וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טירוף! קומפלקס בידור חדש נבנה ליד סיאול

29.9.2018 / 8:56

לראות ולא להאמין: במתחם הבידור החדש שנבנה ליד שדה התעופה הגדול בדרום קוריאה מתערבבים יחדיו הסוריאליזם, הדמיון והמציאות. חזיתות ענק שנראות כאילו פוסלו מבד, קיר זהב שזוהר כמו השמש ועיוותים גרפיים מתעתעים - מי אמר שאדריכלות היא לא אמנות?

קומפלקס בידור בסיאול. באדיבות MVRDV,
אדריכלות או אמנות?/באדיבות MVRDV

משרד אדריכלות MVRDV הולנדי השלים לאחרונה את בנייתו של The imprint, קומפלקס אמנות-בידור חדש בן שני בניינים הממקום לא הרחק משדה התעופה Incheon של סיאול. כשבניין אחד משמש כמועדון לילה והשני הוא פארק בידור מקורה, המבנים נטולי החלונות מכילים בתוכם שלושה אלמנטי עיצוב מרכזיים: הדפסים והתייחסויות על חזית המבנים למבנים אחרים בסביבה, כניסות מורמות וקיר מוזהב עם כניסה דרמטית של מועדון הלילה.

קומפלקס בידור בסיאול. באדיבות MVRDV,
הלקוח ביקש שהבניינים יהיו ללא חלונות, מה שהיווה את נקודת המוצא לטיפול המבריק בחזיתות הבניינים/באדיבות MVRDV

הפרויקט הוא חלק מ Paradise City, מתחם גדול יותר המורכב משישה בניינים, הנמצא במרחק של פחות מקילומטר משדה התעופה הגדול ביותר בדרום קוריאה. המתחם מתוכנן לתת מענה מלא לכל צרכי הבידור והמלונאות לנוסעים והמבקרים באזור. דרישתו של הלקוח היתה ששני הבניינים אותם תכננו MVRDV יהיו ללא חלונות כלל, אך שעדיין ידעו להשתלב עם הבניינים האחרים שבקומפלקס. בקשתו זו הובילו לכך שכל העיצוב של imprint נגזר משאלה אחת פשוטה: האם אנחנו יכולים לעצב חזיתות מלאות ביטוי שמתקשרות עם הבניינים האחרים, אפילו שאין בהן חלונות?

עוד באותו נושא

פיונגיאנג פינת ווס אנדרסון: מבט אל האדריכלות המשוגעת של צפון קוריאה

לכתבה המלאה
קומפלקס בידור בסיאול. באדיבות MVRDV,
עיוותים גרפיים בתלת מימד/באדיבות MVRDV

המענה לשאלה המנחה התקבל על ידי עיצוב של "הקרנה" של המבנים השכנים כמעין שרטוטים-צללים שמשאירים חותם (ומכאן נגזר גם שמו של הפרויקט - "imprint") על צורות הפשוטות של יחסית של שני המבנים. על מנת להשיג את התוצאה המיוחלת, חזיתות המבנים בפרויקט נוצרו מפאנלים של פיברגלאס המחוזקים בבטון. מאחר וחלק ניכר מ-3,869 הפאנלים הם ייחודיים, תהליך הבניה דרש ייצור תבניות שנוצרו אחת אחת בהסתמך על קבצי המידול התלת מימדי משלב העיצוב של הבניינים. לאחר התקנת הפאנלים, אוחדו ויזואלית כל החלקים, על ידי צביעה שיצרה מראה מפוסל וזורם.

קומפלקס בידור בסיאול. באדיבות MVRDV,
פרויקט Imprint - בין אנימציה לסוריאליזם/באדיבות MVRDV

וויני מאאס, מייסד משרד האדריכלים, מסביר: "לפני חודשיים מרבית הציפוי של החזיתות כבר הושלם, והלקוח אמר לנו "זוהי יצירת אמנות". מה שמעניין לגבי האמירה הזו היא העובדה שזהו בדיוק המומנטום והאיזון שהם (הלקוח) חיפשו, את ההוכחה שבידור יכול להפוך לאמנות. ולכן עולה גם התהייה - מהו ההבדל בין אדריכלות לאמנות? הפרויקט משחק וחוקר את הנקודה הזו".

ללא ספק, האלמנט שהכי מושך את העין בפרויקט - גם של הנוסעים בשלבי הנחיתה בשדה - הוא הקיר הזהוב, שמתרומם כמו מעין וילון מעל הכניסה אל הבניין. צבע הזהב מקבל חיזוק נוסף על ידי תאורת החזית בלילה, ותאורה עילית שמדגישה את הכניסה ה"בדית". " הנוסעים בטיסות הנכנסות יכולים לראות את ה"שמש" הזו בעודם עדיין מעל האוקיינוס, וזוהי מעין ברכת ברוכים הבאים לדרום קוריאה", אומר מאאס.

קומפלקס בידור בסיאול. באדיבות MVRDV,
את החזית הזהובה רואים הנוסעים הנוחתים עוד לפני שנגעו בקרקע/באדיבות MVRDV
קומפלקס בידור בסיאול. באדיבות MVRDV,
בתוך פארק הבידור - רצפות ותקרות זכוכית מפוסלות עם הקרנות דינמיות משתנות/באדיבות MVRDV
קומפלקס בידור בסיאול. באדיבות MVRDV,
החיבור הגרפי בין שני המבנים נראה כמו קווי עזר של שרטוטים אדריכליים/באדיבות MVRDV
קומפלקס בידור בסיאול. באדיבות MVRDV,
הצצה מהפינה המתרוממת של הבניין לתוך עולם צבעוני שמסתתר בפנים/באדיבות MVRDV
קומפלקס בידור בסיאול. באדיבות MVRDV,
כמו אלומת אור בסרטים מצוירים/באדיבות MVRDV
קומפלקס בידור בסיאול. באדיבות MVRDV,
פיסוליות מרשימה הושגה בעזרת פאנלים תלת מימדיים שיוצרו אחד אחד/באדיבות MVRDV

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully