וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכניסה על אחריותך בלבד": מצא מערה תת קרקעית 10 מטרים מתחת לביתו

22.7.2021 / 0:12

תושב פנסילבניה ובת דודתו מצאו מערה תת קרקעית במרתף הבית ותיעדו בטיקטוק את הרגע המצמרר בו נכנסו פנימה. בעוד ברשת עלו השערות שמדובר בבית של רוצח סדרתי, לבעל הבית יש מסקנה אחרת

מערה תת קרקעית מתחת לבית/TikTok/Moodycakes

איך אתם הייתם מגיבים אילו הייתם מגלים שאחת הדלתות בבית שלכם מובילה למערה תת קרקעית ענקית? או יותר נכון - האם הייתם מעזים להיכנס פנימה? סטיבן האמיץ גילה מערה סודית במרתף ביתו בהריסבורג, פנסילבניה, בדיוק כשמאיה, בת דודתו, קפצה לביקור בשבוע שעבר. השניים תיעדו את הרגע בו החליטו לחקור מה יש שם במערה המצמררת ומה הסיכויים שימצאו שם שרידי בני אדם או חיות.

בסרטון שפורסם בטיקטוק נראים השניים חולפים דרך דלת שלצידה כתוב בשלט "הכניסה למערה על אחריותך בלבד". רק מלקרוא את השלט לא היינו נכנסים. השניים נראים יורדים במדרגות כעשרה מטרים מטה ומגיעים אל המערה החשוכה. מאיה נשמעת אומרת לסטיבן: "אני לא רוצה לרדת לשם. יש שם רוחות רפאים?". סטיבן מרגיע אותה ואומר לה שיש שם רק שטח ריק. הוא מוסיף: "למרבה הצער שתי המנורות כאן למטה שרופות אז היזהרי. זה מרגיש כמו שיט של אינדיאנה ג'ונס". הוא מכבה את הפנס בטלפון שלו וממשיך במורד המדרגות בזמן שמאיה מתחרפנת לה: "אני עם כפכפים. אני לא יורדת". סטיבן ממתין לה בתחתית המדרגות ואומר לה שאין שם דבר מלבד קיר לבנים ומה שנראה כמו מסילת רכבת.

צפו במסע התגלית

בעוד ברשת רבים סבורים שהדייר הקודם בבית היה ודאי רוצח סדרתי שהסתיר את גופות קורבנותיו במערה, לסטיבן יש פתרון הגיוני יותר למראות המצמררים: "אני חושב שהבית הזה שימש כבית בטוח עבור עבדים נמלטים. יש כאן מסילת רכבת תחתית נטושה". לדברי סטיבן, ייתכן שמדובר במסילת הרכבת התחתית שהייתה חלק מרשת סודית של נתיבי נסיעה ובתים בטוחים ששימשו עבדים כדי להימלט משעבוד בתחילת המאה ה-19. הצירים הנפוצים ביותר עברו ממדינות דרום למדינות צפון וקנדה, בעוד שאחרים הובילו למקסיקו.

באחד הסרטונים מסביר סטיבן שהיה רוצה שהיסטוריון יאשר האם המערה היא אכן חלק ממסילת הרכבת התחתית. הוא שיער גם כי חלקים מסוימים במערה עשויים להיות ישנים יותר מאחרים על פי צבע הלבנים. לדבריו הלבנים האדומות נוספו על ידי בעל הבית הקודם ואילו הלבנים הכהות יותר היו שם בעבר. סטיבן ממשיך וטוען כי המערה נחסמה לבסוף כשעל האדמה החקלאית סללו רחוב.

צפו בסיור המלא בתוך המערה:

הצופים ביקשו לדעת עוד על המערה הסודית וההיסטוריה שלה. מאיה וסטיבן טרם אימתו כי הבית אכן היה חלק מאותה רשת מחתרתית. עם זאת, אכן ניתן להסיק שבזה מדובר. על פי מאמר שפורסם ב-TheBurg ע"י ההיסטוריון ג'ייסון ווילסון, העיר בה נמצא הבית - הריסבורג, פנסילבניה - הייתה מרכז חשוב לעבדים נמלטים, כלומר בתים שונים בהריסבורג אכן היו חלק מאותה היסטוריה אפלה. בזמנו היו מעט מנהרות, אם בכלל, ונתיבים תת קרקעיים ששימשו מעבר לנמלטים מהדרום. השימוש במנהרות או במרתפים סודיים נתפס לעתים קרובות כמיתוס. על פי ההיסטוריונים אריק פונר והנרי לואיס גייטס, The Underground Railroad הייתה רשת של אנשים שהעניקה סיוע לעבדים נמלטים.

מאיה אמרה ל"דיילי דוט" כי סרטון שלישי הכולל שאלות ותשובות בדרך, שם היא ובן דודה יספרו יותר על ההיסטוריה של הבית לאחר שישוחחו בנושא עם עמותת ההיסטורית המקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully