וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קברו אותו בחולות ליד בייג'ין: מוזיאון אמנות נבנה בתוך דיונה ענקית

23.11.2018 / 9:18

חוצה כל גבול של דמיון והגיון: מיקומים אקזוטיים וקונספטים יוצאי דופן מאז ומעולם משכו בני אדם, אך עושה רושם שאולי הפעם נשבר שיא חדש. מוזיאון בעל חללים דמויי מערות אורגניות נבנה כל כולו בתוך דיונת ענק טבעית על שפת אוקיינוס וזה מטריף ומיוחד בדיוק כמו שזה נשמע

מוזיאון בתוך דיונה בסין. יח"צ,
למעלה משלוש שנים לקח לייצר את המבנה המורכב שהוטמע בתוך דיונת חול טבעית/יח"צ

לאחר למעלה משלוש שנות בניה, חנך לאחרונה מרכז אולנס לאומנות עכשווית UCCA (אחד ממוסדות האומנות העכשווית המובילים בבייג'ינג) את "מוזיאון דיונה לאומנות" - גלריה לאומנות שבנויה בתוך מעמקיה של דיונת חול השוכנת על חוף אתר הנופש ביידאייה שבמחוז חביי במזרח סין. המבנה הייחודי, שהוא המוסד הראשון באזור שמוקדש לאומנות עכשווית, שוכן מתחת לדיונת חול טבעית ומכוסה כמעט לחלוטין בחול ובצמחייה מקומית.

מוזיאון בתוך דיונה בסין. יח"צ,
החללים הרכים תואמים את ה"רכות" של הדיונה ומתחקים אחר מבנים של מערות טבעיות/יח"צ

מוזיאון הדיונה עוצב על ידי הסטודיו לאדריכלות OPEN, והחללים הפנימיים שלו מורכבים ממרחבים דמויי מערות, שמחוברים האחד לשני ברשת של מערות פנימיות בצורות וגדלים שונים. המוזיאון מכיל שבע גלריות להצגת תערוכות, עם בית קפה, מתחם קבלה וספרייה בשטח כולל של 930 מ"ר. המבנה כולל פתחים מרובים בגדלים וכיוונים שונים המספקים תאורה טבעית בתוך החלל ומאפשרים מבט אל עבר נוף הים והשמים המשתנים לאורך שעות היום. שלושת הפתחים העיקריים של המבנה פונים אל עבר חופי המפרץ הפנימי של הים הצהוב (הים הבוהאי).

עוד באותו נושא

שובה לב: פנינה אדריכלית על שפת האוקיינוס

לכתבה המלאה
מוזיאון בתוך דיונה בסין. יח"צ,
אין חוקיות - פתחים בצורות וגדלים משתנים מכניסים אור טבעי אל פנים המוזיאון/יח"צ

עובדים מקומיים בצ'יינהואנג-דאו, שחלקם היו בעבר בנאי ספינות, יצרו בעבודת יד את קונכיית הבטון שתוחמת את הבניין, ובבנייתה שולבו פסי עץ קטנים ומיני חומרים אחרים. העובדה כי גג המוזיאון מכוסה בחול מפחיתה את עומס החום של הקיץ, שומרת על צריכת אנרגיה נמוכה, כשבנוסף מערכת של משאבות חום מחליפה את מערכות מיזוג אוויר מסורתי.

על פי המעצבים המבנה תוכנן כדי "לעורר תחושה של ילדים חופרים ללא הרף בחול", ותשומת לב ניתנה לשילוב של מוטיבים אורגניים בעיצוב המקום. כך למשל, הקירות הפנימיים של המבנה לא הוחלקו והושארו במרקם טבעי ומחוספס, שאף הותיר את עקבות עבודות ההקמה והבנייה חשופות. "החללים המתחברים, על צורותיהם האורגניות, מהדהדים את אלו של מערות - הצורה הראשונית ביותר של מגורים אנושיים. שם הקירות היו מקום מושבן של יצירות האומנות הראשונות של בני האדם", מסרו האדריכלים.

מוזיאון בתוך דיונה בסין. יח"צ,
קירות/ תקרות הבטון בעת בנייתם/יח"צ

תערוכת ההשקה של המוזיאון שנפתח בחודש שעבר מתמקדת בטבע ומוצגים בה תמונות, קטעי וידאו ויצירות אומנות חזותית פרי יצירותיהם של תשעה אמנים סינים מדורות שונים, הדנים בקשר שבין הטבע לאנושות. על פי ההנהלה, המוזיאון יארח לפחות שתי תערוכות שונות מדי שנה.

מוזיאון דיונה לאומנות איננו המילה האחרונה בתחום האומנות המודרנית במחוז חביי, והעתיד מסקרן למדי: סטודיו OPEN כבר נמצא בעיצומו של פרויקט מקביל להקמת מוסד-אח סמוך, "מוזיאון ים לאמנות", שהמבנה שלו מתוכנן לצאת מן המים כמעין סלע ענק בודד. כבר בעתיד הקרוב ישתרע שביל ארוך ממוזיאון דיונה אל תוך האוקיינוס, והוא יאפשר לאורחים לצעוד בין שני המוזיאונים כאשר הגאות תהיה נמוכה. שני המוסדות, כך על פי המתכננים, "יקיימו ביניהם דיאלוג על שפת הים".

מוזיאון בתוך דיונה בסין. יח"צ,
את סימני הבניה בחרו האדריכלים לא לטשטש. כך גם לאחר הנחת הטיח, הטקסטורה של הקירות מזכירה מבנה אורגני וטבעי/יח"צ
מוזיאון בתוך דיונה בסין. יח"צ,
צורות קשתיות שנלקחו מהטבע/יח"צ
מוזיאון בתוך דיונה בסין. יח"צ,
בעתיד הקרוב שביל ארוך יבנה אל תוך האוקיינוס ויחבר את מוזיאון הדיונה עם מוזיאון נוסף שיבנה בלב המים/יח"צ
מוזיאון בתוך דיונה בסין. יח"צ,
תוכניתם של המייסדים היא לקיים שתי תערוכות אמנות בשנה/יח"צ
מוזיאון בתוך דיונה בסין. יח"צ,
בהחלט יתכן שזהו בית הקפה המושלם בעולם/יח"צ
מוזיאון בתוך דיונה בסין. יח"צ,
מבט מהאוויר - מרבית חללי המוזיאון חבויים מתחת לחול והצמחיה/יח"צ
מוזיאון בתוך דיונה בסין. יח"צ,
אורגניזם חי - כך זה נראה כשחולות הדיונה הוזזו זמנית לצרכי הבניה/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully