וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפצים מצאו פתק מלפני 80 שנה עם מסר לדורות הבאים

11.11.2020 / 0:03

פועלים שעובדים על שיפוץ כנסייה בבלגיה מצאו מסר ישן מהפועלים שעבדו באותו המקום ועברו חיים קשים מאוד: "עברנו שתי מלחמות, זה נחשב למשהו, לא? תשמרו על הבית שלכם ותאגרו אוכל"

כנסיית סט. ג'יימס באנטוורפן/יוטיוב

חבורת בנאים שמבצעים פעולות שימור בגג כנסייה נתקלו בתגלית מדהימה בכתב יד שמגיעה היישר משנת 1941 עם מסר לדורות הבאים שימצאו אותה. כנסיית סנט ג'יימס באנטוורפן שבבלגיה עוברת כעת עבודות כדי לשמר את הבניין ההיסטורי, ועובד אחד מצא קופסת גפרורים בתוך קישוט שהיה תלוי מהתקרה הגבוהה. בתוך הקופסא היה פתק שסיפר על התנאים הקשים בהם חיו ועבדו הפועלים, וכמה מילות חוכמה עם התאריך של הפתק - 21 ביולי, 1941.

הממצא המדהים שותף על ידי חשבון האינסטגרם הרשמי של העיר עם הכיתוב: "לא ייאמן, הפועלים מצאו פתק משנת 1941 בכנסיית סנט ג'יימס עם מסר קליט".

קופסת גפרורים שנמצאה משנת 1941. AG VESPA, אתר רשמי
כאן נמצא המסר המרגש/אתר רשמי, AG VESPA

הפתק היה חתום על ידי ארבעה גברים: ג'ון ג'נסרי, ג'ול ג'יסלינק, לואיס צ'נטריין ויול ואן-המלדונק, שהסבירו כי עבדו על אותה תקרה לפני 79 שנים. על גבי הזמנה של עבודה הם כתבו: "כשהתקרה הזו תצבע בשנית לא נהיה בחיים. אנחנו חייבים לספר לדורות הבאים שלא חיינו חיים שמחים, עברנו שתי מלחמות, אחת ב-1914 ואחת ב-1940, זה נחשב למשהו, לא? עבדנו כמעט ברעב והם ניצלו אותנו תמורת סנטים בלי שום אוכל".

פתק שנמצא משנת 1941. AG VESPA, אתר רשמי
הפתק של ארבעת הפועלים/אתר רשמי, AG VESPA

הרביעייה העבירה מסר: "אנחנו רוצים לייעץ לדורות הבאים למקרה שעוד מלחמה תגיע - תשמרו כמות נכבדת של אוכל חיוני כמו אורז, קמח, טבק, גריסים, חיטה - כל מה שיעזור לכם להשאר בחיים. תהנו מהחיים כמה שיותר, ואם צריך תיקחו אישה שנייה. למי שכבר נשוי: שמרו על הבית שלכם! להתראות!".

התגלית הובילה לאלפי לייקים ותגובות של אנשים שכתבו שהם מקווים שיאתרו את המשפחות של הארבעה כדי שיקראו את המסר בעצמם. "זה גורם לאנשים לחשוב קצת יותר כשהם מתלוננים על 2020", כתב אחד מהמגיבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully