וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית מארח: בית במושב שהוא חלום לאורחים ומארחים

בשיתוף ARCDB

9.6.2019 / 7:33

משפחה חובבת אירוח שנוהגת לארח בביתה מדי שבוע 30 אורחים ביקשה ליצור את הבית המושלם לאירוח - שבו החוץ והפנים נפגשים, עם מטבח רחב ידיים, פינת אוכל משוכללת ופינות ישיבה באווירות משתנות

בית פרטי במושב בית עזרא בעיצוב איציק פינטו. דניאל הר לב,
סביבת מגורים שמשלבת אהבה לחיי הכפר ואהבה לאירוח/דניאל הר לב

הפרויקט: בית פרטי במושב בית עזרא, באזור השפלה
דיירים: משפחה בת 5 נפשות
שטח: מגרש 540 מ"ר, שטח בנוי 200 מ"ר

משפחה בת 5 נפשות (זוג ושלושת ילדיו) ביקשה ליצור לעצמה סביבת מגורים שתשלב את אהבתם לחיים באווירה כפרית וניחוח ביתי חמים ונעים, ויחד עם זאת תאפשר להם גם לארח כמות גדולה של אורחים - משפה וחברים, בעת הצורך. בני הזוג פנו לאיציק פינטו - אדריכל ומעצב פנים בעל סטודיו לעיצוב ואדריכלות, על מנת שילווה אותם בתכנון ושיפוץ של בית קרקע ישן במושב בית עזרא שבשפלה, והתאמתו לצרכיהם.

הדגשים העיקריים בשלב התכנון היו אהבתה המרובה של המשפחה למטבח, לאירוח ולטבע. הם נוהגים לארח מדי סופ"ש 20-30 אורחים - כמות מכובדת לכל הדעות, הראויה להתייחסות בתכנון העיצובי. ולצד זאת כמובן, קיימים הצרכים הפרטיים של דיירי הבית - חדרי הילדים, שלושה במספר כוללים חדרים רטובים בצמוד לכל חדר, ויחידת ההורים, שביקשו בנוסף גם חדר ארונות צמוד.

בית פרטי במושב בית עזרא בעיצוב איציק פינטו. דניאל הר לב,
העיצוב יוצר אווירה שונה בכל אחת מפינות הישיבה/דניאל הר לב

התכנית העיצובית שאפה ליצור פינות אירוח קונספטואליות מגוונות במרחב. בין פינה לפינה משתנה האווירה על ידי העיצוב, הגדרת הריהוט, והשימוש בחומרים שנבחרו עבור הפרויקט יוצרים אינטראקציה בין החוץ לפנים הבית בכל שעות היממה.

בסלון, הוגדרו שתי פינות אירוח שמחוברות בוויטרינות - אחת בפנים הבית והשנייה במרפסת חוץ מקורה. המעברים בין החוץ לפנים נגישים ומאפשרים לאורחים לבחור בין חלל לחלל לפי נוחיותם. בצדי הבית נבנה דק שהוגבה למפלס הסלון וכך נוצרה עוד מרפסת צידית שמשמשת כחלל אירוח ענק ומאפשרת פתיחת שולחן אוכל ענק שמתאים ל-40 סועדים, באווירה של עצי פרי וצמחייה. ביום יום משמשת המרפסת את דיירי הבית כפינת קפה וכחלל משחקים עבור ילדיהם.

עוד באותו נושא

להתאהב מחדש אחרי 30 שנה: שיפוץ דירה בת"א

לכתבה המלאה
בית פרטי במושב בית עזרא בעיצוב איציק פינטו. דניאל הר לב,
מטבח מרווח ובו מקום לשני מקררים ומזווה/דניאל הר לב

הקשר בין חוץ הבית לפנים הבית שנוצר בעזרת המפתחים הגדולים נוכח בכל שעות היממה ומאפשר לתאורה הטבעית להלביש את הבית בצבעים שונים במהלך כל שעות היום.

לבקשת הדיירים, תוכנן חלל מטבח רחב ידיים, ובו שני מקררים, מזווה ואחסון מרובה. המטבח פתוח עדי לאפשר אינטראקציה בין האורחים למארחים בזמן האירוח.

בסלון הוצבה הטלוויזיה על עמוד שמשתלשל מתקרת הבית שאותו ניתן לסובב 360 מעלות לעבר המרפסות החיצוניות לטובת צפייה מהחצר או הסלון.

בית פרטי במושב בית עזרא בעיצוב איציק פינטו. דניאל הר לב,
נגיעות של צבעים מלהיבים בסלון/דניאל הר לב

השימוש בחומרים השונים ששולבו בחלל גם הם תורמים ומשנים את תחושת החלל ושוב גורמים למעברים נעימים בין פינה לפינה: בחלל המטבח שולבו צבעי אפוקסי לבנים, ואילו פינת האוכל נבנתה מעץ אגוז אמריקאי ותוך שמירה על קווים נקיים. פינת האוכל מצויידת בבוכנות הידראוליות שמאפשרות להגביה את פינת האוכל לגבהים שונים בהתאם להעדפת היושבים.

בית פרטי במושב בית עזרא בעיצוב איציק פינטו. דניאל הר לב,
בית פרטי במושב בית עזרא בעיצוב איציק פינטו/דניאל הר לב
בית פרטי במושב בית עזרא בעיצוב איציק פינטו. דניאל הר לב,
המרחב החיצוני של החצר רוצף בשילוב של אבני בטון ודשא סינתטי/דניאל הר לב

רצפת עץ האלון במעברים בין החדרים מחממת את החלל ויוצרת תחושת רוגע והסלון מאופיין בעיצוב אקלקטי - עם אוסף של פריטים המתמזגים יחדיו ומוסיפים צבע. הצבע הצהוב מוסיף טאץ' מלהיב בסלון ומשרביות שנצבעו בצבע אפוקסי ירוק תורמות לחיבור עם הטבע במסדרון רחב הידיים, שבו מוקמו פריטי עץ בסגנון עתיק. על קירות הסלון נתלה אוסף של מראות ליצירת מימד נוסף של עומק והשתקפות.

סביבת הבית והחצרות נעטפו בדק בגווני חום משתנים ואזור הכניסה לבית רוצף במשטחי אבן טבעית בגוון אפור-בטון בשילוב דשא סינטטי. בעזרת תכנון מדוייק והבנת צרכיהם של דיירי הבית נוצר שילוב נכון והרמוניה בין חלומות להגשמה, ובין החוץ לפנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully