורה

נושא חשוב ובטח במרפסת המיועדת לאירוח הוא נושא התאורה, והדבר נכון במיוחד לחורף שבו מחשיך מוקדם יותר. לדברי ברזין, התאורה צריכה להתאים לשלושה תרחישים: אור מעומעם לערב רומנטי, אור חזק לאירוע עם הרבה אנשים ותאורה לפינת הישיבה בלבד. שימוש בנורות פחם ייתן הרגשה של אש אמיתית ויוסיף מאוד לאווירה. ונורות צבעוניות שימוקמו בתוך הצמחייה יספקו תאורת אווירה קסומה.

עיצוב יסכה סטו בורשטיין, בוגרת בהס לעיצוב ברברה ברזין. אלעד גונן,
ברוב המרפסות תצטרכו לבחור - פינת אוכל או פינת ישיבה. עיצוב מרפסת: יסכה סטו בורשטיין/אלעד גונן

עזרי חימום

כדי ליהנות מהמרפסת גם בימים קרים כדאי להציב בה פטריית חימום, כמובן שעדיף לקנות כזו בקיץ כי אז מחירה זול בהרבה. פטריית החימום מוסיפה גם לאווירה הכללית במרפסת ומזמינה את כולם להתכרבל סביבה.

"כיוון שהמרפסת היא לא חלק אינטגרלי מהבית, אפשר יותר "להתפרע" עם צבעים שונים וסגנון שונה מזה שבחרתם בו בפנים. שילוב צבעים של צהוב לבן, ירוק וסגול ובכלל צבעים שלא תעזו להכניס לבית, יכולים להיכנס אל המרפסת ובעצם ליצור עולם חדש מסקרן ושמח", אומרת ברזין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully