וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לטירה הזאת באירלנד יש סוד שאף אחד לא צופה

10.12.2018 / 15:17

הטירה העתיקה הזו מעוצבת עד הפרט האחרון, יש לה נוף מעתיק נשימה, היא מחזירה לזכרונות מימי הביניים עם תעלת מים מסביבה וצריחים עגולים ובו בזמן נותנת מענה לחיי מותרות מודרניים יוקרתיים. כעת היא יכול להיות שלכם תמורת 4.5 יורו, רק דעו - יש לה סוד מפתיע

טירה באירלנד למכירה. יח"צ,
חמש קומות שמשתרעות על שטח של 836 מ"ר - הטירה הזו באירלנד יכולה להיות שלכם/יח"צ

יותר מ-1,800 טירות אבן עתיקות ומבצרים מרשימים מפוזרים ברחבי האי של אירלנד, מלאים בהיסטוריה דרמטית וקסומה, שהולכת אחורה עד לימי הביניים. אבל במחוז קרי שבדרום האי ממוקמת טירה אחת שעומדת כעת למכירה, מרשימה לא פחות ושונה מכל היתר. קשה להאמין - אך טירת "אן קולו" (An Culu) היא כנראה יותר צעירה מכם ונבנתה רק לפני עשרים שנה.

במבט מרחוק, הטירה שממוקמת ליד חופי מפרץ קנמארה נראית כאילו הייתה שם מאז ומתמיד. הדרך אליה עוברת באחו ירוק ויערות עבותים, ועל שער הכניסה הכבד ממתכת שומרים שני גורגוילים ענקיים עשויים אבן. זו הטירה המלאה הראשונה שנבנתה באירלנד מאז התקופה הויקטוריאנית ועם גשר האבנים שמוביל אליה, הצריחים העגולים ותעלת המים שמקיפה אותה - היא נראית לחלוטין ככזו שיצאה היישר מהאגדות.

טירה באירלנד למכירה. יח"צ,
שריון עתיק של אביר, שטיחים וגובלנים יוקרתיים - מתכנן הטירה הלך עד הסוף על מנת השיג מראה תקופתי אותנטי/יח"צ

במקור הייתה הטירה בסך הכל מגדל קטן ששימש בעבר הרחוק מעין בית תה על שפת המים עבור דייריה של טירה אחרת באזור. המגדל עמד שומם והרוס במשך שנים ארוכות עד שאיש עסקים ויזם נדל"ן לונדוני עם מקורות איריים שהפליג במפרץ הבחין בו וקיבל ממנו השראה. הוא החל במסע שכנועים של שנתיים אל מול המועצה המקומית על מנת לשכנע אותם למכור לו את המגדל הרעוע יחד עם חלקת אדמה מסביב, ולבסוף הצליח להקים שם טירה שתהיה מבצר בסגנון עתיק מבחוץ - אבל בית יוקרה מהמעלה הראשונה מבפנים. ההקמה של טירת אן קולו נמשכה שלוש שנים, ולצורך פרויקט ההקמה גויסו אנשי מקצוע מכל רחבי בריטניה ואירלנד, כמו גם סתתים ונגרים מקומיים.

עוד באותו נושא

כמו באגדה: בית בתוך מגדל מים ויקטוריאני מכוסה קיסוס

לכתבה המלאה
טירה באירלנד למכירה. יח"צ,
ויטראז'ים בעבודת יד מכניסים אור צבעוני לחדר מדרגות פיסולי/יח"צ

הטירה בת חמש הקומות משתרעת על שטח של 836 מ"ר והיא כוללת חמישה חדרי שינה עם חדרי רחצה צמודים, קומפלקס של בריכה תת קרקעית בסגנון מערה ומרכז ספא וסאונה. היא ממוקמת בתוך יער וממש על חוף מפרץ קנמאר היפיפיה של אירלנד ונהנית מנוף פנורמי של מי המפרץ ושל רכס הרי קאהה הירוקים. שטח הטירה כולל גם נמל עגינה קטן ופרטי, שמאפשר להגיע אליה בסירה ומהמפרץ המוביל אל האוקיאנוס האטלנטי אפשר להפליג לארצות הברית. את כביש הגישה אליה חולקת טירת אן קולו עם טירה אחרת, טירת דרומר הוויקטוריאנית שהוקמה בשנת 1830, אחת המוכרות ביותר במחוז.

טירה באירלנד למכירה. יח"צ,
טקסטילים, גוונים אדומים זהובים עשירים וקמין מפוסל באחד מחללי האירוח/יח"צ

שלא כמו הטירות ההיסטוריות של אירלנד שנועדו בעיקר להגן על דייריהם והן חשוכות וקודרות, טירת קולו תוכננה מהרגע הראשון להיות בית נעים ומפנק עבור דייריה. בכל רחבי הנכס הוצבו רהיטי עץ מהגוני ישן והחדרים מתגאים בוילונות וכלי מיטה של יריעות משי כבד. התקרות צבועות ומעוטרות בתבליטים בסגון עתיק, הרצפות מחופות שטיחים מקיר לקיר וכמעט בכל חדר אפשר למצוא אח אבן גדול מרשים ופינות לאירוח נוח של קבוצות גדולות. חדר המדרגות המרווח עוטר בציורי שמן קלאסיים והוא מואר דרך חלונות ויטראז' בעבודת יד מקומית. המטבח הענק של הטירה צופה אל הבריכה החיצונית ודרכו מגיעים למרתף יינות רחב ידיים.

טירה באירלנד למכירה. יח"צ,
במטבח הענק הותקנו ספוטים לתאורה עילית בתוך קורות עץ מאסיביות על התקרה, שמדמות צורת בניה עתיקה/יח"צ

הבעלים של הטירה ממשיך כעת הלאה והיא נמכרת עם רוב התכולה שלה, לרבות הריהוט העתיק, חפצי האומנות והשטיחים. אפילו הטלוויזיות שהוסתרו בחוכמה בין הקירות כלולות במחיר. הטירה כבר הוצעה למכירה בשנת 1997 במחיר של 15 מיליון יורו, ומאוחר יותר שוב בשנת 2013 במחיר של 10 מיליון. כעת, בשל הברקזיט, הערך שלה אפילו נמוך יותר והבעלים מבקש רק 4.5 מילון יורו - כעשרים מיליון שקלים - מחיר מציאה של ממש.

טירה באירלנד למכירה. יח"צ,
הקפלה הסיסטינית זה כאן - תקרת חדר האירוח מעוטרת בציור שמיים/יח"צ
טירה באירלנד למכירה. יח"צ,
החדרים מתגאים בוילונות וכלי מיטה של משי כבד, תקרות עם תבליטים בסגון עתיק ורצפות מחופות שטיח מקיר לקיר/יח"צ
טירה באירלנד למכירה. יח"צ,
אפשר להפליג גם לארה"ב - הטירה כוללת נמל עגינה פרטי, שמאפשר הגעה בסירה/יח"צ
טירה באירלנד למכירה. יח"צ,
לקוח מאופרה אחרת אך עדיין מרשים - בטירה נבנתה בריכה תת קרקעית בסגנון מערה/יח"צ
טירה באירלנד למכירה. יח"צ,
ואפשר גם לשבת בדק לצד התותחים/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully