וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה לניקוי יבש מנפץ את מיתוסי הכביסה הנפוצים שעלולים להרוס את הבגדים שלכם

9.3.2020 / 0:49

אפשר להכניס נעליים למכונת הכביסה? ומה לגבי ג'ינס לפריזר? האם יין לבן מכסה כתמים של יין אדום? מומחה ניקוי יבש חושף את כל האמת לגבי המיתוסים הגדולים של עולם ניקוי הבגדים

זה מה שקורה כששמים מצלמת GOPRO בתוך מייבש כביסה/GoPro Takes a Spin in the Dryer @Dad Being a Dad

בסרטון - ככה זה נראה כששמים מצלמה בתוך מייבש הכביסה

יש כאלה שחושבים שמדובר בשיטות של סבתא, יש כאלה שחושבים שאלה רק מיתוסים ואגדות אורבניות, אבל כולנו שמענו שלשים את הג'ינס בתוך הפריזר אמור לנקות אותם, נכון?

החל מכדורי טניס ועד חומץ, וויל לנקסטון, המנהל בפועל של חברת הניקוי היבש הבריטית ג'יבס אוף בלגרביה, החליט לנפץ שלל מיתוסים מוכרים ביותר בכדי שכולנו נוכל להסתובב עם בגדים נקיים. בין העצות שלו, המומחה מספר שאסור אף פעם לשים את הנעליים במכונת הכביסה, אבל לעומת זאת אם תשימן כדורי טניס בתוך המייבש זה יעזור באמת כדי לרכך את המגבות.

כל המיתוסים על כביסה - מה נכון ומה לא?

גיף מכונת כביסה. Giphy
גיף מכונת כביסה/Giphy

מיתוס 1: האם כדאי באמת לשים את הג'ינס בפריזר?

בג'יבס אומרים: שקר, זה לא עובד.

הרבה אנשים טוענים שזה עובד, אבל זה פשוט לא נכון. הדרך הנכונה לנקות את בגדי הג'ינס היא לכבס אותם בשטיפה קרה כדי לשמר על הצבע שלהם. אם אתם ממש רוצים למנוע מהצבע להעלם, אל תשטפו אותם יותר מדי. צריך לשטוף את מכנסי הג'ינס אחרי כל ארבע או חמש פעם שלובשים אותם ואפשר אפילו לכבס אותם ביד כדי לשמור על החיים שלהם.

לעתים קרובות אנשים שואלים האם הפיכת הג'ינס פנימה מונעת דהייה של הצבע - ובכן, זה נכון מבחינה טכנית - מכנסי ג'ינס שנשטפים כשהם הפוכים ישמרו יותר על הצבע שלהם, מכיוון שהם לא יבואו במגע עם תוף המתכת של מכונת הכביסה בתדירות גבוהה במהלך הכביסה.

גיף ג'ינס. Giphy
הכי טוב לג'ינס - כביסה ידנית בטמפ' קרה/Giphy

מיתוס 2: האם אפשר לשים את הנעליים במכונת הכביסה לשטיפה עדינה?

ג'יבס אומרים: אנחנו מתנגדים נחרצות לכך וממליצים גם שלא לשים אותם אפילו ליד מייבש, כיוון שהחום יכול לעוות להן את הצורה ואפילו לשרוף את הדבק שמחזיק את הנעליים ולפרק אותן. מייבשי כביסה עלולים גם לכווץ את הנעליים אם הן עשויות בד. בקיצור, אם הנעליים שלכם התלכלכו - קחו אותן למקומות של ניקוי יבש, והם ימליצו לכם כיצד לנקות אותם. או שתנסו את השיטה הזו.

מיתוס 3: האם כדאי לשים יין לבן על כתמים של יין אדום?

ג'יבס אומרים: ברור שלא. יין לבן לא מנקה כתמים, הוא אולי יסתיר את זה לזמן קצר, אבל לא יטפל בכתם. ישנם הרבה מיתוסים סביב הטיפ זה, ולמרות שהוא יוצר אפקט מהיר, היין הלבן לא באמת מנקה ומעלים את הכתם. אנשים רבים עושים זאת כפתרון מהיר, אולם לאחר מכן שוכחים מהכתם ונשארים עם טבעת חומה.

אז מה עושים? אם מדובר בבד לא עדין שצבעו לא דוהה פשוט ערבבו נוזל להסרת כתמים עם מים קרים וטבלו אותם בהם עד שהכתם "מתרומם" ואז אפשר לשטוף אותו בקלות. ניתן כמובן "לטפל" באופן מיידי עם יין לבן ולשפוך אותו על הכתם שיצר היין האדום, ומשם להמשיך בתהליך רגיל של כביסה ידנית. "כל מסירי הניקוי הביתיים בדרך כלל טובים לכתמי יין ולא פוגעים בצבע, למרות שתמיד יש להתייחס למה שכתוב על התווית ולרסס במקום קטן קודם" מציינת יעל גאיל מרשת ניקוי יבש "קשת, קלין-שופ". "כדי למנוע כתם בהיר באזור שבו רוסס החומר, יש לבדוק בפינה נסתרת ולראות איך הוא משפיע מאחר וישנן ריאקציות שונות לכל בד ובד".

מיתוס 4: האם כששמים כדורי טניס במייבש המגבות יוצאות יותר אווריריות?

ג'יבס אומרים: כן! אם אתם רוצים מגבות נקיות ופלאפיות, אנחנו ממליצים להוסיף כדורי טניס למייבש בו יש מגבות, מעילים פלאפיים, כריות או כל דבר אחר שאתם רוצים להתפיח. כדורי טניס גם יכולים לעזור לכביסה להתייבש מהר יותר, כיוון שהם מסייעים לזרימת האוויר במכונה.

ואם אין לכם כדורי טניס - בובות משחק ממולאות קטנות ללא חלקי פלסטיק יעשו את אותו אפקט בדיוק - וגם יעשו את זה בדרך שקטה יותר מאשר כדורי טניס.

מיתוס 5: האם יותר נוזל כביסה אומר בגדים נקיים יותר?

פריס הילטון עושה כביסה. Giphy
פריס הילטון עושה כביסה/Giphy

ג'יבס אומרים: לא. עליכם רק לוודא שיש לכם מספיק חומר ניקוי לפי משקל הכביסה שבמכונה - הנתונים האלה נבדקים ומחושבים בזהירות כדי להבטיח שיש מספיק חומר ניקוי בכדי לנקות את הבגדים. למעשה, שימוש בכמות גדולה מדי של חומר ניקוי יכולה ליצור בעיות, כולל כתמים או שאריות של משקעים על הבגדים, ריחות שנשארו מאחור במכונת הכביסה בגלל משקעים עודפים ועומסי מים שאין להם סיכוי להתנקז כמו שצריך, וכתוצאה מכך בגדים רטובים יותר. חשוב לשים כמות נכונה, תוך התחשבות בעובדות המרכזיות כמו עד כמה הבגדים מלוכלכים, גודל הכביסה, קשיות מים וכו'.

מיתוס 6: האם כביסה בטמפרטורה קרה טובה יותר לסביבה?

ג'יבס אומרים: למרות ששימוש במים קרים טוב יותר לסביבה, יש בגדים שחייבים מים חמים כדי להתנקות. לפריטים כמו מגבות, מצעים וכדומה שחייבים טמפרטורה גבוהה כדי לשרוף את החיידקים, המומחים ממליצים להפעיל את המכונה בטמפרטורה גבוהה. אגב, חימום המים מהווה כ -90 אחוז מהאנרגיה שמכונת הכביסה צורכת - רק 10 אחוזים עוברים לחשמל שמשמש את מנוע המכונה.

שימוש במים קרים נותן טיפול עדין יותר לבגדים ויכול להגן עליהם מפני דהיית צבע או התכווצות. בעזרת מים קרים תוכלו לשטוף כמויות גדולות יותר של בגדים לא ממוינים ללא חשש להעברת צבע לשאר הבגדים במכונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully