וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובה לב: פנינה אדריכלית על שפת האוקיינוס

3.8.2018 / 7:39

הוא חולש על 65 מ"ר בלבד ועדיין מצליח למגנט אליו עשרות אלפי גולשים. הוא כולל חדר שינה מתוק להפליא, חדר רחצה עם אמבט עגול ואפילו חדר פריסקופ. הצצה פנימה

בית בצורת לב בקליפורניה. apartmenttherapy,
יצירת אמנות אדריכלית/apartmenttherapy

מיותר לציין שאדריכלות יכולה להיות אמנות בפני עצמה. תשכחו מהבניינים האפרוריים שמוכרים לכם בארץ, אנחנו מדברים על בתים השוכנים לחופי האוקיינוס, בדיוק כמו הבית הזה שעומד בימים אלה למכירה במחיר של 1.4 מיליון דולרים. הוא נראה כמו יצירה מפוסלת, כאילו הגיעה היישר מהחלל החיצון או ממעמקי האוקיאנוס והוא שוכן ליד מפרץ מונטריי בקליפורניה.

מי שחתומה על תכנון הבית היא אדריכלית הנוף האמריקאית מרי גורדון, שתכננה בשנות השישים עבורה ועבור בעלה את הבית ששוכן רחוב אחד בלבד מחוף האוקיינוס השקט בלה סלווה ביץ'. את הבית גורדון מכרה לפני חמש שנים לרוכשת שערכה בו שיפוץ מקיף, וכעת הוא עומד למכירה בשנית. "בשבילי זה היה ניסוי בחלל", מסרה גורדון לאתר Apartment Therapy . "כשיש לך קווים מתפתלים הם אף פעם לא נעצרים, זה לא כמו קופסה מרובעת. זה היה כמו ליצור פסל".

בית בצורת לב בקליפורניה. apartmenttherapy,
מבט מלמעלה על המבנה הייחודי והגינה האקזוטית/apartmenttherapy

הקווים המעוקלים ותוכנית הקומה הפתוחה נוצרו לא למטרות אסתטיות בלבד, אלא גם להסוואת גודלו הקטן של המבנה - שטחו הוא 65 מ"ר בלבד, מה שאולי מסביר את המחיר הנוח. הבית המפוסל שמזכיר צורת לב אנושית מכיל חדר שינה וחדר רחצה ייחודי. האחרון מחופה באריחי זכוכית, בעבודת יד והוא יכול לשמש גם כסאונה רטובה. לצד המקלחון הפתוח יש בו גם אמבט בהזמנה אישית בקוטר של 1.3 מ'. הסלון מכיל אח ופינת ישיבה המתמזגים בקירות הלבנים.

גרם מדרגות נירוסטה וזכוכית מוביל מהסלון והמטבח שבקומת הקרקע אל חדר השינה וחדר הרחצה, וממשיך מעלה אל עבר חלל עם חלון גדול המשקיף אל הים. משם, סולם ממשיך את הדרך מעלה, אל מה שגורדון מכנה "הפריסקופ" - חדרון עליון שבה היא ובעלה נהגו לאכול לפעמים ארוחת ערב בעת שהם משקיפים אל עבר נוף המפרץ. הבית אולי קטן, אבל צמודה לו חצר ענקית של 460 מ"ר, עם שבילים שמתפתלים בין עשרות סוגים שונים של צמחים אקזוטיים.

עוד באותו נושא

יחיד מסוגו בעולם: הבית שתוכנן לנעמי קמפבל

לכתבה המלאה
בית בצורת לב בקליפורניה. apartmenttherapy,
חדר שינה אינטימי וקטן/apartmenttherapy

על מנת ליצור את הבית יצרה גורדון פסל חימר כמודל. לדבריה הייתה לה שליטה מלאה "על כל עיקול ועיקול בבניין". כדי לצקת חיים בדגם שלה, היא שכרה חברה שמתמחה בייצור סירות בטון שאנשיה התמחו בעבודות עם משטחים מעוקלים. בנייתו של הבית הושלמה ב-73' אחרי ארבע שנות עבודה, והוא עשוי בטון יצוק על גדר מתכת מגולוונת.

בעלת הבית הנוכחית, סינתיה וויליאמס, קנתה את הבית מגורדון לפני חמש שנים, לאחר שחיפשה בית קיט לחופשות קצרות באזור לה סלווה ביץ'. תחזוקת המבנה, צביעתו ושיפוצו לא היו קלים. "זה די דומה לשחזור כנסיה, אתה לא יכול פשוט להביא אנשי מקצוע רגילים כדי לעשות את זה", היא אומרת. צריך למצוא אומנים שמוכנים להשקיע את הזמן והמאמץ בלעשות את זה בצורה נכונה, ובאהבה". וויליאמס שיפצה את המבנה כולו, מבפנים ומבחוץ, באמצעות חומר גימור חלק ומודרני יותר מזה שנעשה בו שימוש בשנות השבעים. היא התקינה מטבח חדש ושדרגה אותו עם מכשירי יוקרה של מיטב החברות. גרם מדרגות הנירוסטה והזכוכית הלולייני נותר כשהיה, אולם חדר האמבטיה עבר גם הוא ריענון. בשיפוץ הושקע לא רק כסף רב, אלא גם מחשבה רבה בהשארת האופי המקורי של הבניין - שאפשר בביטחון לומר שאין שני לו.

בית בצורת לב בקליפורניה. apartmenttherapy,
תוספת של קמין עבור הימים הקרים/apartmenttherapy
בית בצורת לב בקליפורניה. apartmenttherapy,
חדר רחצה עם אמבטיה פרי סטנדינג/apartmenttherapy
בית בצורת לב בקליפורניה. apartmenttherapy,
כורסאות אייקוניות של האנס ואגנר בסלון/apartmenttherapy
בית בצורת לב בקליפורניה. apartmenttherapy,
מטרים בודדים מהאוקיינוס/apartmenttherapy
בית בצורת לב בקליפורניה. apartmenttherapy,
נבלע בתוך גינה מטופחת ענקית/apartmenttherapy

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully